يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۶۶۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
فرماندۀ یگان‌های حمایت ملت کرد سوریه گفت که عملیات نیروهای مورد حمایت آمریکا برای بیرون راندن داعش از شهر رقه از اول آوریل (کمتر از دو هفتۀ دیگر) آغاز می‌شود و کردها با وجود مخالفت شدید ترکیه در آن شرکت خواهند داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، با وجود این که کاپیتان «جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که هنوز تصمیمی دربارۀ عملیات رقه اتخاذ نشده است، «سیان حمو» فرماندۀ یگان‌های حمایت ملت کرد در پاسخ به پرسش رویترز دربارۀ زمان آغاز این عملیات گفت: «دربارۀ آزادی رقه تصمیم‌گیری شده و عملیات آن اول آرویل آغاز می شود. فکر می‌کنیم که باز پس گیری آن بیشتر از چند هفته طول نکشد».

پاسخ‌های حمو به پرسش های رویترز از طریق یکی از سخنگوهای وی به این خبرگزاری منتقل شده است.

در حال حاضر نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه، از جمله یگان‌های کرد، شهر رقه را که پایتخت خودخواندۀ داعش به شمار می آید، محاصره کرده اند. 

در همین حال، آنکار در حال فشار آوردن بر ایالات متحده است تا این کشور از همکاری نظامی با کردهای سوریه دست بکشد؛ زیرا ترکیه شبه‌نظامیان ‌کرد سوری را بخشی از حزب پ‌ک‌ک می‌داند که سه دهه است در جنگ با آنها به سر می‌برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها