أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۴۸۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
دکتر باقرزاده در موسسه امام خمینی(ره) تشریح نمود:
حجت الاسلام دکتر باقرزاده در تبیین دلیل ترجیح گفتمان انقلابی بر گفتمان اصولگرایی، گفت: اصولگرایی همچنان که در تاریخچه آن پیداست یک گفتمان انفعالی و واکنش گراست ولی گفتمان انقلابی یک گفتمان کنش گراست.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 به نقل از انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی (ره)، دکتر باقرزاده در جمع اساتید و دانش پژوهان این موسسه با اشاره به لزوم شناخت گفتمان مورد نیاز انقلاب اسلامی ، گفت: با توجه بر اصرار مقام معظم رهبری بر گفتمان انقلابی گری، من یک انقلابی هستم ازمن اصولگرایم بهتر می باشد.

حجت الاسلام دکتر باقرزاده در تبیین دلیل ترجیح گفتمان انقلابی بر گفتمان اصولگرایی، گفت: اصولگرایی همچنان که در تاریخچه آن پیداست یک گفتمان انفعالی و واکنش گراست ولی گفتمان انقلابی یک گفتمان کنش گراست.

دکتر باقرزاده گفتمان انقلابی را یک گفتمان شفاف دانست و تصریح کرد: اصولگرایی و اصلاح طلبی دارای یک تعریف شفافی نمی باشند تا بتوان افراد را ازیکدیگر تشخیص داد، مثلا در باره اصلاح طلبی اینکه این افراد میخواهند انقلاب را اصلاح کنند یا موانع انقلاب را اصلاح کنند که بعضی افراد به اسم اصلاح طلبی خواهان برگرداندن جامعه به قبل از انقلاب می باشند.

وی غیر مقطعی بودن گفتمان انقلابی گری را دلیل دیگر برای ترجیح آن برشمرد و ادامه داد:  گفتمان اصولگرایی و اصلاح طلبی فقط برای ایام انتخابات می باشد.

حجت السلام باقرزاده ادامه داد: با اسم اصولگرایی نمی توان کار فرهنگی خوب انجام داد و به همین دلیل بعضی از دلسوزان اصولگرا به تشکیل جبهه های جدید جهت کار فرهنگی ثابت درعمق جامعه  پرداختند.

ایشان با بیان اینکه گفتمان انقلابی گری ضد محافظه کاری است ، گفت: با توجه به اینکه گفتمان اصولگرایی در برابر اصلاح طلبی قرار میگیرد بازخورد آن در جامعه به گونه ای است که محافظه کاری از آن فهمیده و اصولگرایان در جامعه به عنوان افراد سنتی و قدیمی و نسل اول و مخالف تحول معرفی میکنند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند ما در انقلاب اسلامی یک ثابتات و یک متغیرات داریم و آنجا که میشود تغییر داد و به نفع ملت و کشور است ما موافقیم ولی  متاسفانه در جامعه گفتمان اصلاح طلبی به یک گفتمان پیشرو و گفتمان اصولگرایی یک گفتمان توقف گرا و مخالف تحول، معرفی می شود.

حجت الاسلام باقرزاده دیگر دلیل ارجحیت گفتمان انقلابی، ضد ارتجاع بودن این گفتمان دانست و اظهار داشت: انقلابی گری خواری در چشم کسانی است که خواهان برگرداندن کشور به وضعیت قبل از انقلاب می باشند و اصلاح طلب ها به اسم اصلاح در مقام برگرداندن جامعه به قبل از انقلاب اسلامی هستند و هروقت قدرت به دست آوردند به یاد ارتباط باآمریکا و آقایی آمریکا می افتند و این گفتمان انقلابی است که می تواند در برابر آنها بایستد.

وی تصریح کرد: هنوز به تمام اهداف انقلاب نرسیده و باید به سمت جلو حرکت کنیم، وقتی اصلاح طلب ها در برابر اصولگرایان قرار میگیرند شعار ترقی وحرکت روبه جلو میدهند در حالی که این انقلابی گری است که شعار رو به جلو میدهد و خواهان تحول دنیا از وضعیت موجود و از بین بردن ناعدالتی ها می باشد.

دکتر باقرزاده با بیان اینکه گفتمان انقلابی گفتمان گسترش محور است، گفت: باید از دفاع در برابر تهاجمات اصلاح طلب ها به اصول انقلاب خارج شده و حالت تهاجمی داشته باشیبم ولی گفتمان اصولگرایی که به نظر میرسد حفظ محورو تدافعی است، وقتی فشار شدید می شود ریزش هم داری به گونه ای که از گفتمان انتخاب اصلح می رسیم به دفع افسد به فاسد .

وی مقبولیت جهانی را دیگر دلیل بر ترجیح گفتمان انقلابی برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه بتوان روحیه انقلابی گری را به جهان مصادره کنیم باید این گفتمان را در جامعه خود زنده نگه داریم و گفتمان مطابق با انقلاب ایران و منطقه، روحیه و گفتمان انقلابی گری است  که باید در داخل کشور آنرا ترویج کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
عالی بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها