يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۶۱۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به میزان مصرف و تولید بنزین در کشور اظهار کرد: در حال حاضر روزانه فاصله ۱۵ میلیون لیتری بین تولید و مصرف نبنزین در کشور وجود دارد.
به گزارش پایگاه 598، منصور ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میانگین بنزین مصرفی امسال ۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است، درمورد واردات بنزین اظهار کرد: میزان واردان بنزین در حال حاضر ۱۲ میلیون لیتر است که این میزان با به مدار آمدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس کم‌تر خواهد شد.

وی درمورد فاصله بین میزان مصرف بنزین در کشور و واردات بنزین به کشور اظهار کرد: فاصله میان تولید و مصرف روزانه ۱۵ میلیون لیتر است که برای جبران آن از ذخایر استراتژیک هم استفاده می‌کنیم.   اگر سه فاز ستاره خلیج فارس تکمیل شود  ۳۶ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود و ایران به یکی از صادرکنندگان بنزین تبدیل خواهد شد.

آخرین اخبار از صادرات CNG

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه درمورد صادرات CNG نیز توضیح داد: یک شرکت خصوصی وارد این موضوع شده و موافقت اصولی را هم کسب کرده است اما نتواسنته به ظرفیت لازم برسد تا CNG را از طریق مرزها صادر کند.

ریاحی درمورد کشورهای هدف ایران برای صادرات CNG تصریح کرد:کشورهای حاشیه خلیج فارس نخستین هدف ایران هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها