کد خبر: ۴۱۴۶۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید منتظر پاسخ از فدراسیون است ،در ایران بیشتر از زمان حضور در انگلیس و اسپانیا مورد توجه بوده و به انتخاب‌های رونالدو و مسی نقد دارد.

 

به گزارش بانک ورزش، کارلوس کی‌روش، این روزها در اروپا به سر می‌برد. سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان به وضعیت لژیونرهای ایرانی رسیدگی کرده و بازی‌های آنها  را زیر نظر دارد. البته در این فرصت از مصاحبه‌کردن هم غافل نمانده است.

 

وی در جدید‌ترین گفت‌وگوی خود با سایت سی‌ام ژورنال دسپرتو کشورش شرکت کرده و در مورد یکسری مسائل حرف زده است.

 

*همکاری با فدراسیون ایران

وی در ابتدای این مصاحبه در پاسخ به پرسش گزارشگر رسانه پرتغالی که وضعیت همکاری‌اش را با فدراسیون را بدون ثبات خوانده، اظهار داشت: تعهدات انجام گرفته اما این تعهدات ماه به ماه به تمرینات وارد نمی‌شوند. آلترناتیوی وجود ندارد که جا و فضا را ممکن سازد. ما در مرحله انتخابی جام جهانی هستیم. ما تمرینات را در یک زمین فوتبال که 60 متر است، ادامه می‌دهیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران جوابی دهد که هدفم را بشناسم.

 

*بحث پیشنهادات

مربی 6 سال اخیر تیم ملی ایران در مورد دعوت‌نامه‌هایش که این روزها در رسانه‌ها زیاد منتشر می‌شوند، نیز عنوان کرد: نمی‌توانم چیزی بگویم. شماره تلفن موبایلم در اختیار تیم‌های ملی و باشگاهی است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دلش برای تمرین دادن تیمی باشگاهی تنگ نشده، عنوان کرد:وضعیت متفاوتی دارم. جذابیت بیشتر را می‌بینم اما جذابیت در این نیست که برای یک تیم ملی کار کنید چطور یک کشور خودش را بالا بکشد و در فوتبال پیشرفت ‌کند.

 

*مربیگری در رئال و منچستر

در ادامه این مصاحبه گزارشگر دسپرتو نگاهی هم به دوران گذشته کاری کی‌روش دارد. مقاطعی که مربیگری تیم‌های رئال و منچستر را داشته است. از این رو از کی‌روش سئوال کرده آیا به خاطر مربیگری رئال مادرید و منچستریونایتد، یعنی دو تیم از بهترین باشگاه‌های دنیا، ازبابت توجه رسانه‌ها خسته است؟

در پاسخ به این سئوال، کی‌روش نظرش را اینگونه بیان کرد: نه. در ایران جمعیتی تقریبا 80 میلیونی زندگی می‌کنند. فقط خود تهران 14 میلیون نفر جمعیت دارد.در آنجا 17 روزنامه ورزشی وجود دارد. اگر جایی باشد که بحث توجه رسانه‌ها به من باشد، آنجا ایران است.در پرتغال، همین سطح را در کشوری متفاوت دیده‌ام. این امر بستگی به شرایط باشگاه و پروژه آن دارد.تنها چیزی که در این میان مطرح می‌شود، یک بحث عاطفی است که شما دعوتی از طرف تیم ملی پرتغال کسب کنید.

 

*قهرمانی تیم ملی پرتغال در یورو 2016

کی روش همچنین در مورد قهرمانی تیم ملی پرتغال در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا«یورو 2016» و این که آیا از قهرمانی شگفت زده، نیز نظر داد. او اظهار داشت:بازی به بازی، کل تیم قابلیت مطرح شدن را پیداکرد. با وجودی که اوضاع و احوال محیط در حد فاجعه بود. هدف به خوبی طرح ریزی شده بود و فرناندو هم آن را هم اجرا کرد.در فینال هم سختی زیادی کشید.اما به نظرم خروج کریستیانو رونالدو از زمین نقطه عطفی بود که تاثیر فوق‌العاده‌ای روی تیم گذاشت تا متحد‌ شود.نتیجه لازمه هم میسر شد چون شرایط خوبی در پیرامون تیم ایجاد شد.

 

کی روش در مورد نقش و اهمیت فرناندو،‌همتایش در تیم پرتغال افزود:او چهره ای استثنایی است. نه فقط به خاطر  این که قهرمانی اروپا را گرفت، بلکه چون جلوی یک چرخه شکست بعد از حضور مربی پرتغالی در تیم ملی را گرفت.همه پرتغالی‌ها آمدند که در تیم ملی خدمت کنند.البته کسب اعتبار کرده و حتی از نظر شخصی صاحب جایگاه شوند. قبل از شروع بازی‌ها، تصویر رئیس فدراسیون را کنار سانتوس دیدم که با رئیس فدراسیون مارسلو در گذشته و امروز متفاوت بود. در گذشته رئیس فدراسیون مفسری بود که به تیم کمک می کرد و تیم هم زیاد موفق نبود. اما امروز کسی مثل این رئیس فدراسیون اهمیت پیام خوشحالی مردم و کشور را به تیم منتقل می‌ کند.

 

*رونالدو برتر از همه بازیکنان جهان

در ادامه این مصاحبه کی‌روش در مورد دیگر مسائل فوتبال کشورش مثل اعطای جایزه فیفا به کریس‌رونالدو و این که آیا به حق و شایستگی بوده، نظر داده است. وی عنوان کرد: در سالی که گذشت، هیچ جای شک و تردیدی نبود که هیچ بازیکن دیگری در حد و اندازه‌های کریستیانو نبود.

 

کی روش همچنین در مورد جریان انتخاب بازیکن برتر جهان هم عنوان کرد:انتخاب بهترین بازیکن جهان براساس رای همه مربیان تیم‌های ملی دنیا انجام می‌گیرد. به عنوان سرمربی ایران، از حق رای ایران حمایت کردم و رای من، رای کارلوس کی‌روش نبود.اما در جایی بدون احترام، مبالغه شد. وقتی آرا کاپیتان‌های تیم ملی پرتغال و آرژانتین را می‌بینیم، کریستیانو به 3 بازیکن از رئال مادرید رای داد. مسی که در بارسلونا فعالیت می‌کند به سه بازیکن از بارسا رای داد.هیچکس هم به صداقت این انتخاب‌ها تردید نکرد.

 

*بخت قهرمانی اسپورتینگ

کی روش در مورد بخت قهرمانی اسپورتینگ در فوتبال پرتغال نیز عنوان کرد:از نظر ریاضی چنین امکانی هست.خیلی سخت خواهد بود که پورتو و بنفیکا امتیازات  زیادی از دست دهد و اسپورتینگ بتواند پیشِی‌گیرد. اسپورتینگ باید به خودش باور داشته باشد و کمتر حواسش به همسایه‌ها باشد.

 

*موفقیت مورینیو با من‌یونایتد

یک سئوال دیگر دسپرتو از سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد بخت موفقیت ژوزه مورینیو در منچستریونایتد است. در این مورد وی عنوان کرد:وای بر او که نتواند چرا که تیم باشگاهی من است. او توانسته تیم را با تمریناتش به مسیری درست برساند. فکر می‌کنم سال آینده، با منچستر موفق باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها