أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۷۱۰۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۱     ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
یکی از مراجع تقلید با اشاره به بالا بودن میزان تعطیلات در کشور گفت: کشورهای پیشرفته چنین تعطیلاتی ندارند و یکی از مشکلات مملکت و حوزه‌های علمیه این تعطیلات است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، با انتقاد از میزان تعطیلات در کشور و حوزه‌های علمیه گفت: حوزه دو سوم سال تعطیل است و اخیرا رسم شده وسط سال تحصیلی طلاب اردوی زیارتی می‌روند و دیگر ایامی باقی نمی‌ماند، این‌گونه می‌خواهیم شیخ طوسی‌ها از این حوزه‌هایی که بخش زیادی از سال تعطیل هستند، بیرون بیاید؟

وی با بیان اینکه اثرات تعطیلات در کشور هم همین‌طور است گفت: ملاحظه می‌شود تنها پنج روز ادارات تعطیل است ولی از 10 تا 15 روز را عید اعلام می کنند و می گویند شب عید است. اکنون سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، آیا با سه تا چهار ماه کار، تولید و اشتغال درست می‌شود؟ کشورهای پیشرفته چنین تعطیلاتی ندارند و یکی از معضلات مملکت و حوزه‌های علمیه این تعطیلات است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید اربابان فکر در زمینه تعطیلات مطالعه کنند و باید فکر اساسی برای تعطیلات حوزه‌ها شود.

وی عنوان کرد: اگر 70 سال عمر کنید 20 سال مفید بوده است، باید فکر شود چه استفاده‌ای از عمر شده است؛ ممکن است گوش شنوایی امروز نباشد ولی یک روز گوش شنوایی پیدا می‌شود؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها