کد خبر: ۴۱۴۸۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از افزایش ۶۰ درصدی سقف حقوق مدیران در برنامه ششم جهت تامین نظر شورای نگهبان خبرداد که براساس آن سقف حقوق مدیران دولتی در ماه ۲۰ میلیون ۱۶۰ هزار تومان می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، پس از آنکه موضوع حقوق های نجومی مدیران دولتی مطرح و به گفته مقامات دولتی عنوان شد این پرداختی های نجومی براساس قانون بود، مجلس دهم تصمیم گرفت تا در حین بررسی و تصویب برنامه ششم، مصوباتی را تصویب کند تا دو باره با موضوع حقوق های نجومی  مواجه نشویم.

مجلس در زمان تصویب برنامه ششم قواعدی را برای موضوع پرداخت حقوق مدیران دولتی تصویب کرد که براساس آن، حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق خواهد گرفت 12میلیون و 600هزار تومان  باشد که شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت.

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم، امروز در نشستی خبری، در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به برنامه ششم، گفت: در ماده 38 برنامه ششم توسعه قواعدی برای حقوق و دستمزد درنظر گرفته شده بود که در تبصره یک، چهار گروه مستثنی شده بودند که شامل افراد دارای مشاغل خاص، واحدهای عملیاتی همانند پزشکان، افراد شاغل در مناطق مرزی و همچنین افراد شاغل در مناطق محروم می شدند.

وی افزود: با ایراد شورای نگهبان و این استدلال که تعیین سقف برای پرداخت حقوق مقامات و دستگاه‌های اجرایی باعث خروج نخبگان از دولت می‌شود، مدیران هم به عنوان گروه پنجم به استثنائات اضافه شدند و بر این اساس مدیران هم می‌توانند تا ۶۰ درصد بالاتر از سقف تعیین شده برای حقوق و دستمزد مقامات و دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت کنند.

 پیش از این مجلس در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، مصوب کرده بود که بر اساس ماده 38 قانون برنامه ششم همه مقامات کشوری و حتی کارکنان دولت نمی توانند از اول فروردین سال ۱۳۹۶ به بعد بیش از ۱۴ برابر حداقل حقوق دریافت کنند.

البته دولت می تواند به شاغلان مناطق عملیاتی، مرزی و مناطق محروم تا 30 درصد به این حقوق اضافه کند و برای کسانی که تخصص خاص دارند این 30 درصد به 60 درصد افزایش یافت یعنی شورای حقوق و دستمزد می تواند تا 60 درصد به حقوق متخصصان اضافه کند.

همچنین مجلس تصویب کرده بود بر اساس برنامه ششم توسعه پاداش پایان خدمت هم نمی تواند از 14 برابر حداقل حقوق بیشتر باشد. بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق شش میلیون و 300هزار تومان است، با احتساب این ماده در برنامه ششم حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق خواهد گرفت 12میلیون و 600هزار تومان  خواهد بود که این مصوبه مجلس تنها برای سالهای اجرای برنامه ششم یعنی از ابتدای سال 96 بوده است.
 
با توجه به مصوبه قبلی مجلس مجموع ناخالص دریافتی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده 5 و 35 قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر 2 برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.

اما با ایراد شورای نگهبان به مصوبات برنامه ششم توسعه، مجلس این ایراد را برطرف که یکی از ایرادت شورا این بود که تعیین سقف برای پرداخت حقوق مقامات و دستگاه‌های اجرایی باعث خروج نخبگان از دولت خواهد شد.

پس ایرادات شورای نگهبان، کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در جلسات اخیر خود ایرادات به لایحه برنامه ششم را رفع و تصویب کرد که مدیران هم می‌توانند تا ۶۰ درصد بالاتر از سقف تعیین شده برای حقوق و دستمزد مقامات و دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت کنند.

بر این اساس اعضای کمیسیون تلفیق، حقوق مدیران دولتی را 3.2 برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش دادند.

در واقع براساس مصوبه قبلی مجلس، حداکثر حقوق مدیران 2 برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری است و از آنجا که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق شش میلیون و 300هزار تومان است، با احتساب این ماده در برنامه ششم حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق خواهد گرفت، 12 میلیون و 600 هزار تومان  خواهد بود.
 
همچنین به حقوق کارکنان مشاغل تخصصی در واحدهای عملیاتی،‌ مناطق مرزی و محروم، 60 درصد سقف دریافتی مدیران (12 میلیون و 600 هزار تومان) اضافه می‌شود. لذا با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، با احتساب افزایش 60 درصدی حقوق مدیران دولتی آنها در ماه 20 میلیون 160 هزار تومان حقوق می گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
این یعنی همون چیزی که رهبری گفتند که با حقوق بگیران نجومی برخورد شود؟؟؟؟؟
این اقدام مانند این ضرب المثل است که وقتی همه دزد شدند دزد اصلی را چه کسی خواهد شناخت تا دستگیرش کند؟؟؟ ظلم کنید که الهی به ظلمتون گرفتار شوید.
پاسخ
اینده نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
نماینده هایی که به به این طرح رای دادن فکر فردای خود و اقازاده هایشان بودند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها