يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۷۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
بذرپاش در جمع مردم بجنورد:
عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با بیان اینکه نظام بانکی کشور با عملکرد ربوی، زندگی عامه مردم کشاورز را مختل کرده است، گفت: فاصله بین دولتمردان و طبقه زحمتکش کشاورز جامعه، باعث شده تا دولتمردان هچ تصوری از زندگی یک کشاورز نداشته باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی که امروز در جمع مردم بجنورد سخنرانی می‌کرد بیان داشت: مردمان این منطقه، مردمانی مقاوم در برابر سختی ها و خاستگاه مهم تمدنی ایران هستند.

وی خطاب به مردم بجنورد تاکید کرد: شما دارای تمدن کهن و طولانی هستید و بی شک نمی‌توان منکر سوابق تاریخی زیاد این منطقه شد. حافظه تاریخ حماسی ایران در بخش های عمده ای تکیه بر این منطقه دارد. اینجا هنوز تحت رحمت و نگاه امام هشتم است و مردم بجنورد همچنان به امام الرئوف علقه دارند.

معاون رئیس جمهور سابق افزود: ایجاد خراسان شمالی، گامی مهم در راستای محرومیت زدایی این شهر بود و باید این راه ادامه داشته باشد. زمانی در نقشه ایران این شهر مهجور بود اما با ایجاد استان خراسان شمالی این موضوع به سمت حل بهتر مشکلات معیشتی این منطقه حرکت کرد. یکی از مظاهر وحدت در کشور، همین استان خراسان شمالی است که در آن مردمان فارس، کرمانج، ترک، ترکمن و تات در کنار هم زندگی می کنند.

بذرپاش در خصوص ویژگی های این استان بیان کرد: زمین و تجارت در این استان مهم ترین بخش مصنوعات است و اقتصاد مقاومتی در این استان توجه به بخش کشاورزی را می‌طلبد.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در بخشی از اظهارات خود با اشاره به نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام علیه ملت ایران و تاکید بر اینکه وحدت و یکپارچگی این ملت بزرگ خاری در چشم بیگانگان است، بیان داشت: اهل تسنن ایران در کنار برادران شیعه خود در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند و با درایت علمای راستین سنی و شیعه، دست تفرقه افکن دشمنان اسلام نتوانسته است بین برادران ایمانی و ایرانی فاصله بیاندازد، و به فضل الهی، بعد از این هم چنین خواهد بود.

وی همچنین گفت: فاصله بین دولتمردان و طبقه زحمتکش کشاورز جامعه باعث شده است تا دولتمردان هیچ تصوری از زندگی یک کشاورز نداشته باشند؛ نمی توان از اقتدار ، استقلال ملی و آینده کشور حرفی زد و توجهی به بخش کشاورزی نداشت. برخی مدیران تاجر مسلک، فهمی از زحمت ها و مشقت های کشاورزی ندارند و برجامی کردن کشور یعنی سه برابر شدن حجم پول در یک دوره کوتاه چهار ساله بدون تحرک بخش صنعت و کشاورزی.

بذرپاش با اشاره به موضوع تاثیر نظام بانکی در بخش کشاورزی گفت: نظام بانکی کشور با عملکرد ربوی، زندگی عامه مردم کشاورز را مختل کرده است به نحوی که دوران ارباب رعیتی سابق در کشور تبدیل به دوران بانک رعیتی شده است. مردم همه تبدیل به عمله بانک ها شده اند و پرشدن شکم بانک ها از جریمه و دیرکردهای وام هایی که از طبقه محروم جامعه اخذ شده است، خیر و برکت را از زندگی مردم گرفته است.

این نماینده سابق مجلس همچنین بیان داشت: برخورد بانک مرکزی در قبال اموال و دارایی های مردم در موسسات مالی مانند کاسپین ، میزان و ثامن الحجج و... غیرمسئولانه است. مردم اعتماد خود را به سیستم بانکی از دست داده اند، نمی توان با برچسب غیر مجاز، توپ را در زمین دیگران انداخت؛ برای تاسیس یک سوپر مارکت هم باید مجوز گرفت چه برسد به یک موسسه مالی و اعتباری.

بذرپاش در خصوص نیازهای برنامه ای بخش کشاورزی کشور گفت: آنچه نیاز بخش کشاورزی است امروز عبارت است از تلاش و پیگیری برای حضور موثر تشکل های مردمی بخش کشاورزی در مراکز سیاستگذاری ، تصمیم گیری و اجرایی کشور برای حمایت از بخش کشاورزی؛ تشویق بخش خصوصی و مردمی و نیز پشتیبانی و حمایت قانونی و فنی از آنان برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی؛ تهیه و تدوین برنامه تسهیل کننده در فعالیت های سودآور بخش کشاورزی؛ ایجاد بستر مناسب در جهت جذب سرمایه گذاری بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته؛ تلاش برای ایجاد بسترهای امن سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی از جمله دام و طیور با بهره گیری از منابع ارزی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هنوز در کشوری که کشاورزی در آن پایه و اهرمی مهم به شمار می رود برای حضور در نظامات قیمت گذاری متناسب با هزینه های تولید، توزیع و تعرفه ها در راستای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی، جایگاه درخوری در نظر گرفته نشده است.

بذرپاش همچنین با اشاره به موضوع سبک زندگی گفت: رهبری در حوزه سبک زندگی در سفر به خراسان شمالی، بیست سوال مطرح فرمودند، اکنون 4 سال گذشته و هیچ پاسخی داده نشده؛ با این وضع خستگی مدیران بیست سال هم بگذرد آب از آب تکان نمی خورد! آینده انقلاب اسلامی یک حرکت عمومی نیاز دارد تا فارغ از هرگونه مسائل و حرکت‌های جناحی به سمت زنده کردن آرمان انقلاب بیشتر از گذشته گام برداریم.

وی گفت: متاسفانه هم اکنون به جای تشکیل کارگروه ها و کمیته‌های تخصصی برای مطالعه و شناسایی بازارهای هدف صادرات محصولات بخش کشاورزی، کارگروه ها برای مطالعه و شناسایی بازارهای هدف واردات به داخل محصولات بخش کشاورزی وجود دارد.

بذرپاش در پایان صحبت های خود گفت: نهضت تبعیض زدایی که متوقف شده است باید از سر گرفته شود و همان دغدغه ای که بالاخره بجنورد را دید و استان خراسان شمالی را رسمیت بخشید باید به دنبال حل بقیه نیازهای این منطقه باشد. باید برای کشاورزی و باغداری و دامداری این منطقه تدابیر خوبی اندیشید تا در پی رونق منطقه ویژه اقتصادی بتوان با راه اندازی صنایع تبدیلی بومی (کشت و صنعت) از آن بهره کافی برای منطقه ایجاد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها