أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۷۰۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت رفتارهای پوپولیستی دارد،گفت: دولتی که در حوزه اشتغال جوانان ناکام بوده است، سعی دارد با انحراف افکار عمومی از مسائل اقتصادی به حوزه اجتماعی سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که در دفتر خبرگزاری فارس این استان برگزار شد، اظهار کرد: دولتی که در حوزه اشتغال جوانان ناکام بوده است، سعی دارد با رفتارهای ماکیاویلیستی و فریب و انحراف افکار عمومی از مسائل اقتصادی به حوزه اجتماعی سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارد.

وی ادامه داد: آقایانی که در سال‌های نه چندان دور با زور، چادر بر سر دختران و زنان می‌کردند، امروز با انتشار عکس‌هایی قصد استفاده ابزاری از جوانان دارد و متاسفانه سوء استفاده از احساسات پاک جوانان دست‌آویز برخی دولتمردان شده است.

وی در خصوص ایجاد جبهه مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: روند عضوگیری در استان‎های مختلف انجام شده است نیروهای دلسوز و مردمی به عضویت جمنا درآمدند نیروهایی که در نظام مسؤولیت داشتند و کارآمد بودند به عنوان کاندیدای احتمالی معرفی شدند و 17 فروردین قرار است پنج گزینه انتخاب تا برای ثبت‎نام به فرمانداری‎ها و وزارت کشور مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: ما در چارچوب تصمیمات جمنا کار می‎کنیم و خارج از آن عمل نخواهیم کرد تصمیمات جمنا برگرفته از نظر آراء تمامی استان‎ها و کسانی است که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند و یک پشتیبانی مردمی خوبی را به همراه دارند از این رو مدیریت و مهندسی می‎شود.

زاهدی تاکید کرد: تمامی کسانی که تا این مرحله آمدند تعهد اخلاقی به جبهه مردمی انقلاب اسلامی دادند که در چارچوب تصمیمات جمعی رفتار کنند که امیدواریم پیروزی در انتخابات آینده از آن نیروهای ارزشی و انقلابی باشد تا دغدغه‎های مردم در حوزه معیشت، اقتصاد، فرهنگ و آسیب‎های اجتماعی با یک مدیریت کارآمد و با روحیه بسیجی و مشی انقلابی بر مشکلات فائق آییم.

وی در خصوص وضعیت جبهه اصلاح‎طلبان و تشتت آرا در این طیف گفت: طیف مقابل تا جایی که بنده از آن اطلاع دارم نظرات مختلفی وجود دارد برخی اصرار بر کاندیداتوری آقای روحانی دارند اما برخی به لحاظ ناکارآمدی این دولت و بر اساس نظرسنجی‎های صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که مردم به کارنامه دولت یازدهم یک نه بزرگ گفتند لذا نگران هستند که آقای روحانی رای نیاورد و کاندیدای دیگری را به عرصه انتخابات معرفی کنند.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمع‎بندی مشخص و شفافی در اردوگاه اصلاح‎طلبان دیده نمی‎شود، ابراز کرد: اما با وجود ناکامی‎های دولت برخی از اصلاح‎طلبان تاکید بر حضور آقای روحانی در عرصه انتخابات دارند.

زاهدی نگرانی اصلاح‎طلبان را در ناکارآمدی دولت عنوان کرد و گفت: دولت در حوزه‎های مختلف وعده‎هایی به مردم داد که نتوانست آنها را تحقق ببخشد و موجی از نارضایتی‎ را ایجاد کند دولت به جای اینکه مطالبات مردم را پاسخگو باشد و یا گزارش کار به وعده‎های داده شده در زمان انتخابات به مردم بدهد متاسفانه با ادبیاتی دور از شان و با ادبیات منقلی، بی‎سواد و غیره متوسل شده است.

وی اظهار کرد: دولت رفتارهای پوپولیستی دارد که زیبنده مسؤولان ارشد در جمهوری اسلامی نیست کسانی که این افکار را دارند برای آنها اصل بقا در قدرت مهم است و این که هدف وسیله را توجیه می‎کند دست به هر کاری می‎زنند در حالی که در نظام اسلامی قدرتمند بودن به معنای اینکه یک جریان بلامنازع اجرایی و بدون پاسخ روی کار آید نیست.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نظام هرچه مسؤولیت بالاتر می‎رود امانت سنگین‎تر می‎شود، تصریح کرد: اگر افراد از این امانت نتوانند به خوبی پاسداری کنند و بر اساس باورهای دینی و اعتقادی ما خسارت در دنیا خواهند دید و باید پاسخگوی قیامت و آرمان‎های شهدا، خون شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری باشند.

زاهدی با اشاره به اینکه تفکر ماکیاویلیستی و فریبکارانه پوپولیستی جایی در دین و مذهب و باورهای فرهنگی و ایرانی ما ندارد، اظهار کرد: ما ایرانی‎ها به جوانمردی و داشتن اخلاق معروف هستیم برخی رویکردها برای بقا در قدرت است درحالی که باید مبنای آن پاسخگویی و کارآمدی باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها