أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۶۳۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات:
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه قائل به نامزد پوششی از سوی جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هستیم، گفت: اگر روحانی را تنها وارد صحنه رقابت‌ها کنیم یعنی وی را قربانی کردیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات صبح امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری در دفتر روزنامه صدای اصلاحات این حزب با اشاره به انتخابات سال 96 اظهار داشت: باید سعی کنیم مردم را به صحنه بیاوریم.

وی افزود: عملکرد مسئولان به دلیل مثبت نبودن شاید مشارکت مردم در انتخابات سال 96 را کاهش دهد.

به اعتقاد دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اگر کاندیدای قدری وارد صحنه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشود آقای روحانی رأی خواهد آورد اما ضریب رأی وی از دور قبل کمتر خواهد بود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا خود شما برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوید یا خیر، گفت: برخی از دوستان از ما خواسته‌اند به انتخابات ورود کنیم. بنابراین شاید ورود کردم اما تابع نظر حزب هستم؛ به عبارتی اگر حزب به این نتیجه برسد که ورود کنم با برنامه خواهم آمد.

فومنی در همین زمینه تأکید کرد: آقای روحانی نتوانسته مطالبات را بالا ببرد و محقق کند بنابراین برای محقق کردن مطالبات مردم امکان دارد که در انتخابات سال 96 کاندیدا شوم.

سمت در مورد کاندیدای پوششی نیز گفت:‌باید در انتخابات سال 96 کاندیدای پوششی و یا در سایه از سوی جناح اصلاح‌طلب حضور داشته باشد چرا که تنها وارد صحنه کردن روحانی یعنی قربانی کردن وی.

وی با بیان اینکه باید آقای روحانی و تیم‌شان به حضور یک کاندیدای پوششی تن دهند، گفت: تیم اطراف آقای روحانی مخالف یک کاندیدای پوششی در انتخابات سال آینده است.

فومنی همچنین در این نشست خبری بر لزوم یک دوره‌ای شده رؤسای جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: ای کاش می‌شد فضای ریاست جمهوری را به جای هشت ساله چهار ساله کنیم تا مطالبات مردم محقق شود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه یکی از آرزوهای من رقابت روحانی و احمدی‌نژاد بود، گفت: اگر احمدی‌نژاد و روحانی با هم روبه‌رو می‌شدند همه شعارها شفاف‌تر می‌شد. بنابراین آقای روحانی فعلا رقیب ندارد.

فومنی در این باور است که تنها رقیب روحانی برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خود روحانی و عملکرد وی است، گفت: اگر در کنار روحانی اصولگراها نتوانند فرد قوی را وارد صحنه کنند روحانی با رأی شکننده دوازدهمین رئیس‌جمهور ایران خواهد شد.

وی در عین حال با تأکید بر اینکه حزب مردمی اصلاحات برای روحانی شرط دارد، گفت: اگر روحانی شروط ما را بپذیرد ما از وی حمایت می‌کنیم که البته شرط ما نیز برای آقای روحانی تغییرات راهبردی است.

فومنی به توضیح تغییرات راهبردی که یکی از پیش شرط های حزب متبوعش است، پرداخت و گفت: دولت باید نگاهش را از ارباب رعیتی تغییر دهد بنابراین شرط ما فقط با تغییر چینش کابینه برآورده نمی‌شود.

وی به فعالیت‌های انتخاباتی حزب خود اشاره کرد و گفت: شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات تصمیماتی برای اداره کار حزب در انتخابات گرفته و ما قصد داریم صدای مردم باشیم. در انتخابات شورای شهر نگاه ما، نگاه مردمی بوده است و برنامه مدونی در این باره تهیه شده که به زودی ارائه می‌شوند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات به برنامه‌های این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات به کمیته انتخابات ماموریت داده که اوضاع کشور را مورد بررسی قرار دهد ما از افرادی حمایت می‌کنیم که مردم از آنها حمایت کنند. در حزب مردمی اصلاحات حزب تصمیم‌گیرنده است نه شخص ما معتقدیم برای انتخابات ریاست جمهوری باید یک یار پوششی در کنار روحانی قرار گیرد.

زارع فومنی تاکید کرد: ما اگر بنا داشته باشیم از آقای روحانی حمایت کنیم برای او شروطی قائل هستیم و شرط اول ما مبارزه با فساد است. ما کاندیداهای مختلفی را مورد رصد قرار داده‌ایم و تاکنون هیچ تصمیمی برای حمایت زا روحانی نگرفته‌ایم.

وی با انتقاد از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در اعلام زودهنگام حمایت از روحانی تصریح کرد: متاسفانه این شورا تمام تخم‌مرغهایش را در سبد یک فرد گذاشت. روحانی به تنهایی آسیب‌پذیر است و باید فردی در کنار او معرفی شود که حرف‌های جدید بزند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه حزب مردمی اصلاحات چه زمانی کاندیدای مورد حمایت خود را تا قبل از کاندیداهای ریاست جمهوری معرفی می‌کند، گفت: ما تا قبل از ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری کاندیدای مورد حمایت خود را معرفی می‌کنیم. حزب مردمی تصمیم دارد تا لحظه آخر صبر کند و به هیچ وجه عجله‌ای در معرفی کاندیداهای خودمان نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما برای حضور در عرصه انتخابات سال 96 دعوت شده است یا خیر گفت: بله از بنده برای ورود به انتخابات درخواست زیادی شده است و شورای مرکزی حزب در حال بررسی این موضوع می‌باشد ولی بنده فعلا پاسخی نداده‌ام.

زارع فومنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اقای روحانی را به عنوان کاندیدای نهایی خود اعلام کرده است، گفت: این شورا مرجع قانونی نیست و ما معتقدیم نباید عجولانه برخورد شود و نباید کاندیدای اصلاح‌طلبی از صحنه خارج شود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: آرای روحانی قطعا لغزنده است و ریزش خواهد داشت و دلایل ان این است که روحانی تمام وقت خود را صرف مسائل بین‌المللی کرده و به مسائل داخلی توجهی نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی با این عنوان که انتظار شما در صورت رای‌آوری مجدد روحانی چیست، خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت روحانی این است که کابینه خود را جوان‌سازی کند و معتقدیم روحانی باید نسبت به وضع موجود اقداماتی را انجام دهد.

زارع فومنی در پاسخ به سوال دیگری درباره کاندیداتوری بقایی گفت: هر فردی آزاد است کاندیدا شود اما با توجه به بازداشت و پرونده‌های بقایی بعید می‌دانیم که کاندیدای اصلی باشد. معتقدیم بقایی آمده ستاد احمدی‌نژاد را آماده کند و فکر می‌کنیم آقای احمدی‌نژاد لحظه آخر تصمیم جدی را بگیرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه متاسفانه تیم آقای احمدی‌نژاد به دنبال ایجاد دو قطبی کردن فضا است،تصریح کرد: احمدی‌نژاد بهترین زمان را برای پاسخ به تهمت‌ها را حال حاضر دیده و مطمئنا این چندمین بیانیه او نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما از وضعیت تایید صلاحیت یا رد صلاحیت آقای روحانی چیست گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که روحانی تایید صلاحیت نشود و اگر صلاحیت وی تایید شود حزب مردمی اصلاحات از کاندیدای پوششی در کنار روحانی حمایت می‌کند.

زارع فومنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات 96 نیز گفت: بنده معتقدم ورود حجت‌الاسلام رئیسی به عرصه انتخابات یک خطر جدی برای روحانی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
۸
۵
وای خداکنه
همه خیابون رو شیرینی تر میدم رد صلاحیت بشه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
یعنی این رویا محقق میشه؟
بچه خوزستان 35 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
بنام خداسلام علیکم ؛ بزک نمیر بهار می آید ؛ کمبزه با خیار می آید ؛ تایید صلاحیت می شود ؛ ورای هم می آورد ؛ می گویی نه ؟ دشنامم می دهید ؛ باشد ببینیم نتیجه انتخابات را - التماس دعا
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
۳
۲
انشاالله میاد و با اقتدار و به کوری چشم دشمنان رای نمیاره !!!!!
پاسخ
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
۴
۳
ان شالله رد صلاحیت می شه
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
۳
۵
رد صلاحیت میشود مگر اینکه باز هم شورای نگهبان بخواهد مصلحت اندیشی کند و ملت را گرفتار . همه انچه را که شورای نگهبان برای رد صلاحیت روحانی لازم دارد در این چهار سال بدست اورده است که فقط یک مورد ان تظاهر به اطاعت از ولی فقیه است که در عمل خلاف انرا انجام میدهد .
پاسخ
جسمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
۰
۵
سلام.همینطور که از اسمم پیداست من کاملا با روحانی (فقط حسن روحانی)مخم مخم مخالفم.میدونید چرا.چون دولت ایشون دولتی که هیچ کاری نکرد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
۲
۳
رد صلاحیت روحانی خواسته و آرزوی قلبی اصلاح طلبان است تا طبق معمول شروع به مظلوم نمایی کنن . ترس از شکست روحانی تمام وجودشون را گرفته
پاسخ
موسوی اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
سلام
روحانی برای گروه اصلاح طلب بهتر از هر کس دیگه است که میاد چون اگه ایشون یا یکی مثل یا بدتر از ایشون بیاد برای رای دهندگان و خودم متاسفم که اینقدر افکار اکثریت مردم ضعیف است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
۰
۱
مگر اصلاح طلبان کسی را ندارند که بتواند شیرینی حکومت اسلامی رابه این مردم بجشاند این رییس حمهور که نتوانست انشا الله فردی معرفی کنند که درمسیر اتقلاب قرار گیرند نه بر نام باشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها