أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۶۳۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
در حالی که حدود نیم میلیارد نفر در سراسر جهان با بحران جدی تامین غذا مواجه اند، آمارهای تازه 25 کشوری را که در صدر اسراف غذا هستند، مشخص کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، بر اساس بررسی های یک گروه تحلیلی وابسته به اکونومیست، این 25 کشور دو سوم جمعیت جهان را در خود جای داده و 87 درصد از تولید ناخالص ملی جهان را به خود اختصاص داده اند.

در گزارشی که خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از این موضوع منتشر کرده است، عربستان با اسراف سالانۀ 427 کیلوگرم غذا به ازای هر شهروند در صدر لیست قرار دارد. دیگر کشور عربی، یعنی امارات نیز با اسراف سالانۀ 196 کیلوگرم غذا در جایگاه چهارم لیست است.
 

فلسطین با اسراف 93 کیلوگرم در جایگاه چهار دهم و مصر با اسراف 73 کیلوگرم در مکان شانزدهم قرار دارند.
در لیست این 25 کشور، اتیوپی آخرین جایگاه لیست اسراف غدا را به خود اختصاص داده است و نیجریه، آفریقای جنوبی و هند پیش از آن قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
۰
۱
فلسطین؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
۱
۰
ایران چندمه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها