امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۱۶۷۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
به نظر می رسد دو قطب بزرگ فوتبال اسپانیا، برای راهیابی دوباره به مرحله نیمه نهایی کار دشواری در پیش رو دارند.​​​​​​​
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، با قرعه کشی مرحله یک چهارم رقابت های لیگ قهرمانان، چهره بازی های مهم این مرحله مشخص شد. در ادامه، به برنده ها و بازنده های این قرعه کشی خواهیم پرداخت؛

 

برنده ها؛

 

کارلو آنچلوتی

 

اگرچه شاید با توجه به اخلاق آرام کارلتو، نمی توان نشانه ای از انتقام را در چهره او پیدا کرد، اما او بی شک علاقمند است به سران رئال مادرید ثابت کند که در مورد اخراج او بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان، کوپا دل ری، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان، اشتباه کرده اند.

 

هیچ کدام از سرمربیان اخیر رئال مادرید قادر به ساختن تیمی مانند کارلتو نبودنده اند اما در نهایت عدم توفیق در کسب لالیگا، موجبات اخراج سرمربی خوش سیمای ایتالیایی را فراهم کرد.

 

 

 

 

آنچلوتی که با فتح 5 لیگ قهرمانان به عنوان بازیکن و سرمربی رکورد ویژه ای را در اختیار دارد، حالا برای رساندن باوارایی ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان به برنابئو باز خواهد گشت و این در حالیست که بی شک او بیش از هر کس دیگری به نقاط ضعف تیم سابق خود آشناست.

 

همچنین سرمربی روبروی کارلتو، زین الدین زیدانی است که الفبای مربیگری را نزد سرمرربی ایتالیایی و سابق کهکشانی ها آموخته و این همان موضوعی بود که مادریدی ها علاقمند به اجتناب از آن بودند.

 

لسترسیتی

 

روباه ها در حال حاضر تنها تیم باقی مانده از فوتبال جزیره در لیگ قهرمانان هستند و شاید با توجه به سبک بازی دفاعی و تاکتیک مستقیم بازی شاگردان سیمئونه، آنها هرگر علاقمند به رویارویی با لستر در این مرحله نبودند.

 

از لحاظ سبک بازی، این قرعه برای لستر آسان تر از روخی بلانکوس خواهد بود. در بسیاری از دیدارهای حذفی فصول اخیر، سیمئونه به سبک فعلی لسترسیتی قادر به حذف حریفان بود. انها به رقبا اجازه می دادند تا مالک توپ و میدان باشند و بعد از آن از طریق سرعت گریزمان به آنها ضربه می زدند.

 

 

 

 

اما به هر حال، با توجه به اینکه قبل از قرعه کشی از لستر به عنوان آسان ترین قرعه نام برده می شد، طبعا هواداران اتلتیکو می خواهند تیمشان در این دیدار نمایشی هجومی داشته باشد.

 

شاید هیچ کس از روباه ها انتظار صعود به جمع 4 تیم را نداشته باشند اما آنها نیز معمولا در شگفت زده کردن همگان تبحر دارند.

 

ام باپه

 

تا قبل از به ثمر رساندن دو گل در جدال برابر سیتیزن ها، ام باپه یکی از استعدادهای ناشناخته فوتبال فرانسه بود. تیری آنری جدید فوتبال فرانسه حالا یک بار دیگر این شانس را دارد تا شاید برابر محتمل ترین تیم ممکن برای درخشش، قابلیت های خود را به اثبات برساند.

 

 

 

 

خوشبختانه قرار نیست موناکو برابر یوونتوس که موفق شد در مرحله قبل دروازه خود را بسته نگه دارد به میدان برود و آنها فعلا نیز از مواجهه با ستارگانی مانند مثلث هجومی بارسا یا قدرت هایی مانند بایرن و رئال در امان مانده اند.

 

سرعت ام باپه و بازی سازی سیلوا می تواند کلید موفقیت موناکو در برابر زنبورها باشد و شاید ماجراجویی آنها با شکست دورتموند و صعود به جمع 4 تیم همچنان ادامه داشته باشد.

 

بازنده ها؛

 

مثلث MSN

 

مسی، نیمار و سوارز تا به حال مجموعا 18 گل از 26 گل بارسا در فصل جاری لیگ قهرمانان را به ثمر رسانده اند و بعد از پیروزی پرگل بارسلونا برابر پاری سن ژرمن، کاتالان ها تبدیل به گلزن ترین تیم این رقابت ها شدند. اما فرم واقعی بارسا را می توان چیزی مابین شکست 0-4 در فرانسه و پیروزی تاریخی برابر پی اس جی در نوکمپ تصور کرد.

 

بارسای انریکه در فصل جاری هنوز به دنبال هویت خود است و حالا شاید آنها باید در برابر سازمان یافته ترین تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به میدان بروند.

 

 

 

 

دروازه بیانکونری ها در فصل جاری لیگ قهرمانان تنها 2 بار باز شده و با بازگشت بوفون به روزهای اوج و رهبری ماهرانه خط دفاعی توسط بونوچی، بارسا کار دشواری برای شکستن این سد سرسخت خواهد داشت. همچنین در هجوم، یوونتوس با رهبری پائولو دیبالا تیم خطرناکی برابر دفاع نه چندان آماده بارسا به شمار می آید.

 

بی شک بارسای امروز آن تیم آماده ای که در فینال لیگ قهرمانان سال 2015 موفق به شکست یووه شد نیست و تیم آلگری نیز یک مدعی واقعی به شمار می آید.

 

زین الدین زیدان

 

فصل گذشته و در اولین حضور زیزو روی نیمکت رئال در لیگ قهرمانان، قرعه روی خوش خود را به لوس بلانکوس نشان داد و آنها بعد از گذر از سد رم، ولفسبورگ و منچسترسیتی، در فینال سن سیرو نیز اتلتیکو مادرید را مغلوب کردند و برای یازدهمین بار لیگ قهرمانان را فتح کردند. اما به نظر می رسد امسال اوضاع بر عکس شده است.

 

مادریدی ها در فصل جاری تیمی آسیب پذیر نشان داده اند. در مرحله گروهی، آنها در برابر لژیا ورشو و دورتموند تا آستانه شکست پیش رفتند و این رویه در مرحله قبل و برابر ناپولی نیز به نوعی تکرار شد.

 

 

 

 

در ماه های اخیر به کرات ثابت شده که در لحظات مهم و سرنوشت ساز، آنها به جای تکیه بر تاکتیک های زیدان، به درخشش ستارگانی مانند سرخیو راموس متکی هستند اما این بار رقیب آنها بایرن مونیخ، تیمی نیست که به راحتی تسلیم شود.

 

کریستیانو رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما هنوز نمایشی در خور توجه در فصل جاری ارائه نداده اند و حالا همگان در باشگاه رئال می دانند که باید با احتیاط به مصاف رقیبی مانند بایرن مونیخ بروند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها