يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۶۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
دروازه بان سرخ پوشان در رابطه با حواشی دیدار برابر نفت می گوید باور کنید وقتی پست اینستاگرامی دروازه بان نفت را دیدم اشک در چشمانم جمع شد. واقعا دلم به حال او سوخت، او مستحق چنین چیزی نبود.​​​​​​​
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه گل، علیرضا بیرانوند که در دیدار اخیر سرخ پوشان در برابر تیم سابق خود به میدان رفت در رابطه با این دیدار و مشکلات خود با نفتی ها و البته دروازه بان اخراجی این تیم به صحبت پرداخت. 

 


* از بازی با نفت بگو، فکر می‌کردید با شرایطی که داشتید چنین برد قاطعی کسب کنید؟

** بازی با نفت خیلی سخت بود. خود شما هم اشاره کردید با شرایطی که داشتیم ما شش بازیکن اصلی خود را به همراه نداشتیم و از سوی دیگر نفت هم در این فصل نشان داده بود که با علی دایی می‌تواند برای هر تیمی مشکل‌ساز شود، بنابراین انتظار بازی سختی داشتیم که همان‌طور هم شد. ما از امارات و بازی سنگین با الوحده برگشته بودیم و همین مزید بر علت شده بود تا نسبت به نفت خسته‌تر باشیم ولی در نهایت جوان‌ترها و نیمکت‌نشینان نشان دادند که می‌شود به آنها اعتماد کرد و بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند و خوشبختانه موفق شدیم که با دو گل آنها را شکست دهیم.

 


 
* و تو هم بعد از مدت‌ها با یک کلین‌شیت در پیروزی نقش موثری داشتی؟
** من قبلا هم گفته بودم، الان هم باز می‌گویم، مهم کلین‌شیت من نیست، مهم برد پرسپولیس است. در ثانی دروازه‌بانی که گل نخورد گلر نیست بلکه رباط است. من اگر در بازی‌های قبلی هم گل خوردم بر اثر اشتباه فردی نبوده، شما نگاه کنید مقابل الوحده بازیکنی به من گل زد که در زمره بهترین بازیکنان امارات بوده و واقعا نمی‌شد در مواجه با او کار خاصی کرد. من تمام تلاشم را انجام دادم ولی توپ گل شد. من همیشه سعی کردم که گل راحت و به قول معروف گل مفت نخورم و همین‌طور شیرجه الکی و نمایشی نزنم تا همه فکر کنند بهترین هستم.

 


 
* یعنی کلین‌شیت برای تو مهم نیست؟
** ببینید من هم دوست دارم که گل نخورم ولی به جای اینکه به دنبال چنین رکوردهای شخصی باشم به دنبال این هستم که تیم رکورد بزند. من به یاد ندارم تا پایان هفته بیست و سوم پرسپولیس زیر 10 گل خورده باشد و فکر می‌کنم این رکورد است. البته در این رکورد مدافعان هم تاثیر بسزایی داشتند.

 


 
* تو تا قبل از داربی چهار گل خورده بودی ولی بعد از آن بازی چه در آسیا و چه لیگ چند بار دروازه‌ات باز شد. آیا ساختار دفاعی و غیبت‌های مدافعانی چون سیدجلال، انصاری، ماهینی که هر بار ساختار دفاع تیم را به هم می‌ریخت در این گل‌خوردن‌ها تاثیر نداشت؟
** خب شما وقتی که با دفاع‌هایت هماهنگ می‌شوی شرایط بهتر است ولی این جابه‌جایی‌ها باعث گل خوردن نشد. چرا که بچه‌ها به بهترین نحو بازی کردند. مقابل سپاهان روی پنالتی گل خوردم و بعد از آن در لیگ مقابل نفت بازی کردم که گل نخوردم. در آسیا هم اگر منظور شماست باید بگویم الهلال تیم بزرگی بود و نیز همین طور الوحده که توضیح دادم بنابراین فکر نمی‌کنم گل مفت خورده باشم و تمام تلاشم را کردم که پرسپولیس بهترین نتیجه را بگیرد.

 


 
* با این روند قهرمان می‌شوید؟
** چرا که نه، بازی با نفت خیلی مهم بود. ما در حالی که چند بازیکن اصلی را به همراه نداشتیم موفق شدیم که سه امتیاز حساس را بگیریم، آن هم در حالی که رقیبان ما امتیاز از دست داده بودند. بنابراین با تمام این اوصاف می‌توانم بگویم قدم بزرگی برای قهرمانی برداشتیم.

 


 
* خیلی وقت است با دست پاس گل ندادی البته در این بازی اگر مسلمان قدر پاس تو را می‌دانست می‌توانست گلزنی کند؟
** پرتاب دست‌های من یک نعمت الهی است. من در هر بازی سعی می‌کنم که بچه‌ها را در موقعیت قرار دهم ولی فکر می‌کنم تیم‌های روبه‌رو دست من را خوانده‌اند و خیلی سریع به زمین خود برمی‌گردند تا ضدحمله نخورند. اتفاقا برانکو هم می‌گفت علیرضا دیگر تاکتیک دست تو را همه می‌دانند و باید یک راهکار جدید پیدا کنیم، درباره مسلمان هم باید بگویم که شانس با من و او یار نبود وگرنه گل سوم را می‌زدیم. البته سعی می‌کنم که تا آخر فصل هر طور شده با دست پاس گل بدهم. خودم دوست دارم تعداد پاس‌گل‌هایم به عدد 10 برسد. شما بنویسید که علیرضا با دست 10 پاس گل می‌دهد.

 


 
* گلر تیم نفت هم در پیروزی شما بی‌تاثیر نبود. چقدر این را موثر می‌دانی و آیا او چاره دیگری هم داشت و کار او را تایید می‌کنی؟

** بگذارید ابتدا با یک مثال درخصوص سوال شما جواب بدهم. اگر یادتان باشد، فصل گذشته پرسپولیس در بازی با پدیده وقتی دو بر یک عقب بود در یک صحنه سوشا مکانی در موقعیت تک به تک بیرون محوطه بازیکن پدیده را سرنگون کرد که پرسپولیس گل سوم را دریافت نکند. او بهترین تصمیم را گرفت تا با اخراجش به تیم کمک کند و شما دیدید که پرسپولیس گل مساوی را هم به ثمر رساند و شکست نخورد. اگر او بازیکن پدیده را نمی‌زد گل سوم را می‌خورند و دیگر بازی هم مساوی نمی‌شد. بنابراین به عقیده من گلر نفت کار درستی کرد او آمد یک موقعیت را از ما گرفت و به این فکر کرد که شاید تیمش 10 نفره بتواند از ما حداقل نتیجه، یعنی مساوی را بگیرد.

 


 
* آیا تو هم این کار را می‌کردی؟
** مگر من مقابل الوحده این کار را نکردم. اما داور به من کارت زرد داد. من اگر در بازی الوحده بیرون نمی‌آمدم گل سوم را می‌خوردیم و دیگر  نمی‌توانستیم به بازی برگردیم ولی شما دیدید که بعد آن صحنه ما گل پیروزی را زدیم و برنده شدیم.

 


 
* و سر همان صحنه به تو لقب استاد داده شد؟
** ابتدا باید بگویم من قصد توهین به عادل فردوسی‌پور را نداشتم. متاسفانه از حرف‌های من بد برداشت شده است. من گزارش‌های عادل فردوسی‌پور را خصوصا گزارش‌های بازی‌های اروپایی او را خیلی دوست دارم چرا که به بازی هیجان و انرژی خاصی می‌دهد ولی در مورد آن صحنه باید بگویم او در شرایط دروازه‌بان قرار ندارد که می‌گوید استاد!
من آن موقع تشخیص دادم که با بیرون آمدن می‌توانم به تیم کمک کنم در ثانی سرعت بازیکن الوحده به یکباره زیاد شد که انتظار آن را نداشتم. بنابراین بهترین کار متوقف کردن مهاجم حریف بود. البته این را هم بگویم. بعد از بازی هر کسی به زعم خود گزارش عادل را برای من تعریف کرد و باعث شد که من بگویم «هر وقت گلر شدی در مورد من اظهارنظر کن.» باز هم می‌گویم قصد بی‌احترامی نداشتم ولی او هم باید شرایط بازی و بازیکن را در آن لحظه در نظر بگیرد.

 


 
* اما نگفتی که آیا تو هم اگر در شرایط گلر نفت بودی، خطای هند را انجام می‌دادی یا نه؟
** همه‌چیز به تجربه آدم‌ها بستگی دارد. من چند سال است که دارم در لیگ‌برتر بازی می‌کنم، در آسیا بازی کردم چه با تیم‌ملی و چه باشگاهی، بنابراین خیلی فرق می‌کند. خیلی سخت است الان بگویید چه می‌کردید، شاید گل می‌خوردم بعد جبران می‌کردیم شاید هم من همین کار را می‌کردم.

 


 
* بحث تجربه شد در این روزها خیلی به صفرزایی تهمت زدند و با توجه به صحبت تو می‌شود این را روی بی‌تجربگی او گذاشت؟
** صددرصد همین است. من صفرزایی را می‌شناسم. او گلر خوبی است ولی او اولین تجربه لیگ برتر خود را داشت پشت‌سر می‌گذاشت آن هم مقابل پرسپولیس بنابراین باید به او حق داد که چنین اشتباهی کند. من نمی‌دانم چرا به او چنین تهمت‌هایی زدند. باور کنید وقتی پست اینستاگرامی او را دیدم اشک در چشمانم جمع شد. واقعا دلم به حال او سوخت، او مستحق چنین چیزی نبود.

 


 
* آیا تو بعد از بازی پیش او رفتی که دلداری بدهی؟
** نه وقت نشد که بروم ولی حتما سعی می‌کنم او را ببینم تا اگر کمکی از دستم برمی‌آید انجام دهم. او جوان است و باید به او روحیه داد نه اینکه فوتبال او را نابود کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها