امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۱۷۵۱۴
زمان انتشار: ۰۸:۳۷     ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
استاد حسن عباسی در یادواره شهدای ازنا:
وی تصریح کرد: تمام دارایی هسته‌ای کشور را در طبق اخلاص گذاشته و به غربی‌ها دادیم تا اجازه دهند کمپانی پژو فرانسه اجازه ورود قطعات یدکی به ایران دهد درحالی‌که امروز ده‌ها موشک در کشور ساخته‌شده که یک پیچ این موشک‌ها از بیرون مرزها نمی‌آید بنابراین در صنعت خودرو هم می‌توان همچون موشک پیشرفت داشته باشیم
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، استاد حسن عباسی در چهارمین یادواره 60 شهید منطقه جابلق ازنا با اشاره به لزوم فراگیری درس مهم الگو گیری در برگزاری یادواره‌های شهدا اظهار داشت: امروز مفهوم مدافع حرم دو روایت دارد گروهی می‌گویند آن‌ها برای پول می‌روند و نمک بر زخم خانواده شهدای مدافع حرم می‌پاشند و عده‌ای دیگر از جریانات سیاسی داخل کشور می‌گویند دیکتاتوری در سوریه به نام بشار اسد است که گروهی از ایران برای دفاع از وی اعزام می‌شوند اینان مقاماتی در سطوح بالای برخی جناح‌های سیاسی هستند که چنین ادعایی می‌کنند.

وی افزود: این تفکر از تربیت سرمایه‌داری آمده و طرفداران این تفکر همه‌چیز را در عالم به‌صورت کالا می‌نگرند و قیمت برای آن تعین می‌کنند که این جامعه سرمایه‌داری است و چطور ممکن است جوانی در اوج جوانی به‌جای اینکه تفریحات رایج امروز جوانان را داشته باشد برود و جان خود را در این راه نثار کند پس از دید این دسته افراد، کشته شدن قیمت دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بیان کرد: اگر در چنین فضایی کسی بها داشت امام حسین(ع) می‌شود که خون‌بهای ایشان خدا شده و این‌گونه ثارالله می‌شود و این به معنای این است که خون‌بهای امام حسین(ع) خود خداست و به تعبیر علامه طباطبایی مصداق بها الله امام حسین(ع) است.

وی بابیان اینکه اگر کسی قیمت داشته باشد باخته و برد واقعی باکسی است که بها داشته باشد، عنوان کرد: کسی که این‌گونه است شهید است و شهید به کمتر از خدا، خود را نمی‌فروشد چراکه شهید به نفس مطمئنه رسیده و بها چنین کسی خود خداست و بر این اساس جوانانی که همچون دوره دفاع مقدس امروز مدافع حرم می‌شوند بهادارند.

عباسی با انتقاد از قراردادهای سنگین مربیان ورزشی آن‌ها را مصداقی از فیش‌های نجومی دانست و افزود: 12 میلیارد تومان باید صرف یک مربی خارجی شود تا توپ زدن را به بازیکنانی که سال‌ها بازی کرده‌اند، یاد دهد و در عصری که زندگی‌ها قیمت دارند جوانانی پیدا می‌شوند که بهادارند و پشت پا به دنیای  فوتبالیست، سینماگر، خواننده و سیاستمداران زده و شهید می‌شوند چراکه عالم را محضر خدا می‌دانند.

وی گفت: اگر همه‌چیز قابل‌خرید و فروش بود به‌اجبار روی آن قیمت می‌گذاریم اما هنگامی‌که خیلی از چیزها همچون دفاع از امنیت کشور و عشق به امام حسین(ع) کالا نباشد آن‌ها بها پیدا می‌کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به با جنگ‌ها داخلی سوریه و تخریب تمامی زیرساخت‌های این کشور و کشته شدن جمعیت بسیاری از شهروندان در اثر این جنگ‌ها اظهار داشت: سوریه با این جنگ‌ها 70 سال به عقب بازگشته است.

وی تصریح کرد: تمام دارایی هسته‌ای کشور را در طبق اخلاص گذاشته و به غربی‌ها دادیم تا اجازه دهند کمپانی پژو فرانسه اجازه ورود قطعات یدکی به ایران دهد درحالی‌که امروز ده‌ها موشک در کشور ساخته‌شده که یک پیچ این موشک‌ها از بیرون مرزها نمی‌آید بنابراین در صنعت خودرو هم می‌توان همچون موشک پیشرفت داشته باشیم چراکه ساخت خودرو سخت‌تر از ماهواره‌بر مدار گذاشتن که نیازمند تعریف صدها هزار کارکرد است، نیست.

عباسی با تصریح بر اینکه مدیران صنعت خودروسازی قیمت دارند اما مدیران صنعت هوافضا بهادارند، یادآور شد: آمریکا برای اسرائیل سیستم ضد موشکی با میلیاردها دلار هزینه ساخته تا هر موشکی را روی هوا بزنند و گنبدی بالای شهر تلاویو و حیفا درست کرده‌اند اما بیش از چهار هزار فقره از راکت‌های فجر 333 میلی‌متری با طول پنج‌متر و بُرد 70 کیلومتر دو سال پیش به تلاویو و حیفا اصابت کرد که از هر هفت موشک یک موشک به سیستم موشکی تلاویو اصابت کرد و این نشان‌دهنده قدرت موشکی ایران است.

وی با اشاره به تلاش متخصصان داخلی در تولید انواع موشک‌های دوربرد خاطرنشان کرد: موشک کروز درنبرد 33 روزه ناوهای اسرائیل را مورد هدف قرارداد این موشک به‌قدری پیچیده است که هزاران اتومبیل پیچیده به پیچیدگی آن نیست و درنبرد انقلابیون یمن نیز مورد استفاده قرار گرفت و ریاض را مورد هدف قرارداد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: طی 10 سال گذشته چهار بار با اسرائیل در جبهه‌های مختلف درنبرد 33 روز حزب‌الله لبنان، 22 روزه حماس و جهاد اسلامی در غزه، نبرد هشت‌روزه سال 1390 و دو سال پیش درنبرد 51 مقابله کرده‌ایم.

وی با طرح این پرسش که چرا ما سلاح انقلاب اسلامی داریم اما اتومبیل و هواپیمای انقلاب اسلامی نداریم، بیان کرد: مدیران آنجا قیمت دارند اما بها ندارند بنابراین شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بها داشتند و جوانان باید کاری کنند که قیمت نداشته باشند بلکه بها داشته باشند.

عباسی در ادامه به شکل‌گیری گفتمان  دیگری در جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم اعزام مدافعان حرم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: داعش پس از رسیدن به حرم حضرت یونس در عراق آن را ویران کرد و بعد هم مدعی شد در صورت رسیدن به مدینه و مکه نیز همین کار را انجام می‌دهد و پیش‌ازاین نیز برای شهرهای مقدس نجف، کربلا، سامرا و کاظمین و حرم حضرت زینب(س) نیز خط‌ونشان کشیدند و اگر تا امروز دستشان به این حرمین نرسیده دلیل اصلی آن این است که برخی‌ها قیمت نداشتند که به این بیندیشند که برای دیکتاتوری همچون بشار اسد و یا برای پول بجنگند.

وی موضوع بالاتر از دفاع از حرم را دفاع از اصل اسلام که هدف دشمنان است، دانست و افزود: روزی که داعش عراق را گرفت و تا پشت بغداد رسید 80 درصد سوریه نیز سقوط کرده بود و آمریکا، رژیم صهیونیستی و 50 میلیون دلار پول عربستان و تمامی ناتو ایستاده بودند تا بساط اسلام را جمع کنند.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: رئیس شورای روابط خارجه آمریکا در همان زمان ضمن مقاله‌ای نوشت جنگ مذهبی جدید 30 ساله شروع‌شده و در این جنگ شیعه و سنی چنان همدیگر را می‌کشند تا اسلام از بین برود، ریچارد هاوس معتقد است پیش‌ازاین در 400 سال پیش نیز چنین جنگی در اروپا بین مسیحیان کاتولیک با مسیحیان پروتستان شکل گرفت و 30 سال چنان از هم کشتند که کل مسیحیت نابود شد.

وی ادامه داد: کینه و نفرت بین آن‌ها چنان جدی شد که کلیساهای همدیگر را به آتش کشیدند و جمعیت اروپا از این‌همه کشتار نصف شد و از هر سه آلمانی دو نفر کشته شد و 30 سال همچون طاعون سیاه جنگ و کشتار مذهبی شکل گرفت و پس‌ازآن در نسل بعد دین و مسیحیت کنار گذاشته شد و از این دوران غرب سکولار یا مدرن شروع شد، غربی که در آن دین هیچ‌کاره است.

عباسی گفت: ریچارد هاوس می‌گوید همان وضعیت امروز در جامعه اسلامی شروع شد و آن‌قدر شیعه و سنی از هم می‌کشند که نسل بعد دین اسلام را کنار بگذارد و دین را از مناسبات اجتماعی حذف می‌کنند و جهان اسلام مدرن همچون دوره مدرن اروپا به وجود می‌آید بنابراین امروز مسئله فراتر از دفاع از حرم حضرت زینب(س) است.

وی افزود: امام حسین(ع) به دلیل دفاع از اصل اسلام به شهادت رسید و امروز اصل اسلام مورد هدف قرارگرفته است بنابراین مقام معظم رهبری پس‌ازاینکه آن‌ها اعلام کردند جنگ مذهبی 30 ساله در حال آغاز است علمای شیعه و سنی را جمع کردند تا آن‌ها هر یک به سهم خود به‌صورت جداگانه جلوی این توطئه را بگیرند و همایش مبارزه با تکفیر در تفکر شیعه آغاز شد و رسماً شیعه از توهین‌کنندگان لندن نشین و مجریان برنامه‌های ماهواره‌ای که به نام شیعه به اهل تسنن  توهین می‌کنند برائت جستند و مقام معظم رهبری فرمودند این‌ها تشیع انگلیسی هستند که پول آن‌ها را سرویس اطلاعاتی انگلیس می‌دهد و لباس روحانیت را دزدیده‌اند و آن‌ها که در تلویزیون‌های انگلیسی به بهانه دفاع از ائمه به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند ربطی به شیعه ندارند.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: در سال 95 در شهری در چچن روسیه که بیشترین حجم فرماندهان داعش در آنجا شکل‌گرفته همایشی بزرگ برگزار شد و وهابیت  را بیرون از اهل سنت اعلام کردند با برگزاری همایش در این منطقه 200 نفر از سران مذاهب اهل تسنن به مدت چهار روز رسماً اعلام کردند وهابیت ربطی به  اهل سنت ندارند.

وی افزود: سازمان سیا می‌گوید وهابیت پیرامون شهر ریاض عربستان چهار میلیون نفر است درحالی‌که اهل سنت 1200 میلیون نفر هستند و بلافاصله پس از اعلام جریان اهل سنت که وهابیت را بیرون از این مذهب دانست و به عدم تکفیر شیعه دستور دادند اهل سنت و شیعه تکفیری‌های خود را کنار گذاشتند و این تدبیر رهبر معظم انقلاب بود تا مانع ایجاد جنگ مذهبی 30 ساله شود.

عباسی یادآور شد: در سطح عملیاتی نیز جوانانی با ساماندهی قاسم سلیمانی به دفاع از عراق و سوریه رفتند و درگیری را به موصل کشاندند و در حال حاضر نیز مراحل پایانی آزادسازی این منطقه در حال شکل‌گیری است و بیشتر از 60 درصد سوریه‌ای که 80 درصد آن سقوط کرده بود، آزادشده است.

وی عنوان کرد: چطور ما می‌توانیم مستشار نظامی صادر کنیم اما نمی‌توانیم مستشار اقتصادی داشته باشیم تا مشکل بیکاری و اشتغال جوانان و زدودن فقر و ازدواج را حل کند، می‌توانیم یمنی که دولت ندارد و سوریه و لبنان و عراق را از چنگ آن‌ها دربیاوریم اما در داخل کشور نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال شهید مدافع حرم را شهید دفاع از اصل اسلام توصیف و خاطرنشان کرد: امروز شهدای جبهه متحد نیروهای انقلابی در سراسر جهان از اصل اسلام در اندازه جهانی دفاع و توطئه‌ای بزرگ و جهانی را خنثی می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها