کد خبر: ۴۱۷۳۶۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۵     ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: ۱۵ تا ۲۵ میلیارد دلار قاچاق از مرزها جابه جا می شود اما دولت آمار قاچاق را کم اعلام می کند.

به گزارش پایگاه 598، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست جمعیت مردمی نیروهای انقلاب که عصر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به تعاریف آزادی در کشور گفت: ما در کشور در حوزه سیاسی آزادیم اما این آزادی را نداریم که بر مسئولین نظارت کنیم ما نسبت به سایر کشورها از عدالت برخورداریم اما در عدالت نیز آسیب پذیر هستیم. 

وی تصریح کرد: مردم ما انقلاب کرده اند اما پس از 38 سال در مرحله دوم انقلاب متوقف شدند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در نظام اسلامی متوقف شدیم و نتوانستیم تمدن اسلامی را رقم بزنیم. 

زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان جبهه انقلاب باید به سمتی نشانه برویم که ماحصل آن درست حرکت کردن است. 

**امروز کشور نیازمند انقلاب سوم است 

وی تصریح کرد: انقلاب ما در سال 57 پیروز شد و انقلاب دوم یعنی فتح لانه جاسوسی در سال 58 صورت گرفت و امروز کشور نیازمند انقلاب سوم است به معنی آن که باید انقلاب را از مکتب امام بسازیم و کشور باید در این مدار حرکت کند. 

زاکانی با بیان اینکه فکر انسان غربی فکر انسانی سودجو است ادامه داد: ما انسان را یک انسان کمال طلب می خواهیم لذا انسان مجزای از جامعه نداریم وقتی بنا شد انسان کمال جو و بی انتها باشد به همان نسبت جامعه نیز کمال طلب خواهد شد و آنچه در این مسیر الگو ماست رسیدن به جامعه مهدوی است. 

**در جامعه اسلامی اولویت اصلی فرهنگ و فوریت اقتصاد است 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این نگاه زیرساخت جامعه فرهنگ است و در چنین جامعه ای تولید بیشتر و مصرف بیشتر مشکل ما را حل نخواهد کرد لذا در جامعه اسلامی اولویت اصلی فرهنگ است اما امروز فوریت ما اقتصاد است. 

وی مشکل امروز جامعه را در الگو گیری غلط اقتصادی از غرب در زمان هاشمی و الگوی اشتباه فرهنگی در زمان اصلاحات دانست و ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس 43 کشور به عراق کمک می کردند اما آن نوع مواجهه با این مسئله ما را در دنیا پیروز کرد. 

زاکانی با تاکید براینکه اقتصاد و فرهنگ همان طور که دفاع مردمی شد باید مردمی شود خاطر نشان کرد: در جامعه کانون اصلی فرهنگ خانواده است و اگر خانواده اصلاح شود کل جامعه اصلاح می شود. 

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فاکتورهای اصلاح خانواده را تسهیل در امر ازدواج ، توجه به اشتغال، دقت در سلامت، امنیت و مسکن دانست و تاکید کرد: در همین راستا تعلیم و تربیت باید در همه زمینه ها پیشران باشد که این موارد شامل مدارس، حوزه ها و همه مراکز فرهنگی می شود. 

وی با انتقاد از اینکه در شرایط فعلی جامعه به ندای هل من ناصر رهبری توجهی نمی شود افزود: لایه بعدی لایه سلامت و تامین اجتماعی است. 

زاکانی مواردی هم چون اقتصاد و تجارت و فرهنگ و آموزش را دارای اهمیت بالایی دانست و تصریح کرد: در حوزه فرهنگ اگر خودباور باشیم به جایگاه واقعی خود خواهیم رسید. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خام فروشی یادآور شد: ما عادت به خام فروشی کرده ایم این در حالی است که در شرایط فعلی می توانیم 13 میلیون تن ظرفیت کارخانه ها را فعال و اشتغال ایجاد کنیم. 

**نظام ربوی کمر کارخانه ها را می شکند 

وی با انتقاد از نظام ربوی نیز گفت: از دست نظام ربوی کمر کارخانه ها می شکند، این در حالی است که برای بانک ها بعضا هزار میلیارد نقدینگی ایجاد می شود اما اکثریت بانک ها ورشکسته هستند ولی اعلام نمی کنند و نرخ سود بین بانکی به منظور آنکه مبلغ مورد نظر به سپرده گذاران داده شود 30 درصد است برهمین اساس رئیس بانک مرکزی 25 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بانک ها را اعلام می کند اما آن را در آمار جدید حذف می کند. 

زاکانی افزود: 15 تا 25 میلیارد دلار قاچاق از مرزها جابه جا می شود اما دولت آمار قاچاق را کم اعلام می کند.

 

**جمنا یک پایه امید بخش است/ همه ما مکلف به حمایت از خروجی آن هستیم

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فساد در کشور و عدم شفافیت و بی عدالتی و فقر جامعه و جوانان را به آتش می کشد گفت: براین اساس جمنا یک پایه امیدبخش است و همه مکلف به پای بندی به خروجی جمنا هستیم و به اعتقاد من یک نفر باید از دل جمنا بیرون بیاید و هر کس که باشد ما موظف به کمک کردن به آن هستیم. 

**طی 4 سال فقر و فساد و تبعیض ریشه کن خواهد شد 

وی در ادامه این سخنرانی در پاسخ به سوالات حضار در مورد چگونگی عملیاتی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: ما معتقدیم با برنامه هایی که پنج شنبه ارائه خواهیم داد طی چهار سال فقر و فساد و تبعیض را می توان ریشه کن کرد که مردم در این شرایط حس عدالت کنند. 

زاکانی با بیان اینکه یک رئیس جمهور باید با حقوق معلمین زندگی کنند ادامه داد: اما عده ای نمی خواهند همرنگ مردم شوند به اعتقاد من حقوق وزرا نیز باید مثل اساتید دانشگاه باشد. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیستم ربوی یادآور شد: سیستم ربوی در حقیقت جنگ با خدا است و ما متاسفانه از هر چیز به جز جنگ با خدا می ترسیم.   

وی تصریح کرد: به اعتقاد من دولتی باید روی کار بیاید که منطق رهبری را فهم کند و هنر یک رئیس جمهور در حقیقت اداره ژنرال هاست و اگر رهبری هم نبود عقل حکم می کرد که از این ویژگی ممتاز استفاده شود. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص به کارگیری افراد در دولت احتمالی پیش رو گفت:  ما اجازه نداریم کسانی که ما را قبول ندارند حذف کنیم من قائل به کار سیستمی و به کارگیری بزرگان هستم به اعتقاد ما در مسئله برجام هم همه باید نظر می دادند و این موضوع یکی از جلوه های کار جمعی است. 

وی اولویت امروز جامعه را فرهنگ و فوریت آن را اشتغال دانست و در خصوص برنامه های خود در مورد مسئله بهداشت و درمان گفت: به اعتقاد من کشور بر مدار طب نوین اداره نخواهد شد و هر چه پول در حلق طب نوین بریزیم کار بدتر خواهد شد به اعتقاد من طب نوین باید طب مکمل باشد. 

زاکانی در خصوص برنامه های خود در مورد زنان بی سرپرست نیز گفت: همان طور که عنوان کردم کانون اصلی تحولات در هر جامعه خانواده است و دولت در نظام اسلامی مسئول تامین معاش کسانی است که نمی توانند معاش خود را تهیه کنند. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد مسئله رد صلاحیت خود در دوره قبل نیز گفت: من برای این تصمیم به محضر آقا شرفیاب شدم و ایشان فرمودند من نه می گویم بیا و نه می گویم نیا. در همین راستا آقای جنتی نیز به من گفت تو مشکلی نداری برو اما فردای آن روز نمی دانم چه شد که به هر حال این اتفاق افتاد و البته من اعتقاد دارم که دوستان به من لطف کردند. 

وی در خصوص برنامه های خود برای خروج کشور از بحران های اقتصادی نیز گفت: کشور باید از رکود خارج شود که ابزار آن نیز در داخل کشور وجود دارد و باید احیا شود تا از احیای آنها میلیون ها شغل ایجاد شود. 

زاکانی در خصوص مسئله آلودگی هوا در جنوب نیز گفت: بعضا این مسائل که راه حل هایی نیز دارد به دلیل منافع نادیده گرفته می شود الان طرح هایی وجود دارد که می توان این مکان های خشک را تبدیل به محل اشتغال مردم کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها