يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۶۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
مصرف «امگا3» می‌تواند راه حل فوری برای کاهش آسیب‌های آلودگی هوا باشد و احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از این نوع آلودگی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محققان در آخرین مطالعات خود دریافتند مصرف مواد غذایی که سرشار از «امگا3» هستند می‌توانند آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. 

این مطالعات که توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد صورت گرفته نشان داد، مصرف «امگا3» می‌تواند راه حل فوری برای کاهش آسیب‌های آلودگی هوا باشد. 

آلودگی هوا که امروزه اکثر کشورهای جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری قلبی، سرطان ریه، بیماری‌های تنفسی مزمن و سکته است. 

 نتایج این مطالعات هم‌چنین نشان می‌دهد، ذرات سمی از طریق ریه‌ها به اندام‌های دیگر بدن از جمله مغز نفوذ می‌کنند.

 اولین و مهم‌ترین تأثیری که «امگا 3» به آن معروف شده، نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است.

محققان ثابت کردند PM2.5 که در ذرات آلوده هوا به وفور یافت می‌شوند، از خطرناک‌ترین ذراتی هستند که باعث تحریک سلول‌ها و افزایش التهاب می‌شوند. این ذرات عامل اصلی بوجود آمدن بیماری‌های قلبی، سرطان ریه، بیماری‌های تنفسی مزمن و سکته هستند. مطالعات دانشمندان هاروارد نشان داده، استفاده از «امگا3» تأثیر این ذرات را به شدت کاهش می‌دهد.

ماهی‌های روغنی سرشار از «امگا3» هستند. مشهورترین ماهی‌های روغنی عبارتند از: ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا، شاه‌ماهی، ماهی خال‌مخالی، ماهی کولی و ساردین روغنی. در روغن این ماهی‌ها میزان «امگا3» بسیار زیاد است و باید برای دفع بیماری‌های ذکر شده روزانه بین 2 تا چهار گرم «امگا3» مصرف شود. این مقدار معادل 2 تکه 85 گرمی از ماهی سالمون است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها