يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۳۶۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بنده معتقدم طی ۴ سال می‌توانیم فقر را ریشه‌کن کنیم، گفت: هنر یک رئیس‌جمهور اداره ژنرال‌هاست، اما با دست‌فرمان فعلی دولت‌ها سند چشم‌انداز تا ۴۰ سال دیگر هم محقق نخواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست اقشار و کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که عصر امروز دوشنبه 14 فروردین ماه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به وجود تبعیض و فساد در جامعه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از 38 سال در مرحله دوم خود متوقف شده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «ما در مرحله نظام اسلامی متوقف شده و نتوانسته‌ایم جامعه اسلامی و الگوی اسلامی را شکل دهیم».

زاکانی در ادامه با اشاره به تفاوت برنامه‌های توسعه غرب با برنامه پیشرفت در جامعه اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که ما راه را اشتباه رفته‌ایم و باید بازگردیم؛ انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید و فتح لانه جاسوسی، انقلاب دوم بود و ما امروز نیازمند انقلاب سوم هستیم و باید کشور را بر اساس مکتب امام(ره) بسازیم.

وی افزود: نظامات کشور ما با نگاه غرب‌گرایانه است که توسط آقای هاشمی با الگوگیری غلط از غرب و استمرار آن در دوران اصلاحات با الگوگیری سیاسی غلط ادامه یافت که نیازمند اصلاح آن هستیم.
 

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه کشور باید بر مدار خودباوری حرکت کند،‌یادآور شد: انسان غربی مبنای فکری‌اش سودجویی است در حالی که غایت انسان در نگاه اسلامی، کمال‌طلبی است. لذا ما در مدل اسلامی تأکیدی بر فردیت نداریم و جامعه را هم یک جمع جبری نمی‌دانیم؛ چراکه وقتی قرار است انسان کمال‌جو باشد، جامعه نیز به دنبال رشد و تعالی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتکای ما جامعه علوی و آنچه الگوی ماست و ساخته خواهد شد، جامعه مهدوی است،‌افزود: ما باید مقدمات ظهور را فراهم کنیم و در چنین جامعه‌ای فرهنگ، زیرساخت است نه اقتصاد و پایه حل مشکلات اقتصادی نیز فرهنگ است.

زاکانی اولویت امروز کشور را اقتصاد دانست و در عین حال تأکید کرد: مشکل جامعه ما را فرهنگ حل می‌کند و ما نیازمند بازگشت به مبانی خود هستیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که در دوران جنگ تحمیلی، 43 کشور به عراق کمک کردند و ما از 11 کشور اسیر داشتیم، خاطرنشان کرد: ما در همه مواضع می‌توانیم مدل بومی داشته باشیم کمااینکه با مدل بومی در حوزه دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم.

وی تأکید کرد: تا زمانی که عناصر فرسوده و ناباور به مکتب امام(ره) در جامعه باشند، ما نمی‌توانیم مسیر دیگری را انتخاب کنیم، لذا باید اقتصاد را مردمی کرد همان‌طور که دفاع را مردمی کردیم.

زاکانی در ادامه با تأکید بر این نکته که کانون اصلی در هر جامعه‌ای خانواده است، به نقش برجسته زن در خانواده اشاره کرد و افزود: بانوان در خانواده نقش محوری و اساسی دارند؛ بنابراین باید با تسهیل در امر ازدواج و رفع دغدغه‌های معیشتی به بهبود وضعیت سلامت، امنیت و مسکن بپردازیم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نکته دوم را توجه به تعلیم و تربیت برشمرد و خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت شامل مدرسه، مسجد، دانشگاه، حوزه علمیه و تمام نهادهای فرهنگی کشور می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل 4.5 میلیون دانشجو در کشور که بیش از 2 میلیون آنها دانشجوی علوم انسانی هستند، گفت: ما به صورت رایگان این فرصت را در خدمت غرب قرار داده‌ایم و کسی به مطالبات رهبری در این زمینه توجهی ندارد.

زاکانی لایه سوم را توجه به مباحث سلامت، رفاه، کار، تولید،‌ اقتصاد، تجارت و مسائل حقوقی و قضایی برشمرد و گفت: امروز متأسفانه اکثر بانک‌های ما ورشکسته هستند اما چرا آن را اعلام نمی‌کنند، نرخ سود بین بانکی 30 درصد است و بانک‌ها به صورت پشت پرده به یکدیگر پول قرض می‌دهند و سیستم ربوی بانک‌های ما کمرشکن است.

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه سهم سرمایه‌گذاری برای بانک‌های خصوصی 15 هزار میلیارد است، تأکید کرد: اگر مسیر کشور بر مدار اقتصاد مقاومتی باشد، کشور پیش خواهد رفت.

وی لایه چهارم را لایه نظامات و قوانین عنوان کرد و گفت: اگر در این حوزه تحولی صورت نگیرد، بیچاره خواهیم شد.

زاکانی لایه پنجم را لایه قوا عنوان کرد و افزود: 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی ما تشکیل شده است که با توجه به دو طرفه بودن این پرونده‌ها، ما 30 میلیون پرونده قضایی داریم، آن‌هم با 7 هزار قاضی که باید برای این حوزه نیز برنامه دقیق داشت.

دبیر کل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به وجود فساد، عدم شفافیت، بی‌عدالتی و فقر در کشور یادآور شد: این مسائل کشور را به آتش می‌کشاند، ما سال اول جنگ و در زمان فرماندهی بنی‌صدر چهار عملیات کردیم که در هر چهار عملیات از جمله کرخه، هویزه و آبادان شکست خوردیم، اما زمانی که با باور و ایمان و خودباوری مسیر تغییر کرد، ما موفق شدیم.

وی در ادامه سخنان خود جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را پایه‌ای امیدبخش عنوان کرد و ادامه داد: همه مکلف هستیم به خروجی آن پایبند بوده و متعهد هستیم هر کس کاندیدای نهایی «جمنا» باشد به او کمک کنیم.

زاکانی اظهار داشت: ما پایه‌های کار را از پایین گذاشته‌ایم و لایه‌های نهایی آن نیز فضای بین‌الملل است که برای آن نیز برنامه داریم.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای اصلاح وضع موجود چقدر زمان لازم دارید، گفت: یک زمانبندی ما تا سال 98 است که برای کارهای فوری نیاز داریم، یک دوره دیگر تا سال 1400 و دوره سوم نیز تا سال 1404 است که چشم‌انداز ما نیز محسوب می‌شود، اما با همین دست‌فرمان که دولت‌ها پیش می‌روند ما تا 40 سال دیگر هم به چشم‌انداز نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بنده برنامه‌های خود را روز پنجشنبه در مجمع دوم جمنا ارائه خواهم کرد، گفت: معتقدم طی چهار سال می‌توان فقر را ریشه‌کن و فساد و تبعیض را به سمتی برد که مردم در جامعه احساس عدالت کنند.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه حقوق رئیس‌جمهور باید مانند حقوق معلمان باشد و این شدنی است، خاطرنشان کرد:‌ یک عده نمی‌خواهند هم‌رنگ مردم شوند در حالی که حقوق وزرا حداکثر باید مانند اساتید دانشگاه باشد.

این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه مرکز تمام تغییرات دولت است و در دولت باید کسی باشد که منطق رهبری را فهم کند تا بتواند دست به تحول بزند،‌ یادآور شد: هنر یک رئیس‌جمهور اداره ژنرال‌هاست؛ رهبر ما کسی است که در 38 سال گذشته در جایگاه‌های مختلف حضور داشته و کشور را مانند کف دست خود می‌شناسد.

وی با بیان اینکه من قائل به کار سیستمی هستم و معتقدم باید قبیله‌‌سالاری را کنار گذاشت، تصریح کرد: ما باید اشتغال جوانان را فراهم کنیم، جامعه ما یک جامعه جوان است که می‌تواند به بهترین نحو در اداره کشور مشارکت داده شود، لذا یکی از راهکارهایی که به دنبال آن هستیم تغییر قانون کار با مشارکت مردم است.

زاکانی فوریت امروز کشور را بحث اشتغال عنوان کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص عدم احراز صلاحیت در انتخابات 92 گفت: اولاً دست آنها درد نکند که کار ما را راحت کردند و بنده نامه زدم و از شورای نگهبان تشکر کردم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر کس در جمهوری اسلامی فکر کند از دیگران بهتر است فرد بدبختی است، گفت: بنده 15 اردیبهشت سال 92 خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند؛ «من نمی‌گویم بیایید یا نه»، اما در عین حال فرمایشی داشتند که به گفته افرادی که آنجا بودند این سخنان را به 11 نفر دیگر نگفته بودند، لذا بنده احساس تکلیف کردم که باید بیایم؛ آقای جنتی به بنده گفتند که مشکلی ندارم، اما بعد از آن نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد هرچند که ما هیچ ادعایی نداریم و یک بسیجی هستیم که وظیفه خود را در جبهه و دانشگاه و مجلس پیدا کرده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها