يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۵۷۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
فرمانده جدید ارتش لبنان سه‌شنبه منصوب شد و موضوع مهم درباره وی آشنانی‌اش با جبهه‌های مختلف بخصوص شرق لبنان در مرز سوریه است که فرصت مناسب برای پاکسازی این منطقه از تروریست‌ها را فراهم می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «جوزف خلیل عون» امروز (چهارشنبه) به عنوان فرمانده کل ارتش لبنان معرفی شد؛ وی در سال 1964 در شهر «العیشیه» در استان الجزین در جنوب لبنان متولد شد و  مسلط به چهار زبان عربی، فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی است.

وبگاه «التیار» در گزارشی درباره وی نوشت: در راستای حفظ امنیت و ثبات در شهرها و روستاهای جنوبی لبنان و هماهنگی با نیروهای سازمان ملل (یونیفل) و رصد تحرکات خصمانه اسرائیل در مرز با لبنان ، یگان‌های تیپ نهم ارتش لبنان به فرماندهی جوزف عون در اکتبر 2016 به منطقه «عرسال» اعزام شدند. ژنرال عون در راستای تنظیم دوباره خطوط دفاعی ارتش لبنان در طول جبهه مقابله با تروریست‌ها در «جرود عرسال» بسیار کار کرد و هفته‌ها در خطوط مقدم ارتش فعالیت داشت ، از نزدیک و با دقت بسیار بالا تحرکات مشکوک را زیر نظر گرفت و دستورالعمل‌های مناسب برای تعامل با این تحرکات را ارائه داد؛ امروز جوزف عون جانشین «جان قهوه‌چی» شد آیا اولین ماموریت وی بازپس‌گیری «جرود عرسال» از دست تروریست‌هاست؟

در ادامه این گزارش آمده است: فرمانده جدید ارتش لبنان بالاترین شناخت را از جبهه عرسال (شرق لبنان) دارد و از نزدیک با وضعیت امنیتی و لجستیکی آن زندگی کرده است،  او همان کسی است که در خلال خدمت نظامی‌اش در این منطقه، خطوط دفاعی ارتش لبنان را در شهرها و روستاهای مرزی لبنان مستحکم کرد به نحوی که تکرار هر حمله غافلگیرانه‌ای به داخل لبنان محال شد. دستورهای عون برای افسران و نظامیان مستقر در عرسال مبنی بر ضرورت اجرای سیاست دفاعی پیشگیرانه کاملا واضح و آشکار بود تا با مراقبت و رصد 24 ساعته هر تجمعی مربوط به تروریست‌ها شناسایی و منهدم شود و فرصت مستحکم‌سازی آن را نداشته باشند.

التیار افزود: اما درباره این امکان که آیا ارتش لبنان در دوره فرماندهی عون خواهد توانست جرود عرسال را بازگرداند یا نه؛ منابع مطلع اعلام کردند ژنرال عون یکی از افسران کارکشته مناسب برای این مامورریت است، هم تجربه جنگی بالایی دارد و منطقه جرود عرسال را به خوبی می‌شناسد زیرا در آن بخشی از خدمت نظامی‌اش را گذارنده و چندین ماه فرماندهی جبهه عرسال را بر عهده داشته است.

این منابع آگاه در ادامه گفتند: اما این موضوع (بازپس گیری عرسال) یک مسأله شخصی مربوط به فرمانده ارتش نیست بلکه تصمیمی سیاسی است که ابتدا دولت لبنان باید درباره آن تصمیم بگیرد و پس از آن فرمانده ارتش با زیرمجموعه‌هایش اقدام به طراحی نقشه اجرایی آن کنند. پاکسازی دشت عرسال هم‌چنین مشارکت یگان‌های نظامی گسترده‌ای را می‌طلبد تا بتوانند مساحت جغرافیایی گسترده آن را پوشش دهند.

در ادامه گزارش آمده است: نبرد عرسال همچنین هماهنگی با دولت سوریه به دلیل تداخل اراضی مرزی در لبنان و سوریه را می‌طلبد و به دلیل حضور نیروهای نظامی بیش از یک طرف در منطقه و نیز جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی، فرقه‌ای و نیز هر حمله احتمالی علیه ارتش لبنان، نیازمند پوشش سیاسی بیش از یک مسئول در لبنان است.

این منابع آگاه در پایان اعلام کردند مشکل تروریست‌های جرود عرسال برای مدت طولانی بدون حل باقی نخواهند ماند، خصوصا روی کار آمدن جوزف عون، فرصت مناسب برای پایان دادن به این پرونده پیچیده را فراهم می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها