يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۶۹۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
اندیشکده آمریکایی نوشت: یک رئیس‌جمهور «تندرو» در لفظ و عرصه دیپلماسی رویکرد تهاجمی‌تری علیه آمریکا نسبت به حسن روحانی اتخاذ می‌کند و طرفدار سیاست اقتصادی انزواگرایانه خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اندیشکده «آمریکن اینتر پرایز» در تحلیلی پیرامون انتخاب مجدد «حسن روحانی» رییس جمهور ایران برای دوره دوم انتخابات که قرار است اردیبهشت سال 96 برگزار شود، مدعی وجود رویکرد تخریبی علیه حسن روحانی شد.

این اندیشکده می‌نویسد: آمریکا باید نسبت به جایگزین شدن یک رییس جمهور «تندرو» که نسخه تعامل اقتصادی، دیپلماتیک روحانی با غرب را تغییر می‌دهد، هوشیار باشد. (رسانه‌های غربی عموما به‌جای استفاده از عبارت اصول‌گرا، از لفظ تندرو استفاده می‌کنند.)

این اندیشکده چشم انداز موفقیت حسن روحانی  در انتخابات را بسته به موفقیت‌های اقتصادی او برشمرد و نوشت: این همان جایی است که منتقدان روحانی از جهات مختلف در حال حمله به وی هستند.

امریکن اینتر پرایز نوشت: مردم ایران به طور محتمل اهمیت بیشتری  به «دستاوردهای اقتصادی توافق هسته‌ای» که روحانی در سال 2013 در رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود، می‌دهند. 75درصد ایرانی‌ها در جریان یک نظرسنجی گفتند که توافق هسته‌ای تغییری در اوضاع زندگیشان نداده است.

این اندیشکده با تاکید بر عدم اتحاد تاریخی اصولگرایان با هم که به عنوان مثال در سال 2013  چهار چهره برجسته آن‌ها با تقسیم آرا رقابت را به روحانی واگذار کردند و برخی نظرسنجی‌ها نسبت به اقبال بالای روحانی، نوشت: در مجموع یک رییس جمهور «تندرو» احتمالا نه تنها در لفظ و در عرصه دیپلماسی رویکرد تهاجمی‌تری علیه آمریکا و متحدانش نسبت به حسن روحانی اتخاذ می‌کند بلکه طرفدار سیاست اقتصادی بیشتر انزواگرایانه (متکی بر خود تا کشورهای دیگر) خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۲
۰
حسن فریدون چهار سال به کد خدا خدمات و سرویس اضافه داده است .
دیگر کافیست. باید چهار سال هم به مردم ایران خدمت کند یا اینکه برود/تمام
پاسخ
سینا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۲
۰
اینام فهمیدن تو رفتنی هستی حسن!!
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۲
۰
حسن جان چقدر خوبی که امریکا و اسرائیل هم دوستت دارند !
پاسخ
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
ای بابا خجالت بکشید اینهمه توهین نکنید
همین حسن اقا که شما مسخره میکنید
اگه رئیس‌ جمهور نمیشد
تا حالا امریکا اومده بود‌تهران
به نظر بنده یکی از بزرگترین اشتباهات استراتژیکی که داشت بر جام نبود
عوض کردن‌فامیلیش بو‌د
خیلی هم بهش میاد
فریدون اسم فارسی
فریدون خیلی هم بهش میاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها