أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۷۰۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
وقتي بيمارستان ها در ايام نوروز از پزشكان متخصص خالي مي شوند؛
چند سالی است که با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی مردم با معضل نبود پزشکان متخصص در بیمارستان ها و مراکز درمانی دست و پنجه نرم می کنند و باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای آنان شده است. این در حالی است که همواره وزارت بهداشت و متولیان این حوزه پیش از آغاز تعطیلات نوروز، وعده حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها را می دهند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد.
به گزارش سرويس اجتماعي پايگاه ٥٩٨، چند سالی است که با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی مردم با معضل نبود پزشکان متخصص در بیمارستان ها و مراکز درمانی دست و پنجه نرم می کنند و باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای آنان شده است. این در حالی است که همواره وزارت بهداشت و متولیان این حوزه پیش از آغاز تعطیلات نوروز، وعده حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها را می دهند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداده و حتی یکی دو روز پیش از آغاز سال جدید، بیمارستان ها و مراکز درمانی از پزشکان متخصص خالی می شوند و جای خود را به پزشکان عمومی می دهند.

این در حالی است که طبق طرح تحول سلامت و وعده مسئولان امر، می بایست پزشکان متخصص مقیم بيمارستان در ایام عادی سال، در تعطیلات نیز در بیمارستان حاضر و سایر متخصصان نیز  به صورت آنکال در بیمارستان حضور داشته باشند اما برخلاف وعده های داده شده چنين اتفاقي رخ نمي دهد و تنها پزشکان عمومی پذیرای بیماران مي باشند. این در حالی است که آنکال بودن برخی از متخصصان نیز صرفا نمایشی می باشد. به عنوان مثال و طبق گزارشات واصله، بيمارستان كودكان يكي از مراكز استانها تنها با يك پزشك عمومي اداره مي شود.

چنین وضعیتی در ایام نوروز باعث می شود تا بسیاری از بیماران روند درمانی خود را به پس از تعطیلات موکول نمایند و چه بسا در این بازه زمانی با صدمات جبران نا پذیری مواجه شوند تا جایی که تا کنون گزارش های فراوانی از فوت بیماران در ایام عید به دلیل نبود پزشکان متخصص منتشر شده است.



اورژانس بیمارستان ها نیز در این ایام وضعیت مطلوبی نداشته و در برخی از شهرها به صورت نیمه تعطیل و تنها با حضور پزشک عمومی اداره می شود. این در حالی است که اصولا به دلیل تعدد سفرها در ايام نوروز و افزايش آمار تصادفات و همچنين در كنار آن مسموميت هاي غذايي، ميزان مراجعه به اورژانس نسبت به ساير ايام سال افزايش يافته و در نتيجه اهميت حضور پزشكان متخصص دوچندان مي شود.

آزمایشگاه ها، کلینیک ها و مراکز سونوگرافی نیز در ايام نوروز دچار چنين وضعيتي هستند و تا پنجم فروردین ماه تعطیل و پس از آن نیز جسته و گریخته به فعالیت خود می پردازند. برخی از آنان نیز فعالیت خود را از چهاردهم فروردین ماه آغاز می نمایند.

به نظر می رسد یکی ازمقصران به وجود آمدن چنین وضعیتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور به هنگام تعطیلات نوروزی پزشکان متخصص می باشند.اين دسته از پزشكان بر خلاف اخلاق و منش پزشكي و با وجود درآمدهاي نجومي خود در طول سال، ايام نوروز را به انجام سفرهاي تفريحي خارج از كشور گذرانده و اهميتي براي جان هموطنان خود در اين برهه زماني قائل نيستند.

اما وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت مردم را می توان مقصر اصلی چنین وضعیتی در ایام نوروز دانست. عدم اعمال برخورد قاطع با این گروه از پزشکان باعث شده این کاستی هر سال بیشتر از سال قبل نمایان شود تا بیماران و نزدیکان آنها، سال نو را با دغدغه ای دردناک و عذاب آور آغاز نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
قبل از عید آزمایش دادم وقتی برای جواب رفتم گفتند نیاز به تکرار است و روز دوم فروردین برای جواب بیا روز چهارم فروردین مراجعه کردم گفتند جواب در کامپیوتر ثبت نشده و بعد از چهادهم بیا اعتراض کردم شماره ام را گرفتند و فردایش زنگ زدند رفتم تا متاسفانه جوابی الکی را ثبت کرده اند من دیانتی هستم و قند خونم همیشه بالای 130 است اما 79 را زده اند از شکایت به مخلوق صرف نظر کردم و به خدا وا گذارشان کردم
پاسخ
ناشناس
-
۱۴:۱۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۱
۱
روحانی اولین رییس جمهور تک دوره ای ایران
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۲
۰
واقعا سیستم بهداشت و درمان کشور بسیار فشل است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
متاسفم برای پزشکان خودخواه و از خودراضی که در این ایام بیماران را به حال خود رها می کنند
پاسخ
سید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
متاسفانه در ایام نوروز افتضا است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
من دیروروز بیمارستان بودم یک فوق تخصص قلب اونجا بود و یک رزیدنت داخلی ولی در کل همشون میرن پولی رو که از حلقوم ما ملت مظلوم بزور بیرون کشیده ان رو در خارج صرف عشق و حال کنن
پاسخ
ناشناس
-
۱۵:۰۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
۱
۰
عمو شما كجاي كاريد؟؟؟؟
من كارمند بيمارستاني تو نود كيلومتري تهرانم
اينجا تو تعطيلات پزشك عمومي هم نداره چه برسه متخصص!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
باز شما ناشکری کردید تا دوباره طوفان گرد و خاک بیاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها