أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۷۴۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
ماجراي اميد نورافكن و استقلال چيزي نيست كه در فوتبال ايران تاكنون پيش نيامده باشد.

به گزارش پایگاه 598، ايسنا نوشت: در دقيقه ۸۹ ديدار تيم‌هاي استقلال و فولاد خوزستان اميد نورافكن جاي خود را به جابر انصاري داد ولي اين پايان كار نبود و او درگيري لفظي شديدي با يعقوب كريمي ديگر بازيكن نيمكت‌نشين پيدا كرد و نزديك بود كه كار به زد و خورد جدي بكشد كه ساير نيمكت‌نشينان مانع از اين اتفاق شدند.

شب گذشته عليرضا منصوريان در اظهاراتي كه با برنامه ۹۰ داشت اين ماجرا را اينگونه توضيح داد: با وساطت مهدي رحمتي، خسرو حيدري و اميد ابراهيمي از اتفاق گذشته نورافكن عبور كرديم. روز بازي با فولاد به همراه ابراهيمي و حيدري خيلي او را راهنمايي كرديم. جدا از اين مسئله كه نياز به تنبيه او است، در مسيركارمان به او نياز داريم. به احترام ابراهيمي و كريمي بايد با او برخورد شود تا نسل بعد هم به نورافكن احترام بگذارد. امروز نورافكن نتواند حرف بزرگترها را ببيند بعدا براي خودش اتفاق مي‌افتد. فعلا نخواستيم نورافكن در تمرين باشد ولي بايد ببينيم اميد متوجه اشتباه خود شده است يا نه. اميد ابراهيمي حامي نورافكن بوده و جدا از تنبيه اين بازيكن نياز به كمك دارد. نورافكن بازيكن مكتب استقلال است و بايد در اين مسير بداند وقتي بي‌احترامي مي‌كند، آقايان عبداللهي و فريبا روي نميكت هستند كه بزرگتر ما بوده‌اند. اميدوار هستم به اميد كمك كنيم تا از اين شرايط خارج شود.

ماجراي اميد نورافكن قصه جديدي در فوتبال ايران نيست و موارد مشابهي را مي‌توان به راحتي در اين زمينه پيدا كرد. نورافكن سن زيادي ندارد و لازم است تا متوجه رفتار اشتباهش باشد. در زير نمونه‌اي از بازيكناني كه راه نورافكن را رفته‌اند را مشاهده مي‌كنيد:

* محمدرضا خانزاده:

مدافع ۲۵ ساله‌اي كه در همه رده‌هاي ملي ايران بازي كرده است، اين روزها در سياه جامگاني توپ مي‌زند كه براي سقوط نكردن مي‌جنگد. خانزاده مي‌توانست هم اكنون مثل پورعلي گنجي، منتظري و سيد جلال حسيني از مدافعان تيم ملي باشد اما بي احترامي او به يك هوادار پرسپوليس و انتشار فيلم آن اتفاق باعث شد تا شش ماه محروم شود و علاوه بر از دست دادن پرسپوليس، تيم ملي را هم از دست بدهد.

* شيث رضايي:

درست است كه شيث هيچگاه در حد يك ستاره در خط دفاع نبود ولي مدتي توانست حتي به بازوبند كاپيتاني پرسپوليس دست پيدا كند. بي انضباطي‌هاي او و اختلافاتش با علي دايي كه اوج آن بعد از داربي و بستن بازوبند كاپيتاني پرسپوليس روي مچ دستش بود، موجب شد چند بار به پرسپوليس رفت و آمد داشته باشد اما اتفاق معروف ديدار پرسپوليس و داماش باعث شد تا عملا او براي هميشه از فوتبال حذف شود.

شيث اگر دچار حواشي نمي‌شد، امروز با ۳۳ سال سن اگر در پرسپوليس نبود، حداقل در يك تيم متوسط ليگ برتري بازي مي‌كرد.

* پيام صادقيان:

بازيكن ۲۶ ساله فعلي ماشين‌سازي وقتي كه در ذوب‌آهن و پرسپوليس بازي مي‌كرد، نويد يك علي كريمي يا مجتبي جباري جديد را مي‌داد اما حواشي بي پايان او و اظهارات عجيبش باعث شد تا خيلي زود از دور ستاره‌ها خارج شود. صادقيان استعداد بزرگي بود كه براي تيم ملي در همه رده‌ها به ميدان رفته بود. با اين‌حال حواشي ناتمام او در نهايت به بازي با سايپا رسيد و وقتي كه او حاضر نشد به عنوان تعويض سوم به ميدان برود و با كريم باقري درگيري لفظي پيدا كرد، در آخر حكم اخراج اين بازيكن از پرسپوليس صادر شد.

بعد از جدايي اين بازيكن از پرسپوليس، عليرضا منصوريان خواهان حضور او در نفت تهران شد و قول داد كه او را دوباره راهي تيم ملي كند اما سرمربي آن روزهاي نفت تهران خيلي زود فهميد كه كار صادقيان به پايان رسيده است و او به اين راحتي نمي‌تواند به تيم ملي و سطح بالاي فوتبال ايران بازگردد.

* سخن آخر:

در فوتبال ايران مي‌توان چندين و چند نام ديگر را هم نام برد كه با بي انضباطي يا احساس رشد سريع و ستاره شدن، خود را به نابودي كشانده‌اند. اميد نورافكن دوبار استقلال را براي حضور در تيم ملي جوانان، بي اجازه ترك كرد و تنبيهاتي هم كه درباره‌اش اعمال شده ظاهرا خيلي كارساز نبوده است. شايد اين بازيكن لازم باشد مشاوران بهتري براي خود انتخاب كنند؛ مشاوراني كه نخواهند او هم به زودي به چرخه سقوط بيفتد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها