يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۳۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
سردار سرافراز اسلام شهيد «اكبر زجاجي»، قائم مقام لشكر ۲۷ محمد رسول الله(ص) در سال ۱۳۶۲ در چنين روزي پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه با رژيم طاغوت و دشمنان متجاوز در حين عمليات خيبر در اثر اصابت تركش خمپاره به آرزوي ديرينش رسيد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايكنا، سردار شهيد اكبر زجاجي، قائم مقام لشكر ۲۷ محمد رسول الله(ص)، در روز ۴ خرداد سال ۱۳۳۸ در شهر كاشان چشم به جهان گشود؛ وي در هفت سالگي راهي مدرسه شد و پس از طي دوران راهنمايي و متوسطه در هنرستان نساجي كاشان به ادامه تحصيل پرداخت.

شهيد زجاجي پس از پايان اين دوران وارد انستيتو تكنولوژي اصفهان شد، وي از ابتداي دوران تحصيل با مسائل سياسي و مبارزه عجين شد و پس از مدتي فعاليت‌هاي سياسي خود را رسماً آغاز كرد. وي پس از گذشت مدتي دانشگاه را رها و به كاشان بازگشت تا عليه رژيم شاهنشاهي فعاليت كند.

در طول مبارزه خود چندين بار با مأموران ساواك درگير و زخمي شد؛ در آن دوران يك گروه كوهنوردي به نام صيام تشكيل داد كه در پوشش فعاليت‌هاي ورزشي به مسائل سياسي و مذهبي مي‌پرداختند. در مهر ماه سال ۱۳۵۹ با آغاز حمله كشور عراق به ايران، اكبر به عنوان نيروي داوطلب با گروه شهيد چمران راهي جبهه‌هاي جنوب شد و مدتي بعد در خرمشهر به نبرد پرداخت و پس از اشغال آنجا توسط عراق در آبادان و سوسنگرد نبرد خود را ادامه داد.

 

http://iqna.ir/files/fa/news/1395/12/13/433018_730.jpg

پس از آن راهي كردستان شد و به خاطر تجربيات مهمي كه در جبهه‌هاي جنوب به‌دست آورده بود با استفاده از هوش و استعداد نظامي خود مسئوليت يكي از محورهاي عملياتي در مريوان را برعهده گرفت، پس از گذشت مدتي همزمان با شروع عمليات‌هاي مهم و گسترده در جنوب، شهيد زجاجي نيز به آنجا رفت و در عمليات فتح‌المبين به عنوان مسئول اطلاعات و عمليات و در عمليات رمضان به عنوان فرمانده گردان در لشكر محمد رسول الله(ص) خدمت كرد.

http://iqna.ir/files/fa/news/1395/12/13/433006_861.jpg

وي در مهر ماه سال ۱۳۶۱ وارد سپاه شد و پس از گذشت يك ماه از عضويتش در سپاه به‌عنوان جانشين معاون عملياتي لشكر ۲۷ محمد رسول الله(ص) انتخاب شد. در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ نيز به خاطر رشادت و لياقت به عنوان قائم مقام لشكر معرفي شد و تا آخرين لحظات زندگي‌اش در اين مسئوليت باقي ماند، شهيد زجاجي سرانجام پس از ماه‌ها تلاش و مجاهدت در جبهه‌ها در روز ۱۴ اسفند سال ۱۳۶۲ در جزيره مجنون در عمليات خيبر بر اثر اصابت تركش خمپاره به آرزوي ديرين خود رسيد و به ياران شهيدش پيوست.

 

http://iqna.ir/files/fa/news/1395/12/13/433010_942.jpg


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها