يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۶۶۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
آقای روحانی ظاهراً با الفبای اقتصاد مقاومتی بیگانه اند:
آقای روحانی ظاهراً با الفبای اقتصاد مقاومتی نیز بیگانه اند و اگر نمی دانند خوب است آقایان مشاور به ایشان بگویند که؛ «اصلی ترین گام برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت است، نه افزایش خام فروشی نفت». خوب است ایشان به آمارهای اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی نگاهی بیاندازند و از سهم 65 درصدی فروش نفت خام در این رشد مطلع شوند و آنگاه از اقتصاد مقاومتی سخن بگویند.
سرویس اقتصادی پایگاه 598: آقای روحانی در دیدار با اعضای فراکسیون امید مجلس گفته اند؛

«در دولت یازدهم با وجود اینکه درآمدنفت حتی در مقطعی به حدود یک سوم الی یک چهارم کاهش یافت و از 120 دلار به حدود 30 دلار رسید، اما تلاطمی در بازار به وجود نیامد و زندگی مردم دچار اختلال نشد که این موضوع می تواند بزرگ ترین معیار برای حرکت در مسیر اقتصادمقاومتی باشد».



در اینباره چند نکته گفتنی است؛

 آقای روحانی در سخنرانی های مختلف مکرراً به قیمت نفت 25 و 30 دلاری در مقابل نفت 120 دلاری اشاره می کنند و می خواهند اینگونه به مخاطب القاء کنند که دولت ایشان توانسته با کمترین درآمد نفتی کشور را اداره کند!، حال آنکه این حرف پیش از هر چیز یک مغالطه‌ی آماری است و معیار درست برای سنجش این موضوع، متوسط قیمت نفت است که در 8 ساله دولت قبل بطور متوسط 79 دلار بوده و در دولت روحانی حدود 78 دلار.

 ضمن اینکه درآمدهای ریالی این دولت را باید با دلار 3500 تومانی محاسبه کرد و دولت قبل را با دلار 1000 تومانی، نتیجتاً درآمدهای ریالی دولت آقای روحانی قابل مقایسه با دولت های نهم و دهم نیست (اگرچه هزینه های مربوط به واردات که با دلار انجام می شود نیز طبیعتاً گرانتر شده است)

آقای روحانی ظاهراً با الفبای اقتصاد مقاومتی نیز بیگانه اند و اگر نمی دانند خوب است آقایان مشاور به ایشان بگویند که؛ «اصلی ترین گام برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت است، نه افزایش خام فروشی نفت».

خوب است ایشان به آمارهای اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی نگاهی بیاندازند و از سهم 65 درصدی فروش نفت خام در این رشد مطلع شوند و آنگاه از اقتصاد مقاومتی سخن بگویند.

*ارسلان ظاهری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یک اراکی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۴ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
مدتی است که این دولت وقتی از این آمارهای شرم آور می دهد (یا آمارهایی می دهد که انسان فکر می کند نکند آقای روحانی رئیس جمهور جای دیگری هم هست و ما بی خبریم ) ناخودآگاه تصویر فردی به باتلاق افتاده به ذهنم می آید که هرچه دست و پا می زند بیشتر در باتلاق فرو می رود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها