أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۴۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

چهل و دومین شماره هفته نامه 9 دی امروز شنبه بیست و نهم بهمن ماه منتشر شد. تیتر یک 9 دی با عنوان «شعار مرگ بر شاه در عربستان و بحرین» مربوط به یادداشتی درباره سالگرد انقلابهای منطقه است که در صفحه آخر منتشر شده است.

یادداشت اول شماره چهل و دوم به قلم مدیر مسئول «پایداری همیشه جواب می دهد» نام دارد که به مسئله پایداری بر اصول و آرمانها و عدم انحراف در وقایع مختلف بعد از انقلاب تا کنون اشاره دارد.
 
در شماره جدید 9دی مخاطبان می توانند یادداشتها و گفتارهایی از دکتر مرتضی آقاتهرانی با عنوان «در سیاست طرازی بالاتر از رهبری وجود ندارد»، حجت الاسلام پناهیان با عنوان «تفاوت منطق جبهه پایداری و جبهه متحد چیبست؟»، دکتر غلامحسین الهام با عنوان «به حفاظت از گفتمان سوم تیر پای بندیم»، حجت الاسلام روانبخش با عنوان «می خواستند جزیره کیش را به محل رسمی فساد تبدیل کنند»، سید مهدی هاشمی با عنوان «نباید از طراحی صاحبان ثروت و قدرت غفلت کرد»، سردار حمید زاده با عنوان «کانونهای ثروت و قدرت نماینده را بی هویت می کنند» و خانم آلیا را مطالعه نمایند.
 
صفحه تحلیل 9دی چهل و یکم یادداشتی را در تحلیل اتفاقات جهانی پس از شهادت شهید روشن با عنوان «گذر از اسلام هراسی به آمریکا هراسی» منتشر کرده است. دیگر یادداشت این صفحه، بخش اول از سلسله مقالات در جستجوی نظام فکری اسلام است که با عنوان «تفسیر موضوعی استاد مصباح و تولید علوم انسانی اسلامی» منتشر شده است.
 
صفحه فرهنگ یادداشتی را به بهانه برگزاری جشنواره های مختلف فجر با عنوان «سفره خالی مردم از جشنواره چرب و چیلی فجر» منتشر کرده است. «دریغ از حتی یک شعار فرهنگی» درباره جای خالی دغدغه های فرهنگی در رقابتهای انتخاباتی؛ «اروپا به دنبال اینترنت پاک» و «مردی که از دوکوهه آمده بود» درباره معرفی مجید پورولی داستان نویس دفاع مقدس دیگر مطالب صفحه فرهنگ 9دی هستند.
 
«سکوت در برابر لیستهای جدید؛ اختلاف در تعیین سرلیست» عنوان یادداشتی است درباره سؤالاتی شفاف از دوستان جبهه متحد که در صفحه سیاست منتشر شده است؛ «پایدار بر اصولگرایی» درباره لیست جبهه پایداری؛ «لاریجانی از چه می هراسد؟» درباره افت محبوبیت و هزینه کردن از نام رهبری توسط لاریجانی و «وقتی رسانه ها رسانا نیستند» درباره نحوه برخورد برخی رسانه ها با جبهه پایداری از دیگر مطالب صفحه سیاست 9دی هستند.
 
صفحه جبهه مقاومت این هفته به مناسبت سالروز قیامهای منطقه، تحلیل جامعی از سخنان رهبر انقلاب در یک سال اخیر درباره بیداری اسلامی منطقه در قالب نمودار درختی ارائه داده که در دو صفحه منتشر شده است.
 
صفحه اقتصاد 9 دی در یادداشتی با عنوان «آیا مجلس نهم به تداوم هدفمندسازی پای بند است» درباره انتظارات اقتصادی مردم از مجلس نهم منتشر کرده است. «جراحت دلار بر تن بازار» عنوان مطلبی است درباره پیشگیری از اختلال در بازار مواد غذایی که دیگر یادداشت صفحه اقتصاد را تشکیل می دهد.
 
مخاطبین صفحه پرطرفدار جریان شناسی این هفته می توانند دهمین مقاله از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار و چهارمین تحلیل از سری مقالات گروه ضربت را با عنوان «پیوندهای پنهان و آشکار با ساواک» در چهل و دومین شماره 9دی مطالعه کنند که به متن و حاشیه و پشت پرده ماجرای شهید جاوید می پردازد.
 
بلاگستان 9دی گفتگویی را با مدیر پایگاه خبری 598 با عنوان «سنگری کوچک اما جهانی» منتشر کرده است. علاوه بر اخبار سایبری و یادداشتی درباره ویکی مپیا گزارشی درباره نقش اینترنت در جنگ نرم با عنوان «؟شبه نظامیان پشت میز کامپیوتر» دیگر یادداشت این صفحه است. 
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند 9 دی را شنبه هر هفته، روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها