أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۶۵۵۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
دبیر انجمن علمى پزشکى خواب در نشست خبرى روز جهانى خواب گفت:‎ مدت خواب کافى براى افراد بالغ باید بین ۷ و نیم تا ۸ و نیم ساعت است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از افکار، خسرو صادق نیت دبیر انجمن علمى پزشکى خواب افزود؛ ‎با عادت و تمرین نمى‌توان نیاز خواب را کم کرد؛ ‎بدن مى‌تواند کمبود خواب را چند روز تحمل کند، اما بعد از آن باید کمبود خواب جبران شود.

وی با بیان اینکه نوجوانان که صبح زود به مدرسه مى‌روند مى‌توانند در روزهاى آخر هفته کمبود خواب را جبران کنند گفت:‎ بهترین زمان خواب ساعت 10 شب تا 66 صبح است و خواب روز نمى‌تواند به کیفیت خواب شب برسد.

صادق نیت افزود: به دلیل هماهنگ نبودن ریتم‌هاى بیولوژیک بدن، کسانى که در روز مى‌خوابند، نمى‌توانند خواب شب را جبران کنند.

وی گفت: خواب طبیعى شامل مراحل مهمى است که از جمله آن ‎رؤیا، خواب سبک و سنگین است.

صادق نیت افزود: در خواب 8 ساعته، ریتم طبیعى خواب مراحلى دارد و وقتى این مراحل به هم مى‌خورد، کیفیت خواب هم دچار تغییر مى‌شود.

امین آملى، متخصص گوش و حلق و بینى نیز در این نشست گفت: بیمارانى که به متخصص گوش و حلق و بینى در زمینه اختلالات خواب مراجعه مى‌کنند در زمینه انسدادى مشکلاتى دارند.

وی شایع ترین مشکل این بیماران را خُرخُر کردن هنگام خواب عنوان کرد و افزود: ما به عنوان متخصص گوش و حلق و بینى، اختلالات انسدادى را بررسى مى‌کنیم.

وی گفت: این اختلال را اصولاً همراهان بیمار ذکر مى‌کنند و برخى اطلاعات تکمیلى را ما باید از خود بیمار طى معاینه بالینى کامل کسب کنیم.

آملی افزود: بعد از گرفتن شرح حال باید از بیمار تست خواب بگیریم و چنانچه اختلالات انسدادى وجود داشت باید مکان دقیق انسداد مشخص شود.

وی گفت: مهمترین کارى که در ایران شروع کردیم، آندوسکپى حین خواب است؛ یعنى بیمار در بیهوشى به خواب مى‌رود و س‍پس آندوسکوپى انجام مى‌شود که این کار سه تا چهار سال است که در ایران انجام مى‌شود.

آملی افزود: با این روش مسیر تنفس بیمار بررسى مى‌شود و تشخیص مى‌دهیم که انسداد در کدام ناحیه رخ می‌دهد.

وی گفت: با این کار، دقیقاً مراحل خواب را در اتاق عمل انجام مى‌دهیم و دلیل خُرخُر هنگام خواب را پیدا مى‌کنیم و سپس مى‌توانیم به صورت هدفمند سراغ قسمتى که دچار انسداد هست برویم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها