يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۳۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش پایگاه 598، حمید رضا جلایی پور از فعالان فتنه 88 در گفتگو با یکی از سایت های حامی روحانی گفته: « اگر آقای جلیلی بیاید، (اقتصاد) ایران در عرض 4 سال مثل ونزوئلا میشود!» هر چه حرفهایش را خواندم تا ببینم استدلالش برای این حرف چیست، چیزی ندیدم. جالب است فقط همین را گفته و استدلالی هم نکرده! از طرف دیگر تخصصی هم در اقتصاد ندارد که انسان تصور کند این حرف یک پیشتوانه نظری یا علمی دارد؛ اما تا جایی که میدانم ونزوئلا اگر امروز دچار چنین وضعیتی شده یک علت ریشه ای دارد و آن اینکه در سالهای گذشته تمرکز ونزوئلا در اقتصاد بر «خام فروشی» بوده است و علاوه بر آن میزان نقدینگی نیز در این کشور به طور عجیبی رشد داشته است.
 
از طرف دیگر به یاد ندارم در همه سالهای گذشته هیچ رییس جمهوری به اندازه حسن روحانی نسبت به فروش بیشتر نفت به صورت خام «تفاخر» کرده باشد؛ چنانچه در این چند سال یکی از شاه بیت های سخنان روحانی این بوده که بعد برجام توانسته ایم نفت خام بیشتری بفروشیم! هر چند در کنار این مساله رقم نقدینگی نیز در دولت یازدهم به رقم بی سابقه 1200 میلیارد تومان رسیده است.
 
همه حرف همین است؛ بر اساس شواهد موجود اتفاقا اگر کسی اقتصاد ایران را شبیه ونزوئلا کرده باشد، کسی جز شخص شخیص  حسن روحانی و دولت یازدهم نیست؛ دولتی که تمام افتخارش خام فروشی بیشتر و فروش نفت بیشتر نسبت به گذشته است؛ دقیقا در این عرصه دارد راهی را می رود که پیش از این ونزوئلا رفته بود و جالب است سعید جلیلی از معدود کاندیداهای احتمالی انتخابات 96 است که حداقل در چند سخنرانی اخیرش نسبت به خام فروشی نه تنها در عرصه نفت و انرژی بلکه کشاورزی نیز هشدار داده و از ضرورت بکارگیری صنایع تبدیلی برای اشتغال زایی بیشتر در این عرصه سخن گفته است.
 
یادمان نرود، سال 92 گفتند جلیلی بیاید تحریم ها بیشتر می شود، روحانی بیاید تحریم ها از بین می رود! 4 سال گذشته و آن کسی که قرار بود تحریم ها را لغو کند، هسته ای را داد و تحریم ها را هم بیشتر کرد! امسال هم بدون اینکه دلیلی ذکر کنند می گویند جلیلی بیاید ونزوئلا می شویم! غافل از آنکه 4 سال است تجربه ونزوئلائیزاسیون کردن ایران حداقل در بخش «خام فروشی» شروع شده است...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها