يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۴۹۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
با تصویب مجلس
نمایندگان مجلس مصوبه قبلی خود در خصوص بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار را از برنامه ششم حذف کردند.
به گزارش پایگاه 598، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 11 اسفند) پارلمان و در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه از سوی شورای نگهبان، از مجموع 200 نماینده حاضر، با 114 رای موافق، 38 رای مخالف و 5 رای ممتنع با تصویب تبصره الحاقی یک ماده 97 این لایحه با حذف آن موافقت کردند.

در تبصره الحاقی یک ماده 97 لایحه برنامه ششم توسعه آمده بود: تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی تابع صندوقهای بازنشستگی اعم از کشوری یا تامین اجتماعی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت  50 سال سن هستند، موافقت کنند. میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، فاطمه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون زنان پیشنهاد بازنشستگی زنان به 48 سال را نیز مطرح کرد که با مخالفت نمایندگان روبرو شد.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت، پیشنهاد حذف تبصره الحاقی یک ماده 97 را مطرح و اعلام کرد که برای این مسئله قانون دائمی وجود دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها