يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۵۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
مهدی هاشمی رفسنجانی باز هم به زندان برنگشت:
اكبر هاشمي رفسنجاني در واكنش به دستگيري مهدي هاشمي گفته است كه فرزندان او فرقي با بچه‌هاي مردم نداشته و بايد بدون تبعيض با آنها برخورد شود/ آخرین مرتبه با دستور مقام قضایی، مرخصی مهدی هاشمی تا هفتم اسفند ماه یعنی روز گذشته (شنبه) تمدید شد اما طبق اطلاعاتی که تسنیم از مقامات قضایی کسب کرده، وی هنوز به زندان برنگشته و احتمالاً مرخصی مهدی هاشمی برای چندمین مرتبه تمدید شده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مهدی هاشمی که در سال 94 از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام اختلاس، جعل، ارتشا و برخی مسائل امنیتی، جمعاً به 25 سال زندان، رد مال، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق محکوم شد.

در همان زمان محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درباره نظر پدرش درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، به فارس گفته بود: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه ها من با بچه مردم نیست.

نامبرده برای گذراندن دوره محکومیت خود طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی، 10 سال حبس، 18 مرداد سال گذشته وارد زندان اوین شد.

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی طی یک سال و نیمی که از محکومیتش می‌گذرد همواره خبرساز و حاشیه‌ساز بوده؛ از بردن سکه و تلفن همراه به داخل بند گرفته تا شکستگی پا به‌هنگام بازی والیبال در اوین و انتقال به بیمارستان برای انجام عمل جراحی.

وقتی که 19 دی امسال، خبر فوت ناگهانی هاشمی رفسنجانی به‌خاطر ایست قلبی منتشر شد، مهدی هاشمی با دستور مقام قضایی، برای وداع با پدر مرحومش به مرخصی آمد و تا همین امروز هم هنوز به زندان برنگشته است. هرچقدر که اعطای مرخصی به مهدی هاشمی به‌خاطر فوت پدرش، منطقی، عقلانی و قانونی به نظر می‌رسد اما ادامه‌‌دار شدن این مرخصی حتی پس از گذشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی، قدری عجیب به نظر می‌آید.

آخرین مرتبه با دستور مقام قضایی، مرخصی مهدی هاشمی تا هفتم اسفند ماه یعنی روز گذشته (شنبه) تمدید شد اما طبق اطلاعاتی که تسنیم از مقامات قضایی کسب کرده، وی هنوز به زندان برنگشته و احتمالاً مرخصی مهدی هاشمی برای چندمین مرتبه تمدید شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
۶
۱
تعجبی نداره.ما سالهاست که با این مسایل آشناییم/
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
بارالها
اين حكومت اسلامي موردنظر ما را كه واقعي هم باشد برسان
تا يكي ازين گروه فاسد و مفسد از اهالي حزب المسدات را زنده نگذارد و همه اين لعينان را به دار مجازات و مكافات بياويزد
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
۶
۱
حالا چه عجله‌اي داريد شماها. تعطيلات عيد نزديكه بذاريد طفلك شب عيد رو هم پيش خانواده باشه، سبزه روز سيزده رو هم گره بزنه، انشاءا... تا بعدش هم خدا بزرگه.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
۷
۱
نزدیک انتخابات ازاد بودن ایشان چه معنی میدهد ایا باز هم خیال ساندویچ خوردن با خواهر را دارند
پاسخ
محمد
United Kingdom
۰۰:۱۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
۴
۰
باسلام راستی این مقام قضائی کیه که حتی باحروف الفباهم اسمش رونمیگن
پاسخ
تئو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
۳
۰
امروز فرداست که ایشان از لندن توییت بگذارند و به ریش دستگاه قضا لبخند بزنند - دستگاهی که همین هفته قاچاقچی ای را به جرم نگه داری 145 گرم هرویین در گیلان اعدام کرد (که قانونی و حق است ) ولی مردی را که از بانیان اصلی درخواست تحریم فلج کننده است و فایل صوتی ان هنوز در اینترنت مبنی بر تقسیم کار ایشان با بابا موجود است فقط یک قلم از جرم ثابت شده ایشان در همین دستگاه قضا بوده به ده سال زندان که چه عرض کنم خخخ این هم از زندان بعد توقع دارند که مردم اعتماد کنند ایهاالمسئولین مولا فرمودند حکومت با کفر پابرجا ولی با ظلم پابرجا نمی ماند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
زفيق عزيز و شفيق
زياد جوش نزن
وقتي دانشگاه باباي اين پسر و دانشگاه قلابي هاوائي . در حال تقسيم كردن مدارك قلابي تر . دكتر و ......... به جماعتي از مديران اين كشور . بويژه . قضات بود
براي رفع مشكل امروز بود
كه ما امروزه ندانيم كه زنداني مربوط . بيشتر حكم زندانش را در زندان مي گذراند يا در مرخصي !!!

ههههههههههههههههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
۲
۰
مهدی با بچه های مردم فرق ندارد بلکه قانون است که برای مردم فرق دارد این قانون قانون پول دار ها علیه فقیرها لعنت بر این قانون که هنیشه ضیف کش است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
۰
۱
می گن برگشته زندان .ولی این کاش تا سیزده بدر می ماند باهم چمن گره می زدیم و آش رشته می خوردیم
پاسخ
بچه خوزستان 35 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
بنام خداسلام علیکم ؛ راست گفتی ولی آش رشته با طعم خون دل مردم ومسضعفان واهل خوزستان ؛ قطعا لذیذ خواهد بود نوش جان ایشان والسلام
جدیدترین اخبار پربازدید ها