أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۶۵۱۸
زمان انتشار: ۰۳:۴۱     ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
گلر کروات پرسپولیس در مصاحبه مفصل با سایت «دالماچیا داناس» از شرایط خود در فوتبال ایران و وضعیت تیمش صحبت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خبرورزشی، این سایت مطرح کرواسی در حالی مصاحبه با بوژیدار رادوشویچ را روی خروجی خود قرار داد که در لید مصاحبه نوشت:«فوتبال ایران هرگز عشق و احترام خود به مربیان کروات را پنهان نکرده اما به نظر می‌رسد به تازگی توجه ابرقدرت فوتبال آسیا به بازیکنان کروات هم جلب شده است.بوژو رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات، به دعوت برانکو ایوانکوویچ به لیگ ایران و تیم پرسپولیس رفته تا تجربه ای جدید در فوتبال خود به دست بیاورد».

 


* اخیراً دو اسطوره فوتبال ایران، علی دایی و علی کریمی، حمایت‌های خود از پرسپولیس را نشان داده‌اند. آیا چنین چیزی را در فوتبال کرواسی به خاطر داری؟
ایران کاملاً با کشور ما متفاوت است. آداب و رسوم آنها با ما متفاوت است اما من با آگاهی از تمام اینها به اینجا آمدم و از بودن در ایران لذت می‌برم به خصوص که فصل خوبی در لیگ داشتیم و در آسیا هم موفق بوده‌ایم. همان‌طور که اشاره کردید، دایی و کریمی از نوابغ فوتبال ایران هستند که هنوز هم محبوبیت خیلی بالایی دارند و زمانی که به باشگاه می‌آیند، طرفداران دیوانه‌وار با آنها رفتار می‌کنند و نمی‌توانند به راحتی از بین طرفداران عبور کنند. علی دایی اکنون از بزرگترین مربیان ایران است و هدایت نفت را بر عهده دارد اما هرگز علاقه‌اش به پرسپولیس را پنهان نمی‌کند. به هر حال می‌توانید دایی و کریمی در ایران را با بوبان و پروسینچکی در کرواسی مقایسه کنید.

 


* آیا می‌توانی فوتبال ایران را مختصر با فوتبال اروپا مقایسه کنی؟ درست است فوتبالدوستان ایرانی متعصب‌تر هستند؟
هنوز برای من سخت است که فوتبال ایران و اروپا را مقایسه کنم. بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی بسیار سطح بالا هستند و بسیاری از تیم‌ها سرعتی بازی می‌کنند. به باور من بسیاری از بازیکنان لیگ ایران می‌توانند در اروپا بازی کنند و علاوه بر قوای جسمانی کیفیت بازی در اروپا را هم دارند اما با این حال بازیکنان ایرانی از لحاظ مالی تأمین هستند و به همین دلیل عجله‌ای برای رفتن به اروپا ندارند. تیم ملی ایران اگر بهترین تیم آسیا نباشد، قطعاً یکی از بهترین‌های آسیاست و تیم من پرسپولیس 8 بازیکن در تیم ملی دارد. برخی از هم‌تیمی‌های من پیشنهادات جدی از اروپا دارند اما زیاد علاقه به این انتقال نشان نمی‌دهند. با این حال به نظر من در آینده بازیکنان ایرانی بیشتری جرأت رفتن به اروپا را پیدا خواهند کرد تا کیفیت ایران در جهان فوتبال را ثابت کنند. در مورد تعصب و جو تشویق‌ها در ایران من هم چیزهای زیادی شنیده بودم اما باور نکردم تا زمانی که خودم آن را تجربه کردم. وصف‌ناپذیر است، چنین تعصبی را نمی‌توانی در هر نقطه از اروپا پیدا کنی، فقط تیم من، پرسپولیس، در ایران 40 میلیون طرفدار دارد.

 

 


* مواد غذایی مورد علاقه شما در ایران چیست و وقت آزاد خود را چگونه در تهران می‌گذرانی؟
در ایران غذاهای نسبتاً خوبی وجود دارد که کاملاً شبیه غذاهای ماست؛ مرغ، برنج، میوه‌ها و سبزیجات. وقت آزاد من در ایران با همسرم می‌گذرد. به غیر از زمان تمرینات و زمان حضورم در باشگاه به طور مداوم با او هستم. از بین بازیکنان ما در ایران با ایگور پراهیچ برای قهوه، شام و ناهار بیرون می‌رویم. با برانکو و کل کادر فنی پرسپولیس هم رفت و آمد داریم. همه آنها کروات هستند؛ سرتن چوک، ایگور پانادیچ و مارکو استیلینوویچ که به من برای انطباق با زندگی در ایران خیلی کمک کردند.

 


* می‌توانی برای ما یک خاطره خنده‌دار از رختکن تعرف کنی؟
در ایران و در رختکن تیم زمانی که تولد یکی از بازیکنان است، جشن می‌گیرند و به زبان فارسی آواز می‌خوانند اما رسمی هم دارند که به شوخی کیک را به سر و صورت بازیکن می‌مالند اما من امیدوارم در روز تولدم با من این کار را نکنند.

 


* قرارداد شما با پرسپولیس چند ساله است و آیا از شرایط این تیم رضایت داری؟
من با پرسپولیس قرارداد 2 ساله بستم و تا پایان سال بعد قرارداد دارم. من از زندگی در این جا و شرایطم در باشگاه رضایت دارم. رقیب من علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران است که کیفیت بسیار بالایی دارد. البته تا حالا چندین بار بازی کرده‌ام اما از آنجا که تنها خارجی پرسپولیس هستم، سخت است که بخواهم یک جای ثابت در تیم پیدا کنم. طرفداران به خوبی من را پذیرفته‌اند و من امیدوارم قهرمان لیگ شویم و همچنین ممکن است برای اولین بار در تاریخ باشگاه قهرمان آسیا شویم.

 


* بارسلونا یا رئال‌مادرید؟
بارسلونا به قلب من نزدیک‌تر است و آن را بیشتر از رئال درک می‌کنم، هرچند رئال‌مادرید باشگاه خیلی بزرگی است.

 


* میلان یا یوونتوس؟

از هر دو تیم خاطرات زیادی داریم اما از آنجا که جی‌جی بوفون در یوونتوس بوده، من این تیم را انتخاب می‌کنم.

 


* فن‌درسار یا اشمایکل؟
هر دوی آنها نقش مهمی در دروازه‌بان شدن من داشته‌اند. فن‌درسار قطعاً یکی از سه دروازه‌بان کامل همه زمان‌هاست که مرا مجذوب خود کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها