أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۶۸۲۸
زمان انتشار: ۰۱:۵۰     ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
برای آشفتگی مواضع این روزهای محمود احمدی نژاد:
اقدامات اخیر دکتر احمدی نژاد بیش از همه به تغییر معنای اصلی و اصیل او خواهد انجامید. شعار "چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگزار" مهمترین شعاری بوده که احمدی نژاد را برای طرفداران غیر سیاسی اش از پیش و پس از خودش متمایز کرده است. منشاء و مبنای این معنای متمایز در مفاهیم کار و خدمت قرار دارد.
سرویس سیاسی پایگاه 598_ دکتر وحید یامین پور/ اقدامات اخیر دکتر احمدی نژاد بیش از همه به تغییر معنای اصلی و اصیل او خواهد انجامید. شعار "چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگزار" مهمترین شعاری بوده که احمدی نژاد را برای طرفداران غیر سیاسی اش از پیش و پس از خودش متمایز کرده است. منشاء و مبنای این معنای متمایز در مفاهیم کار و خدمت قرار دارد. 

تلاش این روزهای او برای تولید معانی رادیکال سیاسی از خود یک خطای استراتژیک است. مزیت او در تاکید بر وجوه کار و تلاش و پررنگ کردن دو گانه ی "دولت تنبل- دولت کاری" است و نه برساخته ای اپوزوسيون وار از خود.

او چه در معرفی بقایی و چه در بیانیه ی اخیرش مصرانه راه دولت دهم را می رود درحالیکه در بحبوحه بی عاری و بیکاری که کشور را زمینگیر کرده است، چه حامیان حزب اللهی اش و چه انبوه پابرهنگان و حاشیه نشینان، دولت نهم را انتظار می کشند. در حالیکه اصولگرایان در تلاشند تا اندکی از ویژگی های پرطرفدار احمدی نژادی را برای خود دست و پا کنند، او با دست و دل بازی (!) از آن چشم می پوشد و به یک طرف دعوای سیاسی خود را تنزل می دهد.

از طرفی می شود گفت بخشی از معنای احمر تقابل با اکبر هاشمی رفسنجانی تولید می شد، به عبارتی قوام بخش این هویت، "دیگرانگارانه" بوده و حالا با فوت و فقدان آن "دیگری"، احمدی نژاد تصور می کند که تمایزش کمرنگ و یا کم اهمیت تر از قبل شده است و لذا نهادهایی چون شورای نگهبان را در مقابل خود نشانده است تا تصویر و معنای استقلال خود را بازتولید کند. ولی بی شک این اپوزوسيون وارگی و مخالف خوانی برای عموم مردم به تمامه صفت و خصلت جریان رقیب دانسته می شود و احمدی نژاد در مصادره آن ناکام خواهد ماند. این بازی در میدان رقبای احمدی نژاد است و آنها در این میدان هم کارآزموده ترند، هم بی قید و بند ترند و هم پشتیبانی رسانه ای غرب را به همراه دارند و این ملاحظه ضرورت توجه احمدی نژاد به معنای اصلی خود را بیشتر می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۱۴
۴
آخه عزیز اگه دشمن احمدی نژاد هاشمی بود که الان با فوتش باید مشکلات حل میشد
الان یعنی هاشمی از تو اون دنیا داره دشمنی با احمدی نژاد را مدیریت میکنه ؟
انحراف انحراف کردن از گور هاشمی داره بلند میشه؟
نه عزیز قدرت و ثروت هستش که دشمن امثال احمدی‌نژاده نه شخص هاشمی
والا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۱۳
۳
یه سئوال
اگه احمدی نژاد مثلا از جلیلی حمایت کرده بود باز هم از این تحلیلات کسی از خودش در میکرد؟
پاسخ
هادی
Italy
۰۹:۰۶ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۶
۹
آقای یامین پور از شما بعید بود
اندکی دیگر هم صبر کنید
پاسخ
یه طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۸
۶
اشتباه میکنی جناب یامین پور...
این حقیقت که کسی از اهالی سیاست و رسانه "قدرت فهم طراحی های" احمدی نژاد را ندارد دقیقا علت این است که بگویم: شما هم "قدرت نقد" احمدی نژاد را ندارید...(نقد فرع بر فهم است.)

احمدی نژاد همیشه تاکتیک هایش را بگونه میچیند که نهایتا به برد ختم میشود و جالب است که در تمام آنها دشمنان انقلاب چه خارجی چه ... درمقابل اویند و این یعنی اسلام ناب. اسلامی که "همیشه" فقط دلخوش به صرف مشروعیت باشد اما قدرت جذب رای اکثریت را نداشته باشد اسلام ناب نیست.

باتشکر
پاسخ
مجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۱۰
۸
دکتر احمدی نژاد شخصیت محبوب و مردمی بوده و هستند.انتخاب و حمایت از اقا بقایی هم راه دیگری است برای اغاز دوباره خدمت به مردم.اقای یامین پور شما و دوستانتون هم بهتره که یکبار دیگه به خدمتگزار ملت دلگرمی بدید تا مردم ازین همه مشکلات دور بشن.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۵
۴
جناب یامین پور ُ خطای استرا تژیک در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود که ُ پنج اصول گرای خودشیفته ُ باهم داوطلب ریاست جمهوری یازدهم شدند و همدیگر رو قبول نداشتن که حداقل چهار نفر به نفع یک نفرکنار برود و روحانی مثل آب خوردن رییس جمهور دولت یازدهم نشود . بله خطای استراتژیک خودشیفتگی و تشنه قدرت بودن و .... پنج نامزد اصول گرای بی بصیرت انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود و تاوان این خودشیفتگی و تشنه قدرت بودنشان مردم نجیب دادند ُ هر یک از این خودشیفته های بی بصیرت دوباره مسولیت گرفتند و مسول شدند ُ هیچ تاوانی ندادند . هر چه دولت های نهم و دهم کاشته بودند و رشته بودند ُ این خودشیفته های بی بصیرت با نا آگاهی و ندانم کاری و بی نهایت خطای استراتژیک ُ بر باد دادند و بخاطر خودشیفتگی بی نهایت خطای استراتژیک مرتک شدند و حاضر نشدند به نفع یک نفر کنار بروند و دولت یازدهم اعتدال بیاید سر کار و همه کاشته ها و رشته های دولت نهم و دهم را ُ برباد دهد . بله ما مردم بخاطر برباد رفتن ُ کاشته ها و رشته های دولت های نهم و دهم ُ از این خودشیفتگان همیشه بی نهایت در خطای استراتژیک بودن ُ برای همیشه تبری می جوییم و کاملا به احمدی نژاد اطمینان داریم .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۵
۵
این اصول گراهای بی بصیرت خودشیفته ُ هستند که همیشه در بی نهایت خطای استراتژیک بودند و هستند وخواهند بود جناب یامین پور ُ گذشته و حال این ها به ما مردم این را آموخته که اینها هستند که همواره دربی نهایت خطای استراتژیک بودند و هستند و خواهند بود نه احمدی نژاد .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۷
۶
باید به آقای یامین پور گفت ، شما خودت در انتخابات مجلس قم ، نتوستی یک ماه سیاست ورزی کنی و سریع از صحنه خارجت کردند ، برادر من شما دیگه از سیاست ورزی احمدی نژاد صحبت نکن /

من تعجب می کنم چطور به خودتون حرعت میدید که سیاست ورزی یک فرد بزرگ سیاسی بیرید زیر سوال
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۴
۲
سلام.دیگه حتی برای ما که دل درگرو انقلاب داریم هم تابلو است که تنها ابزار جناح منحط راست ،رد صلاحیت عناصر جناح غربزده چپ و دیگر افرادشاخص رای آور میباشد.شنیدم امام به جناح راستیها در زمان جنگ فرموده اند اینها توان اداره یک نانوایی هم ندارند.واقعا انقلاب وخون شهدا ارزش بسیاربیشتری دارد.بابا امثال ما امثال لاریجانی و....را نمیخواهیم.ما عمل راستیها را باشعارشان در تضادمیبینیم.
پاسخ
علی
Germany
۱۴:۰۶ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
۳
۳
این اپوزیسیون وارگی نیست، دغدغه واقعی هست از اینکه سلیقه ایشون از انتخابات حذف بشه، در صورت اطمینان از حضور در انتخابات می تونن دنبال یادآوری مزیت هاشون باشن، رهبری هم فرمودن ممکنه گاهی افراد بر اثر اشتباه فرد بررسی کننده رد صلاحیت بشن...،
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
۶
۹
رهی که احمدی نژاد داره میره به ترکستان است/ عاقبتی همچون هاشمی رفسنجانی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
۵
۴
خطای استراتژیک ، تخریب احمدینژاد بودکه اصولسواران مرتکب شدند.دقیقا شدند ابزار درخدمت اسراییل وآمریکا هرچند ناخواسته آلت دست شدند اما اصرار اینها نشان از سطح پایین تحلیل اصولسواران وبدتراز آن نگاه ابزاری شان به مردم در حد ماشینهای رای دهنده که چندسال یکبار کارشان دارند است.رفسنجانی،ناطق نوری،لاریجانی، ولایتی و....کاندیداهای معرفی شده گروهک اصولسواران به مردم است که نشان میدهد خروجی این گروهک چندین نفره هیچ نسبتی با خواست مردم انقلابی ندارد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۳
۳
بقایی بی شک رد صلاحیت خواهد شد و احمدی نژاد هم در همین نامه تلویحا
اعلام کرده که این مساله را به خوبی می داند. اما ظاهرا احمدی نژاد فقط
می خواهد بگوید من در انتخابات کاندیدایی نداشتم و اگر اصولگرایان رای
نیاوران به من ربطی ندارد چون کاندیدای من رد صلاحیت شده بود. عین کاری
که در سال ۹۲ کرد. من جای احمدی نژاد اگر بودم به جای بقایی از رستم
قاسمی استفاده می کردم که نشان داد هم در مدیریت جهادی و لایق است و هم
داری جذبه است و هم داران بیان خوب. یک سر و گردن هم از سایر حضرات مطرح
و شکست خورده سال ۹۲ بهتر است. اما چون احمدی نژاد در تحلیل خود مخصوصا
بعد از انتخابات اسفند 94 به این نتیج رسیده که شکست اصولگرایان قطعی است
برنامه جدی برای انتخابات ندارد و فقط می خواهد از تبعات انتخاب مجدد
روحانی در امان بماند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
بی شک بقایی از قابل اطمینان ترین افرادش بوده و شاید میدونه امثال رستم قاسمی تحت فشار یا تحت تاثیر اصلاح طلب و صولگرایان هستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
۰
۱
اجمدی نژادبارفتاربچگانه اش دردولت دهم واخیراهم باحمایتی که ازگروه انحرافی نموده است، خودرابه تاریخ سپرده وحنایش پیش کسی رنگ ندارد.
احمدی نژادبارویکردی که درپیش گرفته هرروزازولایت جداوبه دامن گروه انحرافی می افتد...
اللهم اجعل عواقب امورناخیرا
پاسخ
بچه دهاتي
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
اصل جريان انحرافي ساخته وپرداخته مرحوم هاشمي رفسنجاني است و فقط كساني آن را هنوز تكرار مي كنند كه دل در گرو ولايت او دارند و فرسنگ ها دور از ولايت امام خامنه اي حفظه الله هستند .
جدیدترین اخبار پربازدید ها