يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۷۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
لیگ قهرمانان اروپا
بارسلونا با غلبه‌ بر پاری‌سن‌ژرمن ماموریت غیرممکن را ممکن کرد تا راهی مرحله بعد شود. دورتموند هم در دیدار مقابل بنفیکا بازگشتی طلایی داشت و به جمع 5 تیم برتر راه یافت.

به گزارش پایگاه 598، شب دوم از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار حساس دیگر پیگیری شد.

بارسلونا 6 - پاری سن ژرمن یک ( بارسلونا در مجموع 6 بر 5 صعود کرد)

در یکی از این بازی‌ها بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان پاری سن ژرمن بود. تیم کاتالانی در دیدار رفت شکست تحقیرآمیز 4 بر صفر را در پاریس متحمل شده بود و هواداران آبی‌اناری با شور و هیجان خاصی در نیوکمپ آماده بودند تا تیم‌شان بتواند این نتیجه را جبران کند.

 

این دیدار با قضاوت دنیز آیتکین داور آلمانی آغاز شد و لوئیز سوارز مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا خیلی زود و در دقیقه 3 اولین گل بازی را به ثمر رساند تا بارسایی‌ها امیدوار شوند.

در ادامه بازی تقریبا متعادل شد تا اینکه در اواخر نیمه دوم و در دقیقه 40 کوروزاوا مدافه پاریسی روی حرکت دیدنی اینیستا دروازه خودی را باز کرد تا نیمه اول با برتری 2 بر صفر بارسا به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم بارسایی‌ها حملات گسترده‌ای را روی دروازه سن‌ژرمن تدارک دیدند و حرکت نیمار از سمت راست محوطه جریمه پاری سن ژرمن و سرنگونی او در برخورد با بازیکن سن‌ژرمن داور را وادار به گرفتن خطای پنالتی کرد و لیونل مسی در دقیقه 50 از روی نقطه پنالتی گل سوم بارسا را به ثمر رساند.

در شرایطی که کاتالان‌ها بسیار امیدوار به بازگشت شده بودند و همه چیز برای آبی‌اناری‌ها رویایی پیش می‌رفت و آن‌ها به دنبال گل چهارم بودند، ناگهان با گلی که ادینسون کاوانی در دقیقه 62 به ثمر رساند، امیدوهای بارسایی‌ها را ناامید کرد و ورق برگشت! سکوتی مرگبار نیوکمپ را برای لحظاتی فرا گرفت و فریادهای اونای امری سرمربی پاریسی‌ها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در ادامه لوئیس انریکه اینیستا را از زمین خارج کرد تا آردا توران جایگزین او شود اما تلاش بارسایی‌ها نتیجه بخش نبود.

اما در ادامه در دقیقه 88 نیمار از روی یک ضربه آزاد دیدنی دروازه تراپ سنگربان آلمانی را باز کرد و در ادامه باز هم امیدهای بارسایی‌ها زنده شد و داور در محوطه جریمه سن‌ژرمن خطا روی سوارز گرفت تا نیمار پنالتی را در دقیقه 90 به ثمر رساند.

در ادامه تراشتگن سنگربان بارسا هم دروازه را رها کرد و به جلو آمد، در نهایت سرخیو روبرتو در دقیقه 5+90 کاری که باید می‌کرد را کرد و برای ششمین بار دروازه تراپ را گشود تا  عملیات غیرممکن آبی‌انازی‌ها ممکن شود و بارسایی‌ها راهی مرحله بعد شوند.

 ***********

دورتموند 4 - بنفیکا صفر (دورتموند در مجموع 4 بر یک صعود کرد)

در دیگر بازی برگزار شده، بروسیا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایندوناپارک میزبان بنفیکای پرتغال بود.

دیدار رفت را تیم پرتغالی با یک گل به سود خود خاتمه داده بود.

هواداران دورتموندی هم جو خوفناکی را در ورزشگاه ایجاد کرده بودند و همین موضوع باعث شد تا آئوبامیانگ در دقیقه 4 دروازه بنفیکا را باز کند.

برتری یک گله دورتموندی‌ها تا پایان نیمه اول ادامه داشت و در ابتدای نیمه دوم باز هم شاگردان توماس توخل برتری خود را بر بنفیکا دیکته کردند و دو گل توسط پولشیچ در دقیقه 59 و آئوبامیانگ 61 به ثمر رساندند. 

در ادامه آئوبامیانگ یک گلی دیگر را روی فرصت طلبی خود در دقیقه 85 زد تا شبی رویایی را با هت‌تریک در سیگنال ایندوناپارک سپری کند.

شاگردان توماس توخل با این پیروزی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 4 بر یک راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند و در جمع 8 تیم برتر اروپا قرار گرفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها