کد خبر: ۴۱۵۴۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
ترس از گم شدن، بیمار شدن، پیدا نکردن دوست، نا امنیتی، مورد هجوم قرار گرفتن و ... را از بین ببرید. در مسافرت کلی چیزهای خوب است که می توانید به آنها فکر کنید...
به گزارش پایگاه 598، اضطراب در سفر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. می‌تواند ترس از قرار گرفتن در محیط و یا کشوری جدید باشد، می تواند به دلیل سفر با خانواده و کودکان و مسئولیت آنها باشد، می‌تواند به دلیل داشتن بیماری باشد و...حال برخی از افراد به دلیل اجتماعی نبودن از سفر رفتن می‌ترسند اما باید بدانید که سفر یک راه خوب برای غلبه بر استرس و خجالتی بودن شماست. حال باید چگونه با این اضطراب روبرو شد؟ در ادامه این مطلب را به نقل از سایت کوله پشتی می‌خوانیم.

چگونه اضطراب قبل از مسافرت را کنترل کنیم؟

۱. به خودتان یادآوری کنید که چرا می‌خواهید به سفر بروید
هر زمانی که به لغو سفر فکر می‌کنید، سریعا جایی که قرار است به آن سفر کنید را تصور کنید. مکانی جدید با آب و هوایی خوب که می‌توانید تجربه‌های جدید به دست آورید. تمام قسمت‌های مثبت سفر را تصور کنید و با انرژی مثبتی که بدست آوردید، خود را برای سفر آماده کنید.

۲. زندگی خود را تا یک سال آینده تصور کنید
اگر این سفر را لغو کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ممکن است در طول این یک سال به عقب که باز می‌گردید، بگویید لعنت، چرا فرصت و شانس آن سفر را از دست دادم. این ترس شما را همیشه باعث ایجاد پشیمانی در شما می‌شود.

۳. به یاد داشته باشید که هر زمانی می‌توانید به خانه بازگردید
اگر چند روزی در سفر بودید و دیدید که هنوز هم اضطراب شما را آزار می‌دهد و فکر می‌کنید که این سفر و زمان ان اصلا برای شما مناسب نیست، می‌توانید به خانه بازگردید، به همین راحتی! این عمل به معنای شکست نیست، بلکه شما برای انجام کاری سعی کردید اما نشد و دوباره می‌توانید آنرا در زمانی دیگر امتحان کنید.

۴. برخورد با اضطراب در هنگام سفر
ترس از گم شدن، بیمار شدن، پیدا نکردن دوست، نا امنیتی، مورد هجوم قرار گرفتن و ... را از بین ببرید. در مسافرت کلی چیزهای خوب است که می‌توانید به آنها فکر کنید. خود را آنقدر سرگرم کنید که زمانی برای فکر کردن با این موارد نداشته باشید.

۵. کنار گذاشتن پول
درست است که قرار نیست با فکر کردن به حوادث بد، خود را دچار اضطراب کنیم اما نمی‌توانیم برای برخی اتفاقات پیش بینی داشته باشیم. به غیر از مواردی که منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر می‌شود، هیشه مقداری پول نقد کنار بگذارید. برخورد با حوادث و صدمات خود استرس‌زاست اما نداشتن پول این استرس را بیشتر خواهد کرد.

۶. خوشبین باشید
در زمان روبرو شدن با بدشانسی، احساس حقارت نکنید و سریعا تصمیم به بازگشت به خانه نگیرید. به همه‌ی وقایع از دید مثبت نگاه کنید. شاید این اتفاق بد باعث توقف مقطعی شما و در عوض زنده ماندنتان شده است. همه‌ی اینها می تواند برای شما تجربه‌ای بزرگ باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها