أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۶۱۱۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۸     ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
آیت‌الله علم‌الهدی:
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های هنر را به سمت آثار ارزشی تغییر داد، گفت: نه ضد هنر و نه ضد موسیقی هستیم، بلکه ضد ابتذالیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در دیدار صمیمی با نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار داشت: تقسیم‌بندی جریان‌های سیاسی به اصلاح‌طلب و اصولگرا درست نیست زیرا در مقابل اصلاح‌طلب، اصولگرا قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه نه اصلاح‌طلبم و نه اصولگرا، اصل‌گرا هستم، تصریح کرد: تنها دندانه مشروع بودن این نظام، اصل ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جریان سیاسی باید در مردم نفوذ داشته باشد و لازمه آن، نفوذ در افکار و اندیشه‌های مردم است.

وی تأکید کرد: حضور هر جریان در جامعه به قدرت نفوذ خود و سنخیت با جامعه بستگی دارد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به هنجارهای جامعه، تصریح کرد: جامعه هنجارهایی دارد، جریانی که بخواهد این هنجارها را بکشند، هم با مردم و هم با حاکمیت مواجه می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های کشور، افزود: کشور ما دو ویژگی دارد؛ اولاً انتخابات ما انتخابات آزادی است که فضای مطلوبی دارد و دوم اینکه تنها کشور روی کره زمین هستیم که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه حوزه علمیه در کشور، گفت: حوزه به‌تنهایی نمی‌تواند در عرصه علوم انسانی موفق باشد، جایگاه بخشی از علوم انسانی در دانشگاه است و علوم انسانی اسلامی باید در دانشگاه و در کنار اساتید حوزه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از اساتید علوم انسانی اصلاً به اسلامی بودن و یا وجود این موضوع در علوم انسانی اعتقاد ندارند.

علم‌الهدی با بیان اینکه طرح دهکده رضوی، طرح جالب و خوبی است، گفت: آستان قدس رضوی به دنبال تبدیل دانشگاه امام رضا(ع) به دانشگاهی جامع است.

وی تصریح کرد: مصرف‌کنندگان کالای هنری در کشور، سنخیتی با دانشگاه و با علم هنر ندارند و تنها به دنبال کالای آماده هستند تا به پول برسند.

امام جمعه مشهد افزود: باید زیرساخت‌های هنر را به سمت آثار ارزشی تغییر داد، هنر عرصه‌ای است که علم نمی‌تواند کار آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه گاهی چندین سخنرانی تأثر یک سکانس از یک فیلم را ندارد، ادامه داد: موسیقی، جریان هنری است که در تاریخ از آن در ابتذال استفاده می‌شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مرز در موسیقی خیلی مرز مخفی و پنهان است اما در شعر این مرز بارزتر و مشخص‌تر است، گفت: نه ضد هنر و نه ضد موسیقی هستیم، بلکه ضد ابتذالیم.

وی با اشاره به گفت‌وگوی رئیس جمهور و تولیت آستان قدس رضوی گفت: آقای روحانی در سفر قبلی خود به شوخی به آقای رئیسی گفتند «نزدیک است آقای علم‌الهدی نقاره‌خانه شما را هم تعطیل کنند»، به ایشان گفتم در قرآن خدا برای مسجدالاقصی حریم قائل شده، چطور می‌شود برای امام رضا(ع) حریم قائل نشد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر جوانان با ابتکار به میدان بیایند، دیگر جای یک موسفید هم پیدا نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فرهنگی موجود اشاره و تصریح کرد: فرهنگ خانواده‌ها دچار مشکل شده، امروز با جوان همچون بچه برخورد می‌شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: فعالیت سیاسی به‌عنوان یک نقطه ضد ارزش مطرح‌ شده، درحالی‌ که بی‌تفاوتی در این عرصه ضد ارزش است، مقام معظم رهبری فرمودند جوانان دانشگاهی «افسران جنگ نرم» هستند، محیط دانشگاه، محیط تضارب افکار و اندیشه است.

وی با بیان اینکه اگر جامعه به میدان تعارض اندیشه‌ها تبدیل شود، به جامعه ضربه می‌زند، گفت: محل برخورد اندیشه‌ها باید دانشگاه باشد اما باید ادبیات تضارب افکار رعایت شود.

علم‌الهدی تأکید کرد: کسی با قبول نداشتن من کافر نمی‌شود اما قبول نداشتن نباید به دشمنی منجر شود.

وی با اشاره به شایعات مختلف درباره خود، گفت: در موضوع شایعات باید گفت که قلم دست دشمن است و این شایعات مهم نیست، مهم باور نکردن آن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها