أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۷۹۵۸
زمان انتشار: ۲۲:۵۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
تبصره ذیل ماده هفده آیین‌نامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، بحث انتصاب سرپرست برای فدراسیون‌های بدون رئیس را برای همیشه ملغی کرده است.
به گزارش پایگاه 598، آیین‌نامه جدید شرایط احراز و چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون‌های ورزشی در حالی هفته گذشته ابلاغ شد که یک نکته جالب در آن وجود دارد، نکته‌ای که شاید برای همیشه بحث انتخاب سرپرست در فدراسیون‌های ورزشی را از بین ببرد.

در ماده هفده این آیین‌نامه آمده است «دوره‌کاری نایب‌رئیس، دبیر، خزانه‌دار و خبره ورزشی با اتمام دوره 4ساله فدراسیون خاتمه می‌یابد.

تبصره: در صورت فوت، استعفا و یا برکناری رئیس فدراسیون، مسئولیت کلیه امور جاری فدراسیون تا انتخاب رئیس جدید به‌عهده نایب‌رئیس به‌عنوان سرپرست فدراسیون خواهد بود».

این بند بدان معناست که دیگر در صورت تغییر یک رئیس پیش از موعد مقرر، شاهد انتصاب‌‌های عجیب و غریب سرپرست در فدراسیون‌های مختلف نخواهیم بود و نایب‌رئیس زمام امور را تا برگزاری مجدد انتخابات آن فدراسیون به‌عهده خواهد داشت. این بند اقدام مثبتی جهت کاهش دخالت دولت و وزیر در ورزش به‌شکل مستقیم است چرا که دیگر وزیر در صورت کنار رفتن یک رئیس فدراسیون، فردی را به‌عنوان سرپرست منصوب نخواهد کرد.

آیین‌نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در هجده ماده و هفده تبصره توسط معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تهیه و تدوین شده و پس از تصویب آن در شورای معاونین وزارتخانه در اسفند سال 1395، به تأیید وزیر ورزش و جوانان رسیده و از تاریخ چهاردهم فروردین 1396 لازم الاجراست و کلیه آئین‌‌نامه‌های مغایر با آن از اعتبار ساقط می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها