أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۶۱۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
الریان با ۹ بازیکن خارجی منتظر پرسپولیس
حالا و بعد از ایجاد حاشیه امن در صدر جدول لیگ برتر و بردن دو بازی داخلی و تداوم موفقیت‌ها پرسپولیس به آسیا برمی‌گردد و به حریف بعدی‌اش فکر می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، الریان سومین حریف سرخ‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان است و با بازی سه شنبه شب دور رفت مسابقات این گروه تمام خواهد شد. سرخ‌ها امروز به دوحه خواهند رفت و می‌دانند اگر از این بازی دست پر بیرون بیایند شاید 70-60 درصد راه صعود را در همین دور رفت طی کرده باشند. اما الریان حریف کوچکی نیست. آنها به‌عنوان قهرمان لیگ ستارگان قطر با مجموعه‌ای از بازیکنان باکیفیت و یک مربی نامدار به مصاف پرسپولیس خواهند آمد. الریان در بازی نخست این گروه 2 بر یک الوحده را در خانه‌اش شکست داده اما مقابل الهلال در ریاض با همین نتیجه شکست خورده است پس برای دومین برد خانگی‌اش آماده می‌شود.

 


الریان، بعد از قهرمانی
*با توجه به حضور چند بازیکن نامدار و ملی پوش فوتبال ایران در لیگ ستارگان قطر بیشتر اهالی فوتبال از کیفیت این لیگ و تیم‌هایش اطلاعات کافی دارند. السد تیم دوم جدول و مقتدر لیگ ستارگان در پلی آف به استقلال باخت و سه تیم دیگر هنوز با نماینده‌های ایران مواجه نشده‌اند.


*الریان به‌عنوان قهرمان لیگ ستارگان وارد رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان شده و یکی از تیم‌های گروه مرگ به حساب می‌آید. این تیم قطری فصل قبل بعد از یازده سال موفق به کسب قهرمانی در لیگ کشورش شد و البته این عنوان را با اقتدار به دست آورد. با این حال آنها در فصل فعلی لیگ ستارگان و در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل این لیگ 13 تیمی در رتبه سوم جدول قرار دارند. فاصله 9 امتیازی با لخویا و عقب افتادگی 7 امتیازی نسبت به السد تقریباً باعث شده شاگردان لادروپ از تکرار مقام قهرمانی خود در لیگ داخلی ناامید شوند.

 


*الریان در چهار بازی آخر خود در لیگ قطر هم نتایج پرنوسانی داشته است. آنها در چهار هفته اخیر دو برد، یک تساوی و یک شکست داشته‌اند. باختشان مقابل الغرافه رقم خورده اما دو برد پرگل مقابل مویطره و الوکره داشته‌اند. الریان شنبه هفته گذشته و در آخرین بازی‌اش مقابل الوکره با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و حالا با 10 روز استراحت به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. بازی بعدی این تیم در لیگ قطر هم روز 7 فروردین مقابل السد برگزار می‌شود که با توجه به موقعیت دو تیم در جدول حساسیت بسیاری دارد.

 


سرمربی: آقای لادروپ
در مورد میشل لادروپ سرمربی دانمارکی الریان هم قبلاً گفته‌ایم. لادروپ که در دانمارک، روسیه، انگلیس و اسپانیا سرمربی بوده بعد از قهرمان کردن لخویا، در اکتبر سال 2016(آبان 95) سرمربی الریان شد. لادروپ در این مقطع جانشین خورخه فوساتی سرمربی اروگوئه‌ای این تیم شد که در آن مقطع هدایت تیم ملی قطر را به عهده گرفت.

 

 


بازیکنان: جوخه ستاره‌ها 
*اما در مورد کیفیت تیم و بازیکنان الریان می‌توان مفصل‌تر صحبت کرد. لادروپ در هر دو بازی قبلی تیمش در لیگ قهرمانان یک ترکیب ثابت را به میدان فرستاد. عمر باری با اصالت غنایی دروازه‌بان شماره 30 این تیم در دو بازی سه گل خورده اما کیفیت بالایی نسبت به دروازه‌بان الوحده و الهلال دارد.


*ناتان مدافع میانی برزیلی که شماره 5 را به تن می‌کند با پاسپورت قطری برای این تیم بازی می‌کند. گونزالو ویرا اروگوئه‌ای که سابقه بازی در پنارول کشورش را دارد شماره 13 و مصعب خدر ملی پوش قطری که از السد به صورت قرضی آمده با شماره پیراهن 70 و البته عبدالکریم العلی با شماره 11 دیگر مدافعان این تیم هستند.


*در خط میانی ویکتور کاسرس با شماره 15 که همین حالا نیز در تیم ملی پاراگوئه عضویت دارد 69 بازی ملی انجام داده نقش هافبک دفاعی را بازی می‌کند که مقابل پرسپولیس محروم است. کاسرس در بازی با الوحده یک گل زد و گل دیگر با ضربه ویرای اروگوئه‌ای به دست آمد. کوه مینوگ جین هافبک اهل کره جنوبی و شماره 20 الریان فقط سه بازی ملی در کارنامه دارد و از اف سی سئول به دوحه آمده است.

 


* رودریگو تاباتا شناخته شده ترین هافبک این تیم است. تاباتا 36 ساله که سالهاست تابعیت قطری گرفته و در مقطعی برای تیم ملی قطر هم بازی می‌کرد بعد از حضور در 13 تیم کشورش مدتی در ترکیه بازی کرد و چندسالی است بین الریان و السد جابه‌جا می‌شود. تاباتا کاپیتان الریان است و شماره 10 این تیم را به تن می‌کند. تاباتا تک گل تیمش مقابل الهلال را در ریاض به ثمر رساند و در ضربات ایستگاهی می‌تواند فوق العاده خطرناک باشد.


*دانیل گومو هافبک – مهاجم حریف بعدی پرسپولیس است. بازیکنی اهل گینه که پاسپورت قطری دارد و بازیکن خارجی به حساب نمی‌آید. این بازیکن پیراهن شماره 31 را به تن می‌کند.

*در خط حمله سباستین سوریا را همه فوتبالی‌های ایران می‌شناسند. مهاجم خوش استیل و اصالتاً اروگوئه‌ای بیش از 11 سال است تابعیت قطری گرفته و 120 بازی ملی برای عنابی‌ها انجام داده است. سوریا با پیراهن تیم ملی قطر و باشگاه‌های قطری مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده. از جمله بازی رفت و برگشت دو فصل قبل لخویا مقابل پرسپولیس.


*اما دیگر مهاجم الریان کارنامه‌دارترین و بین‌المللی‌ترین بازیکن لادروپ به حساب می‌آید. سرخیو گارسیا مهاجم شماره 19 که حالا پا به سن گذاشته را سال‌ها با پیراهن اسپانیول در لالیگا دیده بودیم. او که سابقه بازی برای بتیس، ساراگوسا و تیم دوم بارسلونا را هم در کارنامه دارد حتی 2 بازی ملی برای اسپانیا انجام داده است و البته در لیگ قهرمانان هنوز گل نزده.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها