يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۰۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
در اعتراض به اقدام شورای نگهبان و مجلس در افزایش فیش حقوقی مدیران:
شورای نگهبان با این استدلال که تعیین سقف برای پرداخت حقوق مقامات و دستگاه‌های اجرایی باعث خروج نخبگان از دولت می‌شود، باعث شد تا با مصوبه جدید مجلس مدیران بتوانند تا ۶۰ درصد بالاتر از سقف تعیین شده برای حقوق و دستمزد مقامات و دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت کنند. یعنی نتیجه افشای آنهمه فیش نجومی و سر و صدا آن شد که حقوق قانونی مدیران نسبت به گذشته یک افزایش جدی هم پیدا کرد و به مرز ۲۴ میلیون رسید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شورای نگهبان با این استدلال که تعیین سقف برای پرداخت حقوق مقامات و دستگاه‌های اجرایی باعث خروج نخبگان از دولت می‌شود، باعث شد تا با مصوبه جدید مجلس مدیران بتوانند تا ۶۰ درصد بالاتر از سقف تعیین شده برای حقوق و دستمزد مقامات و دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت کنند.

یعنی نتیجه افشای آنهمه فیش نجومی و سر و صدا آن شد که حقوق قانونی مدیران نسبت به گذشته یک افزایش جدی هم پیدا کرد و به مرز ۲۴ میلیون رسید.

حالا با قانونی کردن چنین اختلاف فاحشی در جامعه که مثلا یک کارگر با حداقل حقوق مصوب امسال حدود یک میلیون بگیرد و یک مدیر بتواند تا ۲۴ برابر بگیرد کاری ندارم، دارم فکر می‌کنم اگر بنیانگذاران اولیه بودند و امروز را می‌دیدند، مثلا اگر شهید مطهری عضو شورای نگهبان بود عکس العملش چه بود؟

"در یک اجتماع، یک مدیرکل بی‌مصرف ماهی دوهزار، سه هزار تومان حقوق می‌گیرد ولی یک کارگر روزی ده تومان، که اگر همه روز بگیرد ماهی سیصدتومان می ‏شود، یک کار ظالمانه است.

هیچ دلیلی ندارد که حقوق رفتگر نباید از سیصدتومان مثلًا بالاتر باشد و حقوق یک وزیر نباید از سه هزار تومان کمتر باشد. درست است که [کارهایی نظیر کار یک وزیر] برای نبوغ و ابتکار و سطح عالی کار و کار فکری و مغزی ارزش بیشتری دارد، ولی امتیاز آن کارها به افتخاری است که نصیب صاحب آنها می‌گردد؛ و برای رفتگر، خود رفتگری نوعی مجازات است و نباید حقوق و مزد اینها را کمتر فرض کرد." ( مرتضی مطهری_نظری به نظام اقتصادی اسلام،‏ ص139)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
۴
۱
این کار مجلس مشت محکمی بود بردهان مردم که شما را چه به این فوضولی ها که بگید حقوق ها زیاده الان بیشترش می کنیم تا دندتون نرم شه به ما نمایندگان مجلس رای ندین
پاسخ
داروساز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
۴
۱
استحاله نظام به دست دولت لیبرالی با مجلس لیبرالی همینطوری یواش یواش میخواهد انجام بدهد که بیداری نیروهای انقلابی را می طلبد وارثان شهدا به هوش باشند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
۲
۱
انشاء الله در محکمه عدل الهی پاسخگوی همه بی عدالتیهای دولت جمهوری اسلامی خواهند بود من طرفدار جدی ولایت فقیه هستم اما دلیل شورای نگهبان فقط به ما میگوید خودشان هم از همین قماش هستند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
۲
۱
اگر واقعا نخبگان مدیر دولتی شوند نوش جانشان ولی انصافا چندتا نخبه مدیر دولتی شده برید بگردید ببینید اکثر استانداران الان مجیزگو ترین های حزبی هستند هر چی بیشتر چاپلوسی کنند بالاتر می روند مدارکشون معلوم نیست با انهمه مشغله از کجا درامده .جای تاسف
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
رئيس كارخانه پرايدسازي و نخبگي به مانند جمع جن و بسم الله است كه هيچوفت در يكجا جمع نخواهندشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
۳
۰
نخبه . یه مثال میشه بزنید مثلا نخبه خودرو ساز نخبه چی یکی شو بگو ؟
پاسخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
۲
۰
مجلس اینچنین تصمیم گرفته به ما بدبخت بیچاره ها ربطی ندارد ما جز زاغه نشینی و فقر مفرط چیزی نداریم شاید این هم نوعی عدالت است .

هیچ دلیلی ندارد که حقوق رفتگر نباید از سیصدتومان مثلًا بالاتر باشد و حقوق یک وزیر نباید از سه هزار تومان کمتر باشد.
پاسخ
مهدی انقلابی تا انقلاب مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
۲
۰
خوب دقت کنید:
از نظر شهید مطهری حقوق مدیر 3 هزار تومان، و کارگر سیصدتومان، که نسبت حقوق ها 10 به یک است، ظالمانه است.
الان بعد از 40 سال نسبت چی شده؟ حقوق مدیر 24 میلیون تومان، و کارگر یک میلیون تومان، یعنی 24 برابر.
به این میگن مجلس انقلابی.
تازه دریافتی نجومی بگیرها که چند برابر 24 میلیون بوده.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
اگر به دقت نگاه كنيم
مشكل ساز اين مشكل . خودما ملت هستيم
چه كسي به اين جماعت راي داد و آنها را وارد مجلس كرد ؟!
خب اينقدر كه رهبر انقلاب در مورد بصيرت در انتخاب مي گويند چه شد ؟!
وقتي بصيرت نداريم و چنين كساني را بر گرده خود سوار مي كنيم
آنگاه انتظار داريم كه از سواري گرفتن بر ما . دست بردارند ؟!
غيرممكن است !!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
۴
۰
به هیچ وجه نباید تصور کرد افرادی که امروز در راس نظام هستند انقلابیند بلکه اکثریت به فکر ثروت اندوزی و سیاست بازیند . افراد انقلابی با یک توپ و تشر ناراحت میشوند و از میدان بیرون میروند اما افراد چاپلوس و زبان باز و حراف اگر به انها توهین هم بکنی باز هم بیشتر چاپلوسی میکنند و مقام بالاتری میگیرند و این اشتباه برای مردم پیش میاید که چرا اینهمه افراد نادرست در رده های بالای مملکت قرار دارند و فکر میکنند اینها حزب الهی اند در حالیکه اینها همان چاپلوسانند و حزب الهی ها از میدان بیرونند .
پاسخ
یک اراکی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۴ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
ما با همه ی احترامی که برای جایگاه و اعضای شورای نگهبان قائلیم ولی انتقاداتی هم به ایشان داریم. مثل همین توجیهات غیرموجهی که می آورند و این ها باعث می شود تا جامعه ی ما رفته رفته این مقدار با جامعه ی انقلابی فاصله بگیرد. ما به عزیزانمان در شورای نگهبان متذکر می شویم که یادتان باشد که خداوند با شما هم تعارف ندارد. یا مثل جایی که در انتخابات 92 افرادی با پرونده های سنگین امنیتی تایید صلاحیت شدند. عزیزان شئرای نگهبان امیدوارم که من اشتباه کرده باشم وگرنه بر شما می ترسم از اینکه یک تایید صلاحیت نابجا چه بر سر جهان اسلام آورد و بدانید شما هم در تک تک آن ها سهمی جدا دارید و در یوم الحساب به آن پرداخته خواهد شد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها