يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۶۸۳۳
زمان انتشار: ۰۲:۲۰     ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
۳۳ سال پیش در چنین روزی
امام خمینی: شهدا مهمان خدا هستند، اگر اینها را ما واقعاً در قلب مان ادراک بکنیم عید می شود برای کسانی که شهید دارند، عید می شود برای کسانی که مجروح شدند، عید می شود برای کسانی که در راه خدا عزیزان خودشان را از دست دادند.

رخدادهای 1 فروردین 63

چکیده :

  • امام خمینی :  هر کس از شرق و غرب هر چه می خواهد بگوید، ما راه خودمان را می رویم و امیدواریم که این راه را به آخر برسانیم.

 

  • رئیس جمهور :در سال جدید پیروزی در دو جبهه را انتظار می بریم جبهه جنگ و جبهه خود کفایی کشاورزی

 

  • موسوی : در سال جدید قانون عملیات بانکی بدون ربا اجرا خواهد شد.

امام خمینی : شرق و غرب هر چه می خواهد بگوید ما راه خودمان را می رویم

به مناسبت حلول سال جدید هجری شمسی حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیامی را صادر فرمودند.

در این پیام آمده است:امیدواریم که ملت ما همانطوری که جوانان ما تحول پیدا کردند و راه صد ساله را با یک شب پیمودند این تحول نصیب ملت ما همه بشود. بحمدالله نسیمی از این مسائل در این کشور وزیده است و لهذا پیروزی هائی که ما داریم پیروزی هایی نیست که مال یک ملت 40 میلیونی که دارای هیچ نیست باشد، اینها پیروزی ای است که اسلام برای ما آورده است، خدای تبارک و تعالی به ما عنایت فرموده است. هر کس از شرق و غرب هر چه می خواهد بگوید، ما راه خودمان را داریم می رویم و امیدواریم که این راه را به آخر برسانیم

در ادامه این پیام آمده است :ما در فقدان عزیزانمان که ناراحت می شویم برای اینکه اینها را از خودمان می دانیم. اگر ما همه را از خدا بدانیم و ببینیم که اینها نعمتی هست که خدا داده، نعمتی هست که خدا می برد پیش خودش، شهدا مهمان خدا هستند، اگر اینها را ما واقعاً در قلب مان ادراک بکنیم عید می شود برای کسانی که شهید دارند، عید می شود برای کسانی که مجروح شدند، عید می شود برای کسانی که در راه خدا عزیزان خودشان را از دست دادند، برای اینکه این عزیزان، عزیزان خدا هستند، اینها همه از او هستند. و من امیدوارم که این حس و این ایمان در ما پیدا بشود و تقویت بشود. امیدوارم که این مسلمین به خود بیایند.(1)

 

آیت الله خامنه ای : سال جدید سال پیروزی ملت ایران است

به مناسبت حلول سال جدید  آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان پیامی را صادر کرد.

در بخشی از پیام ایشان آمده است : در سال گذشته مسئولان توانستند تصمیم گیری های مفیدی برای ملت ما خصوصا برای طبقات محروم و کم درآمد انجام دهند این سال در مجموع برای ما سال تلاش و کار بود،سال آزمایش های جدی و موفقیت ها و برنامه ریزی ها و زمینه چینی ها برای آینده بود و امیدواریم که در سال جدید بتوانیم از این زمینه استفاده کنیم

در ادامه این پیام آمده است:سالی که اکنون آغاز می شود برای ملت ایران به فضل الهی سال پیروزی است ما پیروزی را در دو جبهه انتظار داریم پیروزی در جبهه های جنگ و پیروزی در جبهه خودکفایی مواد غذایی و پرداختن به امور کشاورزی و مسائل روستاهاست.(2)

 

موسوی :از سال جدید قانون نظام بانکداری اسلامی اجرا می شود

آقای موسوی نخست وزیر کشور مان در آخرین نشست هیئت دولت در سال 62 و در آستانه سال جدید پیام کوتاهی را خطاب به  ملت ایران فرستاد.

در بخشی از این پیام آمده است:سال  جدید سالی است که ما امیدوراریم در آن انتخابات را با موفقیت برگزار کنیم.همچنین از سال جدید قانون نظامی بانکی پیاده خواهد شد و این یکی از آرزوهای دیرینه برای ملت ما بوده و یقین داریم که در وضعیت اقتصادی کشور نقش عظیمی را خواهد داشت.(3)

منابع:

1- کیهان، 5 فروردین  63 ، ص 14
2- اطلاعات، 5 فروردین  63 ، ص 6
3- اطلاعات، 5 فروردین  63 ، ص 6

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها