يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۵۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت ایران و روسیه باید از تکرار حمله شیمیایی در سوریه جلوگیری کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی در «ادلب»، گفت ایران و روسیه باید از تکرار چنین حادثه‌ای جلوگیری کنند.

روز سه‌شنبه رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی فعال در سوریه مدعی حمله تروریستی به منطقه «خان شیخون» در حومه ادلب شدند.

در حالی که مدرکی دال بر حمله هوایی در این مناطق وجود ندارد و قطعات باقی‌مانده از بمب‌ها بیشتر به راکت شبیه است و از لحاظ نظامی هم ارتش سوریه دست بالا را در این منطقه داشته، رسانه‌ها و مقامات غربی به سرعت دولت سوریه را به عنوان مسئول این حادثه معرفی کردند.

دولت و ارتش سوریه با صدور بیانیه‌های جداگانه استفاده از سلاح شیمیایی را به شدت رد و تروریست‌ها را به خبرسازی برای تحت فشار قرار دادن نظام سوریه متهم کردند.

گفته می‌شود در این حمله نزدیک به ۱۰۰ تن کشته و شمار زیادی هم زخمی شده‌اند.

تیلرسون که ساعتی قبل در دیدار با پادشاه اردن از اظهار نظر در مورد این حادثه خودداری کرده بود، اواخر وقت سه‌شنبه (به وقت تهران) بیانیه‌ای صادر و دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرد.

در بخشی از این بیانیه ضمن «محکومیت شدید» این حمله، عنوان شده است که باید «آتش‌بسی واقعی» در سوریه برقرار شود.

تیلرسون همچنین نوشته است: «ما بار دیگر از روسیه و ایران می‌خواهیم از نفوذ خود بر رژیم سوریه استفاده کرده و تضمین کنند که چنین حملات وحشتناکی دیگر اتفاق نمی‌افتد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها