أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۶۷۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
به دنبال تشدید تنش میان ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، روزنامه "گونش" ترکیه تصویری از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را با لباس نظامیان نازی منتشر کرد و وی را "هیتلر زن" نامید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم،  روزنامه "گونش" در شماره امروز جمعه تصویر مونتاژ شده‌ای از مرکل با اونیفورم نازی‌ها و سبیل هیتلری منتشر کرده و تیتر زد: "هیتلر خانم" و در کنار آن با تیتر کوچک‌تری نوشت: "خاله‌ی زشت".

http://i.alalam.ir/news/Image/Inner-Media/2017/03/17/alalam_636253795305417999_25f_4x3.jpg

از سوی دیگر، چند روز پیش روزنامه آلمانی "بیلد" در سرمقاله خود به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاخته و وی را به ابتلا به جنون قدرت و به خطر انداختن ثبات اروپا متهم کرده بود.

در صفحه اول این روزنامه، تصویری از اردوغان منتشر شده بود که نشانه های نارضایتی در چهره اش به چشم می خورد. در کنار آن نیز تیتر زده شده بود: بیلد حقیقت را به طور مستقیم خطاب به اردوغان می گوید. این روزنامه همچنین نوشته بود: اردوغان با جنون قدرتش، ثبات اروپا را به خطر می اندازد.

روزنامه بیلد همچنین رئیس جمهور ترکیه را "مرد کوچک بسفر" نامیده و خطاب به وی نوشته بود: تو دمکرات نیستی. تو به کشورت زیان می رسانی و در اینجا از تو استقبالی نخواهد شد.

در روزهای گذشته روابط ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و هلند، به دلیل اجازه ندادن این کشورها به مقامات آنکارا برای تبلیغ تغییرات قانون اساسی ترکیه در کشورهایشان به تیرگی گراییده است. پیش از این بارها مقامات ترکیه، از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، آلمان و هلند را متهم کرده بودند که روش‌های نازی‌ها را به‌کار می‌برند.

روز گذشته (پنج‌شنبه) مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور از پذیرش پناهجویان خودداری می‌کند و به این ترتیب بخشی از توافق‌نامه اتحادیه اروپا با ترکیه درباره پناهجویی را به تعلیق درآورد. در پی این اظهارات، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه نیز روز جمعه همین سخنان را تکرار کرد و گفت هر ماه می‌توان ۱۵ هزار پناهجو را به اروپا فرستاد.

با این حال سخنگوی دولت آلمان گفته است که در این زمینه ترکیه هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده است که به توافق‌نامه پناهجویی پایبند نیست.

براساس این توافق‌نامه مقرر شده بود پناهجویانی که از راه دریای مدیترانه خود را به جزایر یونان می‌رساندند، به ترکیه پس فرستاده شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها