أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۷۰۴۶
زمان انتشار: ۲۱:۴۹     ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
کارآفرین روستای آساوله شهرستان کامیاران درباره تحقق شعار سال گفت:اولین گام دولت و مسئولان در تحقق شعارسال این است که موانع را از سر راه تولید بردارند و با پرداخت تسهیلات کم بهره از کارآفرینان حمایت کند.
به گزارش پایگاه 598 ، مجید ماهیجانی، کارآفرین روستای آساوله شهرستان کامیاران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره شعار سال جاری«اقتصاد مقاومتی؛ تولید ــ اشتغال» گفت: اولین گام دولت و مسئولان در تحقق شعارسال این است که موانع را از سر راه تولید بردارند.

 وی ادامه داد: به طور مثال هنگام صدور پروانه های کسب و کار و پروانه های بهداشتی نهادهای ذی ربط به بهانه های مختلف کارآفرینان را اذیت می کنند. امیدواریم در سایه تحقق شعار سال دولت بتواند با برداشتن موانع کسب و کار اقدامی در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال بردارد.

 ماهیجانی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات کم بهره در شرایط دشوار اقتصادی حمایت خوبی برای کارآفرینان است افزود: با 3میلیون تومان کار پرورش ماهی را شروع کردم، بعد از مدتی 25 میلیون تسهیلات از بانک دریافت کردم اکنون درآمدی بالغ بر8میلیون تومان دارم.اما وامی که من دریافت کردم بهره زیاد داشت. دولت باید برای کارآفرینان بهره های 4درصدی رالحاظ کنند.

 کارآفرین روستای آساوله درباره نوع فعالیت خود بیان کرد: از سال 91 تاکنون به کار پرورش ماهیان سردآبی مشغول هستم و در ابتدا با پرورش 9هزار قطعه ماهی فعالیت خود را آغاز کرده است و از این طریق توانسته با درآمدزایی، هزینه های زندگی خود و خانواده اش را تأمین کند.کار ما خانوادگی است به همراه مادر،همسر و فرزندانم مشغول کار هستیم اما علاوه بر همکاری خانواده برای 6نفر دیگر هم شغل ایجاد شده است. از آنجایی که زمین کشاورزی و آب چاه داشتیم و شرایط آب و هوایی منطقه برای این کار مناسب بود ترجیح دادیم به سمت این شغل برویم.

ماهیجانی  با بیان اینکه سالیانه 60تن ماهی سردآبی قزل آلا در سال تولید می کنیم گفت:وضعیت بازار و درآمد سالانه تولید ماهیان سردآبی در استان بسیار مطلوب و رضایت بخش است .در سال جاری 50 تن ماهی به تهران صادر کرده و مقدار قابل توجهی هم به دیگر شهرستان های استان و کرمانشاه عرضه شده است. سود ماهیانه ما حدود 8میلیون تومان است.  درآمد سالیانه من 90تا100 میلیون تومان است.  شغل قبلی من الکتریکی بود اما به دلیل درآمد اندک ترجیح دادم شغلم را عوض کنم.

کارآفرین روستای آساوله شهرستان کامیاران گفت: کار پرورش ماهی را با سرمایه 300 میلیون ریال شروع و از یکی از بانک های عامل نیز 250 میلون ریال تسهیلات دریافت کردم. زنبورداری، پرورش قارچ، بوقلمون و پرورش ماهی ظرفیت مناسبی برای کارآفرینی و اشتغالزایی دارد و هر کدام از این رشته ها می تواند منبع درآمدزایی خوبی برای خانواده ها باشد.

ماهیجانی اظهار کرد: علاوه بر پرورش ماهی به باغداری و کشاورزی نیز مشغول بوده و هر ساله چندین تُن محصولاتی زراعی و باغی از جمله سیب، گوجه فرنگی، گندم و یونجه تولید میکنم.کشاورزی سرمایه ملی کشور است و توسعه این بخش می تواند به تحول در اقتصادی استان منجر شود. تولید محصولات کشاورزی می تواند افزون بر تحول و شکوفایی این بخش منجر به اشتغال پایدار در روستا شود و روستاهای استان کردستان به سبب داشتن منابع طبیعی فراوان بستر مناسبی برای ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی دارند.

به گزارش تسنیم، روستای آساوله در 15 کیلومتری کامیاران قرار دارد و این شهرستان با 110 هزار نفر جمعیت در فاصله 65کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یک اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
آقا مجید ببخشیدها حرف های ناپخته ای زدی که انگار دولت بیکاره که بیاد موانع سر راه من و تو رو برداره. اصلا به نظرم مردم یه مقدار پر رو شدند وگرنه در رژیم سابق کسی چنین توقعاتی داشته؟ یا اینکه حکومت چنین برنامه هایی داشته؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها