يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۹۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
تحلیلگران تاکید دارند، ترامپ با حمله هوایی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه با پنج خطر اصلی سیاسی روبه رو است.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از رای الیوم، تحلیلگران تاکید دارند، ترامپ با حمله هوایی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه با پنج خطر اصلی سیاسی روبه رو است.

اولین مورد آن همان است که شبکه سی ان ان تحت عنوان « لجاجت» به آن اشاره کرده است به این معنی که احتمال دارد، حملات با حمایت بازیگران اصلی غرب از جمله ترکیه و برخی کشورهای منطقه ای صورت بگیرد اما وحدت و هیجان این بازیگران چیزی است که در طول 6 سال جنگ سوریه کمتر دیده شده است.

خطر دوم اینکه شلیک 59 موشک تام هاوک کروز چیز زیادی را تغییر نخواهد داد زیرا بشار اسد اگر چه همواره واکنش نشان می دهد اما واکنش او موشکی و حمله مستقیم به ارتش آمریکا در منطقه نیست بلکه چه بسا این واکنش شامل حمله حامیان سوریه به اهداف آمریکایی در محلی نزدیک سوریه باشد.

 ادعای آمریکا و برخی دیگر از کشورها مبنی بر اینکه سوریه عامل حمله شیمیایی به خان شیخون در ادلب بود، می تواند موجب اتخاذ تصمیمات بد دیگری شود که در این صورت واکنش روسیه را در پی خواهد داشت و  این خطر سوم است .

همچنین چه بسا واکنش روسیه نظامی نبوده و یا در سوریه انجام نشود اما ولادیمیر پوتین در حمله به دشمن خود به شیوه های مختلف ابتکار زیادی دارد و در این مورد باید آنچه در لیبی و اوکراین رخ داد، به یاد داشته باشیم.

خطر چهارم نیز ادامه نفرین جنگ سوریه و خطرهای جانبی آن است و باید توجه داشت که جنگ سوریه بیشتر یک جنگ نیابتی بود و بر این اساس همواره در زمانی که طرف اصلی جنگ چه بسا تسلیم شود، یک گروه جدید خارجی آماده ورود به صحنه و دفاع از یکی از دو طرف جنگ است.

در این مورد نیز نظام حاکم سوریه از حمایت حزب الله، ایران، عراق و روسیه برخوردار بود و در مقابل مخالفان سوری نیز حمایت ترکیه و غرب و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برخوردار بودند.

خطر پنجم حضور بازیگر دیگر در این میدان در هم تنیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها