يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۰۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خاصه خطوط هوایی آن خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در نشست سالانه لابی صهیونیستی آیپک سخنان تندی علیه ایران و برجام بر زبان راند و به حاضران در این نشست گفت که تهران خطری برای ایالات متحده و اسرائیل است. وی همچنین خواهان اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی توسط ایالات متحده شد.

سخنان پل رایان در انتقاد علیه ایران، دولت اوباما، جنبش «بایکوت، تحریم و عدم سرمایه‌گذاری» در اسرائیل با تشویق ویژه حاضران در نشست این لابی حامی اسرائیل مواجه شد.

وی در ادامه روابط آمریکا و اسرائیل را مشارکتی راهبردی براساس ارزش‌ها و منافع مشترک توصیف کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از دولت اوباما، گفت که «هیچ مرافعه سیاسی یا اختلاف علنی نمی‌تواند اتحاد سیاسی ما با اسرائیل را تضعیف کند اما می‌تواند به اعتماد موجود ضربه بزند. من فکر می‌کنم دولت قبل به اعتماد موجود ضربه شد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برجام، آن را «یک فاجعه غیرقابل جبران» توصیف کرد. وی در ادامه ادعا کرد که ایران حمایت خود را از آنچه تروریسم نامید افزایش داده است، نقض حقوق بشر را بیشتر کرده است و برنامه موشک‌های بالستکی خود را پس از توافق برجام تسریع کرده است، آن هم در حالی که از پول‌های حاصل از کاهش تحریم‌ها بهره‌مند شده است.

به گفته پل رایان، نقصان بزرگ موجود در برجام این است که حتی اگر ایران همکاری داشته باشد، مسیری به سوی توانمندی (نظامی) هسته‌ای برای آن‌ها وجود دارد. وی تأکید کرد که «ما باید با اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای بر فعالیت‌های غیرقانونی این کشور، آن را تنبیه کنیم».

وی تأکید کرد که طی هفته‌های اخیر، هم کنگره و هم دولت ترامپ گام‌هایی را برای افزایش این تحریم‌ها برداشته‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود که این کشور باید تمامی گزینه‌های ممکن را برای رویارویی با نقصان‌های مهم برجام حفظ کند و هرگاه که زمانش فرا برسد، برای ممانعت از یک ایران هسته‌ای، تمامی گزینه‌ها باید روی باز باشند.

رایان تأکید که کرد که واشنگتن باید تحریم‌های اضافی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کند، وی سپاه را «ارتش ترور ایران» توصیف کرد که باید «به فکر تعیین آن به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی»‌ باشیم. وی همچنین تأکید کرد که ایالات متحده باید تلاش کند تا «مانع از این شود که خطوط هوایی ایران، سلاح‌ها و مبارزان را در خاورمیانه منتقل کنند».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها