يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۶۱۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
عضو شورای عالی کار از پیشنهاد دولتی‌ها برای افزایش دستمزد سال ۹۶ کارگران در محدوده ۱۰ درصد خبر داد و گفت: نمایندگان کارگری به دنبال توقف کاهش قدرت خرید کارگران بوده و به دنبال راهکاری برای دستیابی به سبد معیشت هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روز گذشته نشست دولت با شرکای اجتماعی پیرامون تعیین دستمزد سال 96 کارگران بدون حصول نتیجه خاصی درباره میزان افزایش به کار خود پایان داد. 

براساس این گزارش، موضوع سبد معیشت کارگری و راهکارهای دستیابی به آن، مهم‌ترین محور نشست شورای عالی کار بود. 

در این باره علی خدایی، عضو شورای عالی کار با اشاره به لزوم یافتن راهکاری برای رسیدن به سبد معیشت کارگران که 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده، گفت: یکی از مهم‌ترین پیشنهادات ما در شورای عالی کار، یافتن راهکاری برای توقف کاهش قدرت خرید کارگران در جامعه است. 

وی افزود: کارگران در سال‌های گذشته قدرت خریدشان را به شدت از دست داده‌اند و دستمزد فعلی کفاف حتی یک‌سوم هزینه‌های تأمین معیشت را نمی‌دهد. 

خدایی با بیان اینکه دولت در نشست شورای عالی کار تلویحاً در محدوده 10 درصد افزایش دستمزد برای سال آینده صحبت کرده است، گفت: به نظر می رسد کارفرمایان نزدیک به پیشنهاد دولت، راهکارهایی را ارائه دهند. 

وی گفت: ما معتقدیم که باید عقب‌ماندگی‌های دستمزد در یک فرایند منطقی به طور سالانه مورد اجماع همه شرکای اجتماعی قرار گیرد. 

این نماینده کارگری، نشست بعدی شورای عالی کار را روز سه‌شنبه یعنی 24 اسفندماه اعلام کرد و گفت:‌ در این نشست، نمایندگان دولت حاضر خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها