أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۵۹۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
درحالی‌که سامانه هوادارای استقلال و پرسپولیس دنبال راه‌ندادن دوربین‌ها به استادیوم‌هاست، مشخص نیست چقدر در این دو سال درامدزایی کردند که پرسپولیس و استقلال پول ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، الزامات قانونی باعث شده تا دولت نتواند ریالی به استقلال و پرسپولیس بپردازد. تقریبا از دو سال قبل اما به واسطه سامانه هواداری تاسیس شده برای این دو تیم، با کمک های مردمی این تیم ها اداره می شدند. پرسپولیس که در اوج محبوبیت است و تمام هزینه هایش برای سال جاری به گفته وزیر پیشین ورزش و تائید مدیرش باید بین 15 تا 20 میلیارد تومان باشد و حتی اگر تمام جریمه های پیشین بین المللی اش را هم قرار باشد، بپردازد، نباید بیش از 30 میلیارد تومان هزینه داشته باشد، به مرحله ای رسیده است که حالا مدیرش برای تیم شماره حساب اعلام کرده تا مردم کمک نقدی کنند.

این رفتار بیشترین ضربه را به وجهه مدیریت عالی ورزش کشور می زند . وزارتخانه ای که متولی ورزش و البته این دو تیم است. اما چرا پرسپولیس باید به چنین روزی افتاده باشد؟ محمد رویانیان مدیر پیشین تیم می گوید به ازای هر پیامک 200 تومانی و بر اساس اعلام خود مجریان برنامه، پرسپولیس باید در حدود یک سال و نیم گذشته صاحب 90 میلیارد تومان پول از کمک های مردمی شده باشد. این رقم یعنی در هر ماه، تنها 850 هزار نفر در سامانه پیامک بفرستند. پیشتر اپراتور برنامه ادعا کرده بود که توانسته حدود 5 میلیون شماره منحصر به فرد داشته باشد اما رقم طرفداران پرسپولیسی حاضر در طرح را همین حدود 850 هزار نفر پیش بینی می کردند و این یعنی در هر روز پرسپولیس باید صاحب 160 میلیون تومان می شد، این عدد در 30 روز به مبلغ جالب توجه 5 میلیارد تومانی می رسید که اگر با احتساب جوایز، تبلیغات تلویزیونی و حتی حق اپراتور، نیمی از این مبلغ در ماه هزینه می شد، باید همان 30 میلیارد تومان برای قرمزها می ماند. این تازه غیر از سهم پرسپولیس از کارت های هواداری و تبلیغات روی پیراهن می شد. 

آن ارقام و مبلغ اقلا 4 تا 5 میلیاردی سهم هدایتی برای اسپانسرینگ پشت پیراهن قرمزها، رقم درآمدی حدودا 35 تا 40 میلیارد تومانی را برای پرسپولیس ایجاد می کند. اما چرا باید این تیم حالا دست به دامن هوادارانش برای کمک مستقیم باشد؟ آیا اسپانسری که به رغم همه پرسش ها، در دو سال گذشته دست به شفاف سازی درباره درآمدها نمی زند، وعده هایش را عملی نمی کند یا هزینه های تیم برخلاف آنچه گفته شده، 18 میلیارد تومان نبوده است و یا اینکه در بدترین حالت آیا توطئه ای در کار است تا وزارت ورزش دولت یازدهم را رودرروی هواداران قرار دهند؟

این ها همه ابهام هایی است که وزارت ورزش می تواند با شفاف سازی درباره این اپراتور دو باشگاه دولتی شفاف سازی کند. اینکه دقیقا سهم درآمدی باشگاه ها از میلیاردها تومانی که هواداران به عشق شان پول دادند، چقدر بوده است و چرا همچنان آه در بساط این دو تیم نیست؟

پرسپولیس بعد از مدت ها به لطف تیم خوبی که برانکو ایوانکویچ ساخته در صدر جدول است و شایسته ترین تیم برای قهرمانی در لیگ برتر. چطور ممکن است که این تیم، این‌چنین در بحران قرار بگیرد و برای پول، دست به دامن هوادارانش شود. تیمی که اقلا در 15 بازی خانگی فصلش، در هر بازی به طور متوسط حدود 30 هزار هوادار داشته است و باید چند میلیارد تومانی هم سهم بلیت فروشی داشته باشد.

این مشکلات را به مشکلات اساسی استقلال بیافزایید که تیم شان به خاطر بی پولی، چند روزی تمرین نکرده است و هر روز بحرانی به بحران هایش اضافه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها