أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۶۶۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
در روزهای اخیر بازار با کاهش قیمت آجیل مواجه شده است که فروشندگان یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله را کاهش تقاضا و رکود حاکم بر بازار عنوان می کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا، بر خلاف سال‌های گذشته که به دلیل بالا رفتن تقاضا نرخ انواع آجیل با رشد 10 و حتی 20 درصدی مواجه می‌شد؛  در روزهای اخیر این محصول با کاهش قیمت مواجه شده است که فروشندگان یکی از مهم‌ترین دلایل این مساله را کاهش تقاضا و رکود حاکم بر بازار عنوان می کنند. بازار شب عید  چندان پررونق به نظر نمی‌رسد  و مردم بیشتر نظاره‌گر هستند.

یکی از فروشندگان آجیل در بازار تهران در این باره می گوید: هر سال با نزدیکی به پایان اسفند قیمت آجیل افزایش پیدا می کرد؛ اما با کاهش تقاضا در بازار پیش بینی می‌شود که در روزهای پایانی سال اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد.
 
علیرضا ارزانی ممقانی-رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار-  نیز در این باره می گوید: تنها چند روز بیشتر به شب عید زمان باقی نمانده است و افزایش قیمت ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت انواع آجیل و خشکبار منطقی است، اما به جرأت می‌توان گفت که امسال تنها سالی است که در روزهای پایانی سال شاهد کاهش قیمت در بازار هستیم.
 
او در ادامه نرخ انواع آجیل را اعلام و از مردم تقاضا کرد که از خرید آجیل‌های پرنمک و رنگی خودداری نمایند.
  
انواع آجیل قیمت
بادام هندی ۷۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰
مغز بادام درختی شور ۵۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰
تخمه ژاپنی ۱۸۰۰۰
تخمه کدو گوشتی ۲۲۰۰۰
آجیل ۴ مغز ۴۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰
آجیل مخلوط شور ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰
پسته کله قوچی ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰
پسته اکبری ۵۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰
پسته فندقی ۳۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰
مغز گردو ۵۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها