يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۵۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
نادران در همایش «مردم گله‌مندند»:
نماینده سابق مجلس گفت: دولتی که وزرایش از قاچاقچی حمایت می‌کنند، نمی‌تواند ادعای مبارزه با فساد کند و چنین ادعایی یک ادعای مضحک است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، الیاس نادران نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در همایش «مردم گله‌مندند» که در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: از فعالان حوزه اجتماعی، رسانه‌ها و تمام کسانی که باعث شدند مجلس مصوبه ظالمانه، اشرافی‌گرانه و نجومی خود را پس بگیرد، باید قدردانی کرد. این نشان می‌دهد افکار عمومی دارد تأثیرگذاری خودش را می‌گذارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه رئیس مجلس به یکسری احزاب و بیش از همه به شورای نگهبان توهین کرد، ولی همین عقب‌نشینی برای پس گرفتن مصوبه حقوق 24 میلیونی مدیران، مبارک است و باید قدر دانسته شود. ان‌شاءالله این اثرگذاری از جانب افکار عمومی ادامه داشته باشد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: شورای نگهبان لازم است از خودش رفع‌ ابهام کند و بگوید آیا فقها و حقوق‌دانان این شورا از مجلس خواستند برای مدیران حقوق 24 میلیونی تصویب کنند؟ و در رابطه با این چهره دیکتاتورمأبانه که از شورای نگهبان توسط رئیس مجلس نشان داده شد از خودش دفاع کند.

نادران تصریح کرد: رئیس مجلس نباید از واکنش مردم و شبکه‌های اجتماعی که باعث شدند مجلس مصوبه‌اش را پس بگیرد، عصبانی شود و اگر جرأت و جسارت دارد، باید جلوی ده‌هزار میلیارد تومان که در بودجه 96 به اقتصاد کشور تحمیل شده را بگیرد. چرا به‌جای چنین اقداماتی از واکنش مردم به یک مصوبه اشرافی‌گری عصبانی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر روحانی تصریح کرد: ادبیات اخیر روحانی تند و تیزتر شده و با حجم بیشتری مشاهده می‌شود. این ادبیات منقلی و آب شور و شیرین نه در شأن ملت است، نه در شأن رئیس‌جمهور.

نماینده سابق مجلس افزود:‌ اگر اتفاقی در عرصه سیاسی به خصوص سیاست خارجی می‌افتد را که نباید هزینه آن را بدهند. گناه مردم چیست که باید هزینه رأی نیاوردن کلینتون در آمریکا را بدهند.

نادران اظهار داشت: روحانی بهتر است مقداری فارغ از مشاوران خود که دولت را دچار مخمصه و گرفتاری‌ کرده‌اند، با خودش خلوت کند تا ببیند چرا با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور به چنین وضعی دچار شده است.

وی گفت: رئیس جمهوری که با نقد دولت قبل سر کار آمد، امروز بعد از 4 سال علی‌رغم اینکه هر روز مشکلات را بر گردن دولت قبل می‌اندازد، در نظرسنجی‌ها بعد از رئیس دولت قبل قرار گرفته است و این مسئله‌ای است که جای سوال دارد.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: دولتمردان امروز تمام مشکلات را به دولت قبل وصل می‌کنند، حتی کار به جایی رسید که وقتی وزیر بهداشت به فرماندار بدره زنگ زد، در آخر سخنانش بازهم مشکل را گردن دولت انداخت.

نادران ضمن شمردن دلایل گله‌مندی مردم تأکید کرد: یکی از مسائل مهم اشتغال است که اگر حل شود، مشکل ازدواج، مسکن و معضلات و گرفتاری‌های دیگر هم حل می‌شود. دولتمردان که در سال‌های قبل از به قدرت رسیدن درمی‌آورند، جلسه می‌گذاشتند، می‌گفتند 15 درصد مشکلات کشور از تحریم‌هاست و 85 درصد باقی ناشی از مدیریت ضعیف است. حال امروز ادعا می‌کنند تحریم‌ها برداشته شده و مدیریت‌شان علمی و بی‌نظیر است، پس چرا بیکاری افزایش پیدا کرده و به رقم بی‌سابقه 12.2 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: برخی‌ها سهم‌شان از انقلاب نان خالی است و برخی‌ها حقوق چند ده میلیونی. این شکاف‌ها چرا ایجاد می‌شود؟ مشکلاتی که در کشور وجود دارد، اساساً مشکلاتی نیست که قابل حل نباشند. در صورتی که از ظرفیت‌های داخلی، سرمایه‌های مردم و ظرفیت‌های اقتصادی داخلی استفاده شود، این مشکلات هم حل خواهد شد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به گستاخی‌های دشمنان و عقب‌نشینی دولتمردان در برابر این گستاخی‌ها، گفت: عقب‌نشینی دولتمردان باعث شده که طرف مقابل گستاخ‌تر شود، حال تصور کنید در کشورهای غربی افرادی مانند ترامپ سر کار بیایند، آن‌وقت دولتمردان از چه کسی انتظار کمک دارند.

نادران با اشاره به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: متأسفانه یکسری از عملکرد غربی‌ها را کپی می‌کنند و می‌گویند این اقتصاد مقاومتی است، ولی آیا اقتصاد مقاومتی سفره مردم را کوچک‌تر می‌کند؟

وی در ادامه با اشاره به رویکرد اشرافی‌گرایانه برخی از وزرا ادامه داد: برخی از وزرا آنقدر مسئله داشته‌اند که هنوز فرصت نکرده‌اند گزارش اموال خود را به قوه قضائیه بدهند.

نماینده سابق مجلس گفت: یک زمان تلاش کردند ویژه‌خواری در پتروشیمی را به یک قانون تبدیل کنند، ولی خدا رحم کرد و مجلس این قانون را حذف کرد.

نادران ادامه داد: وزیر اشرافی که ادبیات عامه مردم را نداند، درد مردم را نمی‌فهمد و این باعث ایجاد شکاف اجتماعی و بالا رفتن آمار بیکاری و مشکلات دیگر خواهد شد.

وی گفت:‌ ترامپ از ورود ایرانیان به آمریکا جلوگیری می‌کند و آه از نهاد برخی از آقایان درمی‌آید. به نظر شما چند درصد مردم حتی برای یکبار به آمریکا رفته‌اند؟ کسانی برای نرفتن به آمریکا نارحت‌‌اند که یک پایشان اینجاست و یک پایشان آنجاست و زن و بچه‌شان در آنجا زندگی می‌کند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به مشکلات صنعت تأکید کرد: وزارت صنعت با این مدیریت و ساختار و شاکله مدعی شد داریم یک سامانه جامع به نام سامانه تجارت درست می‌کنیم. این سامانه باعث می‌شود فاتحه کشف آن مختصر قاچاق‌هایی که از طریق سامانه گمرک کشف می‌شد، خوانده شود. حال بعد از ایجاد این سامانه آنهایی که با قانون همسر حسین فریدون و دانیال‌زاده می‌روند و شرکت‌های مشترک می‌زنند، وارد می‌شوند و اینجاست که ما باید برای مبارزه با فساد فقط خودمان را آتش بزنیم.

نادران گفت: از سال 92 مرتب رکود در کشور حاکم است و رشد نرخ منفی هم داشته‌ایم و علناً در حال عقب‌گرد هستیم. حال در این شرایط می‌بینیم بر تعرفه واردات از ترکیه امتیاز می‌دهند.

وی افزود: مبارزه با فساد، مؤلفه مهمی است که در سیاست‌های اقتصادی دولت به آن بی‌توجهی شد و امروز دود آن به چشم مردم می‌رود.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: در گذشته گفتیم دولتی که وزیرانش از مدیرانی تشکیل می‌شود که در دولتی پرورش یافته‌اند که ویژه‌خواری و رانت را حرام نکرده و به بهانه خصوصی‌سازی به اموال بیت‌المال دست‌درازی کرده، دولت مبارزه با فساد نیست. امروز می‌گویم دولتی که وزرایش از قاچاقچی‌ها حمایت می‌کند، نمی‌تواند ادعای مبارزه با فساد داشته باشد و چنین ادعایی، ادعایی مضحک است.

نادران اظهار داشت: روحانی ماه‌هاست که می‌گوید به رشد 7.4 درصد رسیده‌ایم، ولی بانک مرکزی اعلام کرد فقط 9دهم درصد این عددی که گفته می‌شود برای همه بخش‌ها منهای نفت است و بخش مهمی از این 9 دهم درصد هم مربوط به بخش کشاورزی است که خیلی به سیاست‌های اقتصادی دولت ربطی ندارد.

وی با اشاره به سیاست حذف یارانه‌ها از طرف دولت گفت: برخی از خانوارها در کشور چشم امیدشان به گرفتن این یارانه‌هاست و همین 45 هزار تومان را هم از مردم دریغ می‌کنند، پس رانت‌های نفتی کجا رفت، درآمدهای نفتی که می‌گویند دو برابر شده، چه شد؟ و نرخ رشد 7.4 درصدی کجا توزیع شد که اینها چشم‌شان به قطع یارانه‌هاست؟

نماینده سابق مجلس گفت: اعتماد به سیاست خارجی برای رفع مشکلات، مشکلات داخلی، بی‌اعتمادی به مردم، توزیع ناعادلانه درآمد و عدم توجه به توان داخلی همین بلا را سر کشور می‌آورد که امروز می‌بینیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها