أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۶۶۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
رئیس جمهور ترکمنستان با صدور حکمی به مناسبت فرار رسیدن ایام نوروز در این کشور 3 روز تعطیلی رسمی اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با صدور حکمی به مناسبت فرار رسیدن ایام نوروز در این کشور 3 روز تعطیلی رسمی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، ترکمنستان در تاریخ 20، 21 و 22 مارس سال 2017 میلادی تعطیل رسمی اعلام شده است.

بر اساس این حکم، روز یکشنبه در ترکمنستان که روز تعطیل محسوب می‌شود با روز کاری دوشنبه 20 مارس تغییر کرده و شهروندان این کشور از 20 مارس به مدت 3 روز در تعطیلی و برگزاری جشن نوروز به سر خواهند برد.

ترکمنستان همه ساله عید نوروز را در روزهای 21 -22 مارس جشن می‌گیرد.

براساس این گزارش جشن مرکزی امسال عید نوروز قرار است در روزهای 21 الی 22 مارس در شهر ماری (مرو) در جنوب ترکمنستان با حضور مقامات رسمی و مردم این کشور برگزار شود.

راسم عید نوروز در کشور ترکمنستان که بیش از ‪ 70‬سال زیرسلطه کمونیست‌ها قرار داشت ، هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

شهرها و روستاهای کشور 6 میلیون نفری ترکمنستان هم‌اکنون به مناسبت عید سعید نوروز آذین‌بندی شده و به همین مناسبت مراسم‌های سنتی مختلف در حال برگزاری است.

شعر خوانی، مسابقات اسب دوانی و اجرای نمایشنامه‌ها براساس کتب تاریخی ترکمن‌ها از جمله برنامه‌های ویژه ایام نوروز در اقصی نقاط ترکمنستان است.

ترکمن‌ها در این ایام ، غذاهای محلی خاصی همچون «نوروز کچه»، «نوروز بامه» و «سمنو» طبخ و آنها را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مردان و زنان جوان ترکمن نیز در روزهای جشن، بازی‌ها و سرگرمی‌های ویژه‌ای از جمله سوارکاری ، کشتی ، پرش برای گرفتن دستمال از بلندی ، برپایی جنگ خروس ، شاخ‌زنی قوچ‌ها و بازی شطرنج برگزار می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها