يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۰۵۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
در ادامه انتقادها از عملکرد شبکه دولتی صدای امریکا، یکی از کارشناسان این شبکه در پست نوروزی خود در فیس بوک به نقد سیاست های این شبکه پرداخته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، صدای آمریکا در حال حاضر در بحران مدیریت و کیفیت برنامه قرار دارد و هرروز خبر تازه‌ای از سوء مدیریت، سانسور و ترامپی شدن این شبکه منتشر می‌شود تا جایی که این این اتفاق ها، صدای کارشناسنان و مجریان این شبکه را در آورده است.

درادامه انتقادها از عملکرد شبکه دولتی صدای امریکا "محمد سهیمی" یکی از کارشناسان این شبکه و از اعضای اپوزیسیون ساکن در نیویورک، در پست نوروزی خود در فیس بوک به نقد سیاست های این شبکه فارسی زبان و سردبیر آن "ستاره درخشش" پرداخته است.

متن کامل این مطلب را در ادامه بخوانید؛

خانم ستاره درخشش، خاندان پهلوی، و صدای آمریکا

دوستان؛ از زمان انتخاب آقای ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، و حتی قبل از آغاز دوران آن، در صدای آمریکا تحولات بسیار مهمی‌ اتفاق افتاده است.

اولا: از دوستی‌ که در آنجا کار می‌کند نقل قول شده است که کارکنان آنجا حق ندارند حتی در صفحه فیسبوک شخصی‌ خود پست یا لینکی‌ داشته باشند که ممکن باشد مورد پسند تیم‌ آقای ترامپ نباشد.

ثانیا: مدت برنامه "افق" از یک ساعت به نیم‌ساعت کاهش پیدا کرد که مبادا کسی‌ در آن چیزی "زیادی" بگوید که مورد پسند [دولت ترامپ]نباشد.

ثالثاً: به لیست غیر رسمی‌ کارشناسانی که به برنامه افق دعوت می شوند  کسانیکه اضافه شده اند که نباید دعوت شوند.

رابعا، خانم ستاره درخشش، رئیس صدای آمریکا، مصاحبه‌هایی‌ با چهره‌هایی‌ نظیر مایکل لدین ترتیب داد و پخش نمود که یکی‌ از وحشتناک‌ترین نئوکان‌های آمریکا میباشد که در دهه 1980 با منوچهر قربانی فر، دلال اسلحه نزدیک بود؛ در دوران آقای بوش پسر در لس آنجلس ادعا کرد که با 20 میلیون دلار میتواند جمهوری اسلامی را سرنگون کند، و مردی است که سال هاست مقالاتی مملو از اغراق، توهم، و موارد دیگر بر ضدّ ایران -- نه‌ جمهوری اسلامی -- منتشر می‌کند.

حال نیز به مناسبت نوروز، خانم درخشش نه‌ تنها همچون یک رهبر ملی‌ ایرانیان برای ما مردم پیام فرستاده اند، بلکه مهمتر از آن پیام‌های رضا پهلوی و "شهبانو فرح پهلوی" را نیز بطور خیلی‌ برجسته در وبسایت صدای آمریکا قرار داده‌اند. خانم درخشش ظاهراً هنوز در توهم هستند که هنوز شاهی‌ وجود دارد که خانم فرح پهلوی "شهبانوی" ایشان باشند، و یا شاید امداد‌های غیبی به ایشان گفته است که به زودی فرح خانم دوباره آن مقام سابق را بدست خواهند آورد.

از همه عجیب تر ناگهان وبسایت صدای آمریکا مطلبی درباره خانم "نور پهلوی،" دختر خانم 24 ساله رضا پهلوی منتشر کرد، که گویا در عین جوانی‌، بی‌ تجربگی، و عدم تخصص، مدیر روابط سرمایه گذاری یک شرکت ساختمانی که متعلق به یک کلیمی میباشد، هستند.

وبسایت صدای آمریکا با آب و تاب می‌نویسد که صفحه اینستاگرام خانم پهلوی جوان "به نور امید برای کسانی تبدیل شده که آرزوی روز‌های بهتری برای ایران دارند،" و عکس ایشان با خانم چلسی کلینتن و همسر او راهم در همان صفحه قرار داده است.

برای ایجاد این شبهه که طرفداران جنبش سبز در ایران نیز به پهلوی‌ها علاقه دارند، گزارش صدای آمریکا نقل قولی‌ نیز دارد از یکی‌ از آنها که، بله، سبز‌های ایران به رهبری مهندس میر حسین موسوی آماده همکاری با پهلوی‌ها هستند، که صد البته دروغی بیش نیست.

در تابستان گذشته نیز صدای آمریکا مقالهٔ‌ای درباره گزارش آبکی روزنامه راستگرای یو. اس‌. ای‌. تودی درباره کتاب اندرو اسکات کوپر درباره شاه منتشر نمود. این کتاب، The Fall of Heaven: The Pahlavis and the Final Days of Imperial Iran, بیشتر شبیه یک "تبلیغ نامه" و یا "ستایش نامه" سفارشی درباره پهلوی‌ها بود، تا یک کتابی جدی با پژوهشی عمیق و مستند. پیشنهاد می‌کنم نقد خوب این کتاب توسط خانم آزاده معاونی، روزنامه نگار ایرانی‌--امریکایی، که در قسمت مرور کتاب روزنامه نیو یورک تایمز منتشر شد، را مطالعه کنید.

واضح است که خانم درخشش کوچکترین دانشی درباره ایران کنونی ندارند. ایشان ظاهراً در این توهم هستند که مردم ایران به دنبال فرزند محمد رضا شاه، که از 17 سالگی با ثروت موروثی پدر، که از مردم ایران گرفته شد، در آمریکا زندگی‌ کرده است، و دختر او که در آمریکا متولد شده، با ثروت و در ناز و نعمت بزرگ شده، به دلیل روابط پدر و پدر بزرگ خود با ثروتمندان امریکایی شغلی‌ می‌گیرد که برای آن کوچکترین تجربه و یا تخصصی ندارد، و هرگز در ایران نبوده است، هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها