يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۵۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
دولت سوریه در واکنش به اتهام‌ها علیه خود در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب، ضمن تکذیب این گونه ادعاها آن را «کذب محض» خواند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دولت سوریه در واکنش به اتهام‌ها علیه خود در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب، آن را تکذیب کرد.

بنابر اعلام شبکه تلویزیونی الحدث، دولت سوریه عصر روز سه شنبه (امروز) در واکنشی رسمی به ادعاهای معارضان و مخالفان داخلی در خصوص استفاده دمشق از گاز سمی آن را «کذب محض» خواند.

رسانه‌های وابسته به معارضان سوریه صبح امروز سه شنبه اوقوع حمله شیمیایی به شهر خان شیخون، واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند.

این رسانه‌های دولت سوریه را متهم به استفاده از گازهای سمی سارین کردند و مدعی شدند که یک فروند جنگنده سوخوی 22 به این شهر حمله شیمیایی کرده است.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان تعداد کشته‌های این حمله را 58 نفر و ده‌ها زخمی اعلام کرد که بیشتر آن‌ها از زنان و کودکان بوده است.

قرار است سازمان ملل به درخواست فرانسه جلسه‌ای اضطراری در رابطه با اتهام دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی تشکیل دهد.

وزارت دفاع روسیه نیز در پی اتهاماتی مبنی بر دست داشتن مسکو در حمله شیمیایی به استان ادلب،‌ اساسا هرگونه حمله هوایی به این استان را رد کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بعد از این حادثه اعلام کرد که دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مسئول حمله شیمیایی در این کشور است.

گروهک‌های تروریستی و معارضان پیش از این نیز چندین حمله شیمیایی در مناطقی از ریف حلب و دمشق انجام داده و دولت سوریه را متهم به انجام چنین حملاتی کرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها