أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۱۷۷۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
متخصص علوم رفتاری در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
ابهری گفت: وقتی رهبران دینی ما در برابر انداختن آب دهان دشمن سکوت می کنند و از خود واکنش خشونت آمیز نشان نمی دهند و یا وقتی بر سر پیامبر ما خاکستر ریخته و ایشان به عیادت آن فرد می روند ما چگونه ادعا می کنیم که مسلمان هستیم و معتقد به آرمان های انقلاب می باشیم اما کنش و واکنش های ما هیچ شباهتی به رهبران دینی و توصیه های آنها ندارد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، برخورد زشت و زننده عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با خبرنگار زن یکی از خبرگزاری ها موجب ناراحتی و اعتراض بسیاری از مردم و اصحاب رسانه شد. آخوندی پیش از این رفتارهای متکبرانه ای را با مردم صورت داده بود به عنوان مثال وی چندی پیش در پاسخ به اعتراض یکی از هموطنان مبنی بر هزینه بالای پارکینگ فرودگاه امام خمینی(ره) در برخوردی توهین آمیز بیان داشت که باید بیشتر از اینها از شما پول بگیرند!

رفتارهای زشت و متکبرانه وزیر میلیاردر دولت یازدهم ما را بر این داشت که در گفت و گو با دکتر مجید ابهری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص علوم رفتاری به بررسی ریشه های رفتاری چنین برخوردهایی از وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با نگاهی روانشناسانه بپردازیم.

دکتر ابهری در این خصوص اظهار داشتند: مدیران و مسئولین هرجامعه در گروه الگوهای رفتاری آن جامعه قرار دارند یعنی رفتار و برخوردهای آنها برای افراد دیگر به خصوص جوانان الگوی رفتاری می باشد به همین جهت گروههای مرجع رفتاری باید کنترل کامل بر گفتار و خلق و خوی و رفتار خود مخصوصا در مجامع عمومی و حضور مردم داشته باشد. یکی از شرایط گزینش مدیران ارشد در هر دولت باید بالا بودن آستانه تحمل قرار گیرد چرا که از نظر رفتار شناسی تاب آوری، یکی از شرایط مدیریت ارشد و مدیریت اجرایی می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر در فضای مجازی از وزیر راه و شهرسازی رفتارهایی منعکس می گردد که باعث تاسف می باشد. ممکن است آن سوال از سوی یک خبرنگار با بنده هم صورت می گرفت ناراحت می شدم اما عکس العمل من باید طوری باشد که برای آن خبرنگار عامل ارشاد رفتاری می گردید. پرخاشگری یا عصبانیت از سوی یک مدیر ارشد جامعه عنوان به هر بهانه مثل خستگی و بی حوصلگی و بی ربط بودن سوال به هیچ عنوان پذیرفته نیست چراکه مردم به ویژه جوانان از مدیران ارشد دولت با هر تفکر و سلیقه سیاسی توقع دارند منشا ادب و رفتار حسنه بوده و آستانه تحمل و تاب آوری در مقابل انتقادات و حتی تهاجم کلامی نیز بالا باشد.

ایشان افزودند: این در حالی است که سوال خبرنگار فوق در خصوص مرجوعی بودن هواپیماهای خریداری شده بسیار مهم بوده و به نوعی بسیاری از مردم چنین سوالی را دارند همچنین خبرنگاران پل ارتباطی مردم با مسئولین هستند و مسئولیت انعکاس سوالات و گرفتن جواب را دارند چراکه مردم دسترسی به مدیران ارشد را ندارند و خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی سوالات را مطرح می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: عکس هایی که از وزیر راه منتشر شده است باعث تاسف گردیده است چرا که اصحاب رسانه وقتی چنین برخوردی را ملاحظه کنند مجبور به واکنش می گردند. اصلاح رفتار ، بالا بردن آستانه تحمل، تقویت تاب آوری و اخلاق حسنه از اصلی ترین معیارهای پذیرفتن مسئولیت عالی و اجرایی در نظام اسلامی است.

ابهری گفت: وقتی رهبران دینی ما در برابر انداختن آب دهان دشمن سکوت می کنند و از خود واکنش خشونت آمیز نشان نمی دهند و یا وقتی بر سر پیامبر ما خاکستر ریخته و ایشان به عیادت آن فرد می روند ما چگونه ادعا می کنیم که مسلمان هستیم و معتقد به آرمان های انقلاب می باشیم اما کنش و واکنش های ما هیچ شباهتی به رهبران دینی و توصیه های آنها ندارد.

وی اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی بارها فرمودند خدا نکند کسی اصلاح نشده مسئولیتی را بگذیرد. رهبر انقلاب نیز بارها تواضع و فروتنی خود را در مقابل مردم نشان داده و به اثبات رسانیده است. متاسفانه غرور و برخورد های غرور آمیز از سوی بعضی از مسئولین شائبه ارباب و رعیتی را در ذهن ها زنده می کند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان ساخت: ارباب رجوع یعنی مردمی که کار خود را به دیگران واگذار کرده اند. امام حسین می فرمایند نیاز و احتیاج و کار دیگران که به دست شما واگذار شده محبتی از طرف خداوند است. برخی از مسئولین حاضر نیستند این لطف الهی را شکرگزار باشند و با غروری کاذب با مردم ارباب رجوع و خبرنگاران برخورد می کنند. این رفتار ها نشان دهنده این واقعیت تلخ است که بعضی ها تزکیه نفس نشده به مسئولیتی رسیده اند که ظرفیت رفتاری و روانی آن را نداشته اند و وضعیت مالی و ثروت فراوان نیز در بروز این رفتارها تاثیرگذار است .

وی در پایان اظهارداشت: آقای روحانی باید به وزیران خود اینگونه رفتارهارا تذکر دهند وگرنه نعمت های الهی به زودی از آنها گرفته خواهد شد. می بایست قبل از پذیرش مسئولیت کلاس های مهارت های رفتاری و چگونگی رفتار با مردم به آنان آموخته شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
وزیر عربده کش کم داشتیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
بابا پشتش گرمه
وگرنه نماینده های مجلس این چیزارو نمی بینند؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
رسانه هاي افساد طلب خبيث ولجن هستند چون رسانه نيستند بلكه محل نامردي و حمايت از نامردان وخيانتكاران به نظام و ولايت ومردم هستند ان قدر پست هستند كه نه تنها ازيك خبر نگار زن كه بسيار مردتر از مدير ان انها است حمايت نكردند بلكه براي اين كه توبره واخورش از سوي اخوندي پر شود .جنايت كارانه صحبتهاي كينه توزانه اخوندي را تيتر اول كرد ند براي بايكوت حق طلبان
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
۰
۰
خفته خفته را کی کند بیدار... جناب روحانی هم کم بدهنی به مردم نکرده اند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها