أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۷۱۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
معاون اول رییس جمهور به موضوع حضورش در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای پوششی روحانی واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز پس از بازدید از سه مجموعه تولیدی و کشاورزی شهرستان رباط کریم در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهارداشت: یکى از اصلى ترین محورهاى اقتصادمقاومتى با بحث هاى کشاورزى، امنیت غذایى، تولیدات کشور و استفاده از ظرفیت ها براى راه اندازى تولیدات کشور مرتبط است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه ظرفیت هاى سنتى کشور فعال بوده و تا کنون گزارش هاى خوبى از نظر خودکفایى، امنیت غذایى هم از نظر تراز ارزى بخش کشاورزى بدست رسیده که امیدوارم در سال جارى هم در این زمینه توفیقات بیشترى داشته باشیم خصوصا برنامه خودکفایى در بخش شکر و کشت چغندر قند که در برخى مناطق کشور تهیه شده است .

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین در کشاورزی تصریح کرد: کشت بافت گیاهان با مقاومت بیشتر و کم مصرف از نظر منابع آبى و هم چنین بازدهى بالا از جمله اقداماتی با تکنولوژى هاى نوین به شمار می رود در واقع بیوتکنولوژى و سلول هاى بنیادى به کار گرفته شده که در این زمینه از یک مجموعه با این رویکرد بازدید صورت گرفت
برخى گیاهانى که با استفاده از این تکنولوژى نهال تربیت میکنند، از جمله گل محمدى که در ایران معروف است به یکى از مهم ترین کشت هاى داخل کشور به شمار می آید، هنگامى که به زیر مجموعه تولید آن در دنیا پرداخته میشود، ده ها محصول مختلف تنها از یک نهال درخت و بته گل محمدى به دست می آید. باید این گونه اقدامات در بسیارى از مناطق کشور، به خصوص تولید گیاهان دارویى رونق و گسترش بیشترى پیدا کند، زیرا طبیعت ایران به گونه اى است که بسیارى از گیاهان دارویى در کشور وجود دارد که نیازمندیم در برخى از آن ها اصلاحاتى انجام گیرد و خوشبختانه این کار صورت گرفته است.

وى با اشاره به اقدامات وزارت جهاد در زمینه پرورش ماهى در قفس گفت: سال گذشته موفق شدند١٦هزارتن ماهى در قفس پرورش دهند که وزارت جهاد برنامه ریزى کرده این عدد را در سال جدید به ٥٠هزارتن برساند.

معاون اول رییس جمهور محدودیتى که بخش خصوصى در زمینه کشت گلخانه اى با آن رو به روست مربوط به اخذ مجوزها است که برخى استان ها قدرى سخت گیرى داشته اند که اخیرا استان خراسان رضوى سفر کرده بودم و اکنون هم به شهرستان رباط کریم آمده ایم که دوستان از برخى محدودیت هاى کشت گل خانه اى که توسط برخى مسوولان ایجاد شده، گلایه مند بودند که انشالله با پیگیرى هاى آقاى حجتى و کمک دولت زمینه توسعه ى این کشت هم به وجود بیاورد

جهانگیرى در پاسخ به این سوال که امسال سال انتخابات است، برخى سایت ها اسم شما را به عنوان یکى از کاندیداهاى پوششى آقاى روحانى نام برده اند. آیا در انتخابات ریاست جمهورى شرکت میکنید یا خیر گفت: بنده فقط راجع به کشاورزى صحبت می کنم.

وى در پاسخ به این سوال که آیا جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتى امسال هم تشکیل می شود؟ گفت: بله. ستاد فرماندهى اقتصاد مقاومتى در نظام تصمیم گیرى دولتى جایگاه جدى دارد که باید از این ستاد، اقتصاد مقاومتى را پیگیرى و نظارت کنیم و هرسال طرح هاى متناسب با برنامه اى که براى آن سال پیش بینى میشود تنظیم کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها